2017-02-25, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Ser det nu i Fass.. Comp var tydligen Kodein delen.. Klorzoxazon fanns även i Comp men är nu i "paraflex" enda verksamma substans.
Comp innebar att det var dextropropoxifen i den, inte kodein.
Citera
2017-02-25, 13:43
Bannlyst
paraflex va helt verkningslös för mej i alla fall
Citera
2017-02-26, 05:30
Moderator
Arne.Ankas avatar
Har paraflex utskrivet pga ländryggsproblem, testat några gånger men någon effekt har jag inte märkt.
Citera
2017-02-26, 07:55
Bannlyst
Paraflex och Paraflex-Comp är en ganska gammal medicin från 1970-talet, som nästan bara utvecklades för ryggproblem och diskbråck.

Den är seriöst högpotent- så man tar den inte i onödan! Det är en stark medicin!
Senast redigerad av Krimjouren 2017-02-26 kl. 08:30.
Citera
2017-05-29, 17:55
Medlem
Asklords avatar
Ja, jag har efter ryggproblem fått denna..........medicin? Utskriven. Testade att ta en 250 mg, märkte inget. Tog 2 x 250mg och märkte inte heller något. Ska man behöva ta ännu större doser?
Citera
2017-05-29, 18:26
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Ja, jag har efter ryggproblem fått denna..........medicin? Utskriven. Testade att ta en 250 mg, märkte inget. Tog 2 x 250mg och märkte inte heller något. Ska man behöva ta ännu större doser?
Jag tar 3 tabletter vid mindre problem och 4 tabletter vid större och det hjälper, max 9 tabletter per dygn för att undvika överdosering och har läkaren skrivit en ordination om max 2 tabletter så bör du ta kontakt innan du provar en högre dos.
Citera
2017-05-29, 19:01
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Jag tar 3 tabletter vid mindre problem och 4 tabletter vid större och det hjälper, max 9 tabletter per dygn för att undvika överdosering och har läkaren skrivit en ordination om max 2 tabletter så bör du ta kontakt innan du provar en högre dos.
Tack för svar.

Han skrev två åt gången. Ska testa med tre då. Om 500mg inte hjälper så lär inte 750 mg orsaka några allvarliga biverkningar som andningsdepression.
Citera
2017-06-28, 17:27
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:
Tack för svar.

Han skrev två åt gången. Ska testa med tre då. Om 500mg inte hjälper så lär inte 750 mg orsaka några allvarliga biverkningar som andningsdepression.

Hur gick det?

Jag känner i allra högsta grad att det är en låtsasmedicin. Halsbränna från helvetet var det enda jag fick ut av den.
Citera
2017-06-28, 17:31
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overklighets
Hur gick det?

Jag känner i allra högsta grad att det är en låtsasmedicin. Halsbränna från helvetet var det enda jag fick ut av den.

Nej effekten uteblev så jag la ner hoppet om dom.
Citera
2017-06-28, 18:36
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:
Nej effekten uteblev så jag la ner hoppet om dom.

Till mig sa de att det SKA hjälpa. Men min erfarenhet och svaren i denna tråd talar ju sitt tydliga språk.
Om de ändå kunde ägna sig mer åt att vårda folks problem, än att ljuga för att bli av med dem.
Citera
2017-08-28, 21:41
Medlem
had0cs avatar
återupplivar denna tråden. Har fått paraflex utskrivet pga sträckning av ryggen.
fick utskirvet 1-2t per gång om 3gånger per dag. känns som att tabletterna inte har nån verkan över huvudtaget. har fortfarande ont i ryggen. dom vill att man ska käka Alvedon tillsammans med paraflex då dom hjälper varandra så jag gjorde det med. dum ide verkar det som för satan vad jag blev skitnödig av det.. tror inte min mage pallar kombinationen.

och så klart så var det bara verkan av Alvedonen jag kände och inte nått av paraflexen.

så då är det ju 2saker har jag hört mig för lite.

troligen är mitt ryggont inte muskel relaterat utan jag har pajat ryggen rejält då jag har strålningar ut i benet med. eller så är paraflex bara ett skit placebo utan effekt .
Citera
2017-08-28, 22:11
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av had0c
återupplivar denna tråden. Har fått paraflex utskrivet pga sträckning av ryggen.
fick utskirvet 1-2t per gång om 3gånger per dag. känns som att tabletterna inte har nån verkan över huvudtaget. har fortfarande ont i ryggen. dom vill att man ska käka Alvedon tillsammans med paraflex då dom hjälper varandra så jag gjorde det med. dum ide verkar det som för satan vad jag blev skitnödig av det.. tror inte min mage pallar kombinationen.

och så klart så var det bara verkan av Alvedonen jag kände och inte nått av paraflexen.

så då är det ju 2saker har jag hört mig för lite.

troligen är mitt ryggont inte muskel relaterat utan jag har pajat ryggen rejält då jag har strålningar ut i benet med. eller så är paraflex bara ett skit placebo utan effekt.
Nej, Paraflex är inte skit och inte placebo.

Men du bör säkert kombinera med maxdos av nån slags värktabletter. Funkar det inte med paracetamol (som finns i Alvedon) så kan du ju exempelvis testa med Iprén.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in