Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-01-14, 19:15
  #1
Medlem
Hej! Använde sökfunktionen men hittade inget specifikt om detta.

Var inne på alibaba.com en sväng och kollade över läget vad man skulle kunna importera för saker. Eftersom jag köper och säljer mkt via tradera, blocket o ebay så tänkte jag bedriva lite försäljning där. Hittade en seriös säljare i kina som tillhandahåller datorer o laptops. De hade väldigt förmånliga priser så nu fundera jag på att prova att importera ett par st. Frågan är då om moms och tull tillkommer på priset? Är det någon annan här som importerar datorer för försäljning?

500$ för en splitterny HP , 1gig ram, 120gb hdd, core 2 duo processor mm..
Det är väl ett bra pris?
Citera
2007-01-14, 19:35
  #2
Avstängd
Lemasives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crapboot
Hej! Använde sökfunktionen men hittade inget specifikt om detta.

Var inne på alibaba.com en sväng och kollade över läget vad man skulle kunna importera för saker. Eftersom jag köper och säljer mkt via tradera, blocket o ebay så tänkte jag bedriva lite försäljning där. Hittade en seriös säljare i kina som tillhandahåller datorer o laptops. De hade väldigt förmånliga priser så nu fundera jag på att prova att importera ett par st. Frågan är då om moms och tull tillkommer på priset? Är det någon annan här som importerar datorer för försäljning?

500$ för en splitterny HP , 1gig ram, 120gb hdd, core 2 duo processor mm..
Det är väl ett bra pris?


Det beror väl på hur du tar in dom och om du redovisar försäljningen, men tull åker du nog garanterat på.
Citera
2007-01-14, 22:11
  #3
Medlem
Vad ska man med en laptop som inte har å,ä,ö ?
Citera
2007-01-14, 22:15
  #4
Medlem
räkna in 25% moms och 3% av nån annan avgift som läggs till
så dina $500 blir snabbt ~$650
Citera
2007-01-14, 23:29
  #5
Avstängd
Urandirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lange
Vad ska man med en laptop som inte har å,ä,ö ?

Klockrent
Citera
2007-01-15, 00:51
  #6
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urandir
Klockrent

Man kan ju ställa om windows till svensk layout? Det gjorde jag! Ett enkelt knapptryck bara!
Citera
2007-01-15, 01:02
  #7
Medlem
du har inte glömt att kontrollera så att det är rätt laddare till den då det är olika i olika delar av världen ..
vad skall du göra om någon inte fungerar?

btw så ligger dem där datorerna på ca 8500 nya med garanti
Citera
2007-01-15, 01:06
  #8
Medlem
Håll oss uppdaterade om det går bra, just laptops tror jag är ett av de mest fördelaktiga importvarorna då frakten oftast håller sig ganska låg trots att priset är rätt högt.
Citera
2007-01-15, 08:30
  #9
Medlem
TTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Man kan ju ställa om windows till svensk layout? Det gjorde jag! Ett enkelt knapptryck bara!

windows? Men tangentbordet då?
Citera
2007-01-16, 01:10
  #10
Medlem
ett sudd och lite vit färg kan snabbt ändra på det
Citera
2007-01-16, 02:38
  #11
Medlem
CaptainNemos avatar
Gör som de gjorde med de första Amiga 1000 - klistermärken med Å, Ä och Ö.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback