Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-01-19, 20:51
  #1
Medlem
viktorpandas avatar
Är det bara jag som reagerar mot deras nya reklam mot snus?

Fruktansvärt irrelevant! Vore det inte bättre att komma med några konkreta fakta mot snusning än deras "så här gjorde man reklam för 50år sen"?

"Snusning är farligt fast vi vet inte varför och tänker inte heller komma med några bevis"

Förövrigt så är det enda reklamen i bakgrunden säger att läkare föredrar camel, inget om att det inte skulle vara farligt att röka.
Citera
2007-01-19, 21:31
  #2
Medlem
Uno!s avatar
Haha såg den också, pinsam reklam!
"Snus är farligt för det pågår forskning nu. Sådeså! Faktiskt! Just det, så är det.. Så sluta nu "
Dom kommer inte hitta något farligt i snus förrän dom lägger in något farligt själva
och det kommer dom göra tillslut bara för att visa att dom hade "rätt".
Citera
2007-01-20, 00:01
  #3
Medlem
Rallans avatar
Stör mig som fan på den reklamen, snacka om att missbruka sin position för att sprida sin egen propaganda.
Bara jag som bli än mer sugen på att röka och snusa varje gång jag ser en anti-tobaks reklam?
Citera
2007-01-20, 12:15
  #4
Medlem
Är det en film? Finns den måhända på youtube?
Citera
2007-01-20, 18:32
  #5
Medlem
White Whidows avatar
En reklamfilm, går på tv. Vilken jävla generation representerar dom?
Citera
2007-01-20, 19:03
  #6
Medlem
snoochriss avatar
Håller med föregående talare om att all anti-tobaks reklam gör man röksugen som fan Samma sak med alla reklamer för nikotin-tuggumin å skit :P
Citera
2007-01-20, 19:59
  #7
Medlem
BedBoys avatar
Tycker reklamen är genial (det här kan väll bero lite på att jag inte brukar tobak över huvudtaget, förutom när jag rullar jointar).
Citera
2007-01-20, 20:30
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallan
Stör mig som fan på den reklamen, snacka om att missbruka sin position för att sprida sin egen propaganda.
Bara jag som bli än mer sugen på att röka och snusa varje gång jag ser en anti-tobaks reklam?

Nej det är inte bara du, det är alla andra rebelliska småpojkar och flickor också.
Citera
2007-01-23, 01:38
  #9
Medlem
viktorpandas avatar
A non smoking generation hette dom tydligen. Sak samma, fortfarande jävligt irriterande reklam.

Och det är inte bara rebelliska småpojkar som reagerar på det sättet. Stora, håriga mindre rebelliska pojkar reagerar på precis samma sätt. Ganska naturligt när någon självgott säger åt dig att du gör något som är fel och farligt utan att ge dig en anledning till varför det skulle vara på det sättet.

Vad i hela friden kan man se för något genialt med den reklamen?
Citera
2007-01-23, 02:12
  #10
Medlem
Herakleitoss avatar
Varför denna häxjakt på snuset och de som snusar? Sverige har ett unikt* alternativ till rökning som nästan borde rekomenderas istället för cigaretter. Jag tycker givetvis att man skall få röka om man vill men om man nu som organisation vill få folk att sluta röka varför samtidigt ge sig på det just nu bästa sättet att vänja sig av med cigaretterna?

Det är precis samma sak med beskattningen, det borde (ur folkhälsosynpunkt) vara billigt att snusa och dyrt att röka. Jag inser att det antagligen inte är helt ofarligt att snusa men inget är, så vitt jag vet, bevisat och jag är helt övertygad om att det är nyttigare än att röka.

Sen att deras enda argument inte ens hör hemma i diskussionen gör det bara mer skrattretande.

På min skärm har förövrigt "A non smoking generation" just nu en reklam-banner längst upp i högra hörnet på flashback. Tidigare var jag likgiltig till organisationen, tyckte väl att det var lite hurtigt och lite gulligt naivt när de talade i skolor och så men nu, efter denna reklam, vill jag bara förstöra för dem.

*ok, luktsnus och tuggtobak finns visserligen i andra länder och fungerar säkerligen på liknande sätt.
Citera
2007-01-23, 03:55
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleitos
Varför denna häxjakt på snuset och de som snusar? Sverige har ett unikt* alternativ till rökning som nästan borde rekomenderas istället för cigaretter. Jag tycker givetvis att man skall få röka om man vill men om man nu som organisation vill få folk att sluta röka varför samtidigt ge sig på det just nu bästa sättet att vänja sig av med cigaretterna?

Det är precis samma sak med beskattningen, det borde (ur folkhälsosynpunkt) vara billigt att snusa och dyrt att röka. Jag inser att det antagligen inte är helt ofarligt att snusa men inget är, så vitt jag vet, bevisat och jag är helt övertygad om att det är nyttigare än att röka.

Sen att deras enda argument inte ens hör hemma i diskussionen gör det bara mer skrattretande.

På min skärm har förövrigt "A non smoking generation" just nu en reklam-banner längst upp i högra hörnet på flashback. Tidigare var jag likgiltig till organisationen, tyckte väl att det var lite hurtigt och lite gulligt naivt när de talade i skolor och så men nu, efter denna reklam, vill jag bara förstöra för dem.

*ok, luktsnus och tuggtobak finns visserligen i andra länder och fungerar säkerligen på liknande sätt.


Måste bara berömma dig för en fruktansvärt bra skriven text, håller med till fullo!

/ Fbåt
Citera
2007-01-23, 04:08
  #12
Medlem
Mr Babus avatar
Komiskt att de gör reklam på FB.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback