Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-01-16, 11:11
  #1
Medlem
Jag har sökt lite om röktekniker när man röker cigg men har inte hittat något, eller så är jag bara dum.

Hur jag än försöker så går det inte att blåsa ut rök genom näsan och ha kvar rök i munnen när jag pratar. Är det så att jag är skitdålig eller är det svårare än vad det ser ut?

Och nej jag vill/försöker inte se häftig ut när jag röker
Citera
2007-01-16, 12:59
  #2
Medlem
Gromnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _ruphus_
Jag har sökt lite om röktekniker när man röker cigg men har inte hittat något, eller så är jag bara dum.

Hur jag än försöker så går det inte att blåsa ut rök genom näsan och ha kvar rök i munnen när jag pratar. Är det så att jag är skitdålig eller är det svårare än vad det ser ut?

Och nej jag vill/försöker inte se häftig ut när jag röker

Börja ta halsbloss så ska du se att det blir enklare. Att ha röken i munnen gör ingen nytta.
Citera
2007-01-16, 13:04
  #3
Medlem
Jo jag har ju testat det, men när jag då ska försöka blåsa ut genom näsan så kommer det inget utan det visar sig att jag inte har tagit något halsbloss utan röken är kvar i munnen. Fan vad jag suger på detta alltså
Citera
2007-01-16, 13:06
  #4
Medlem
Kuggarns avatar
Dra in rök i munnen, öppna munnen och andas in, andas ut genom näsan... Hur svårt skall det vara?
Citera
2007-01-16, 13:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _ruphus_
Jo jag har ju testat det, men när jag då ska försöka blåsa ut genom näsan så kommer det inget utan det visar sig att jag inte har tagit något halsbloss utan röken är kvar i munnen. Fan vad jag suger på detta alltså


Händer det att du ibland tuppar av för att du trodde att du andades men det visade sig att luften var kvar i munnen? För det bygger på samma princip.
Citera
2007-01-16, 13:34
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Dra in rök i munnen, öppna munnen och andas in, andas ut genom näsan... Hur svårt skall det vara?

Haha tack, det funkade Att jag inte tänkt på det, men fasiken va det killades i halsen. Kommer det göra det i fortsättningen också?

Men nu återstår bara problemet hur jag får röken att stanna kvar i munnen när jag pratar

_______________

haha kom på det nu, men vad äckligt det kändes att ta halsbloss, går hostade också lite. Går det över när jag blir lite mer van eller?
Citera
2007-01-16, 13:41
  #7
Medlem
Zkullocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _ruphus_
Haha tack, det funkade Att jag inte tänkt på det, men fasiken va det killades i halsen. Kommer det göra det i fortsättningen också?

Men nu återstår bara problemet hur jag får röken att stanna kvar i munnen när jag pratar

_______________

haha kom på det nu, men vad äckligt det kändes att ta halsbloss, går hostade också lite. Går det över när jag blir lite mer van eller?


Alltså.. Du ska ta munnbloss och sedan prata? Varför ska du ha rök i munnen för när du pratar? Tror det är svårt. Dra ner i lungorna ist och prata, så kanske det kmr ut lite rök när du pratar .
Citera
2007-01-16, 13:49
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zkullock
Alltså.. Du ska ta munnbloss och sedan prata? Varför ska du ha rök i munnen för när du pratar? Tror det är svårt. Dra ner i lungorna ist och prata, så kanske det kmr ut lite rök när du pratar .

Nä men att det inte ska komma någon rök när jag pratar, det var så jag menade
Citera
2007-01-16, 13:53
  #9
Medlem
.filantrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _ruphus_
Nä men att det inte ska komma någon rök när jag pratar, det var så jag menade

Ner med röken i lungorna sedan prata, tadaa ingen rök. Blås ut, tadaa rök. Det har jag aldrig ens tänkt på att det skulle vara någonting man inte kan sedan första ciggen typ.
Citera
2007-01-16, 13:58
  #10
Medlem
Men den kittlande känslan i halsen, går den över efter man har hållit på ett tag?
Citera
2007-01-16, 14:08
  #11
Medlem
Zkullocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _ruphus_
Men den kittlande känslan i halsen, går den över efter man har hållit på ett tag?


kan du förklara för mig varför du röker? .
Citera
2007-01-16, 14:10
  #12
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _ruphus_
Men den kittlande känslan i halsen, går den över efter man har hållit på ett tag?

Ja det gör den men du gör dig själv en tjänst om du skiter i att försöka lära dig att röka istället. Det är ett helvete att bli fri från tobak.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback