Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-12-19, 01:12
  #1
Medlem
Vad finns det att göra i Stockholm innerstad på nyårsafton förutom att gå till nån krog eller liknande? Vart finns den där stora fyrverkerishowen?
Kom med tips på vad ett par kan göra denna dag/natt!
Citera
2005-12-19, 23:29
  #2
Medlem
Nooses avatar
Nyår i Sthlm brukar vara väldigt dött. Få ställen som har öppet. Försökte ha kul förra nyår på krogen utan att lyckas speciellt bra. Hitta på något annat är mitt råd, åk en kryssning eller nått.
Citera
2006-06-10, 02:17
  #3
Medlem
Drapåtrissors avatar
Stockholm världens vackrasre huvudstad

Hur härligt är det inte att leva i dena pärla. Tackar gud att jag varje dag får uppleva denna undersköna stads njutningar. Gissar att varje stad har sina förespråkare men Stockholm står i en klass för sig.
Citera
2006-06-10, 02:23
  #4
Medlem
fylletråd?
Citera
2006-06-10, 02:28
  #5
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
fylletråd?
Kanske från din sida? Måste man vara full för att gilla Stockholm?
Citera
2006-06-10, 02:31
  #6
Medlem
Marulks avatar
Var lite mer specifik, vilken stadsdel är så otroligt vacker ?

Nog för att stockholm är vackrare än tex helsingfors, men inte är det vackraste huvudstaden i världen.
Citera
2006-06-10, 02:36
  #7
Avstängd
World Of Robotss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Kanske från din sida? Måste man vara full för att gilla Stockholm?
Ja, med den jävla ryska arkitekturen måste man nog det. Precis som med en skitsnygg tjej med störig personlighet är det arrogansen och attityden som gör Stockholm fult. När man kliver av planet på Arlanda står det "Välkommen till skandinaviens huvudstad!"....mhm. Inte sist jag kollade, men ok, måla det på en vägg så kan vi se om det blir mer sant.
Citera
2006-06-10, 02:43
  #8
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marulk
Var lite mer specifik, vilken stadsdel är så otroligt vacker ?

Nog för att stockholm är vackrare än tex helsingfors, men inte är det vackraste huvudstaden i världen.
Hur många huvudstäder har t.ex detta överfflöd av vattenytor? Själv bor jag på Södermalm och att bara skåda ut över stan från Skinnarviksberget är en skönhetsupplevelse.
Citera
2006-06-10, 02:47
  #9
Medlem
Stockholm är fint, men inte finast. Staden är skitig och själva centrum är ruggigt fult med hus som Hötorgshusen, Åhlénshuset och Kulturhuset.
Citera
2006-06-10, 02:48
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Hur många huvudstäder har t.ex detta överfflöd av vattenytor? Själv bor jag på Södermalm och att bara skåda ut över stan från Skinnarviksberget är en skönhetsupplevelse.

Äh typ 95% av världens huvudstäder ligger väl vid kusten. Men visst om det får dig att må bättre så.
Citera
2006-06-10, 02:52
  #11
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergadler
Äh typ 95% av världens huvudstäder ligger väl vid kusten. Men visst om det får dig att må bättre så.
Åtminstonne i Europa så är det enda vatten som erbjuds en sketen kanal. Ta t.ex London Paris eller valfri stad i fd öststaterna.
Citera
2006-06-10, 03:41
  #12
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Åtminstonne i Europa så är det enda vatten som erbjuds en sketen kanal. Ta t.ex London Paris eller valfri stad i fd öststaterna.

Amsterdam, Athen, Köpenhamn o.s.v.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f430926

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback