• 1
  • 2
2007-01-12, 23:25
Medlem
Aisha Svenssons avatar
Jag fick utskrivet en medicin som heter paraflex 250 mg som skulle vara muskelavslappnande. Men den har ingen effekt alls, inte ens fast jag äter tio tabletter på en gång. (Klorzoxazon heter det aktiva ämnet). Skulle äta diklofenak tillsammans med den, men jag började pissa blod av dem så det var inte så trevligt. Tyckte inte diklofenak hade någon smärtstillande effekt heller för övrigt. Jag har inflammerade muskler, enligt en massör jag behandlades av. Klarar inte att gå på massage, det gör för ont. Läkaren vägrar skriva ut något annat och säger att jag ska gå till en sjukgymnast, samt ta varma bad.

Är det någon här som provat Paraflex och fått någon muskelavslappnande effekt?
Citera
2007-01-13, 01:32
Medlem
Vappas avatar
Nu är jag ingen läkare, men om det är en muskelavslappnande medicin du äter, känns det inte lite riskabelt att käka 10 tabletter på en gång? eller är det föreskriven dosering?
Anningsförlamning du vet...

Det är kanske som med smärtstillande när man har riktigt jävla ont. Då känner man kanske inte direkt av effekterna, men när man slutar ta dem så märker man hur ont man hade utan?
Citera
2007-01-13, 01:44
Medlem
Aisha Svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vappa
Nu är jag ingen läkare, men om det är en muskelavslappnande medicin du äter, känns det inte lite riskabelt att käka 10 tabletter på en gång? eller är det föreskriven dosering?
Anningsförlamning du vet...

Det är kanske som med smärtstillande när man har riktigt jävla ont. Då känner man kanske inte direkt av effekterna, men när man slutar ta dem så märker man hur ont man hade utan?

Doseringen är 1 tablett 3-4 gånger dagligen, så jag tänkte att det är nog lugnt att ta lite extra . Jag slutade äta dem efter några veckors försök, märkte ingen skillnad mot för innan jag åt dem och det blev ingen skillnad när jag slutade...
Citera
2007-01-13, 18:22
Medlem
trooploopers avatar
Du kan ta tabletterna för att kunna komma igång med sjukgymnastiken fortare. Sjukgymnastik är i många fall mycket bättre behandling än att ta tabletter, men det kan du såklart fråga din sjukgymnast.

Och sen bör du nog berätta för din läkare att du kissar blod. Det är ett symptom som kan vara allvarligt.

Hoppas du blir bra!!
Citera
2007-01-13, 18:40
Medlem
UT64s avatar
Jag använde Paraflex Comp för många år sedan mot ryggsmärtor och
den fungerade ypperligt. Dock verkar de flesta läkare vara mycket
restriktiva med att skriva ut den idag.
Citera
2007-01-14, 13:46
Medlem
Aisha Svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Jag använde Paraflex Comp för många år sedan mot ryggsmärtor och
den fungerade ypperligt. Dock verkar de flesta läkare vara mycket
restriktiva med att skriva ut den idag.

Paraflex Comp har utgått ur sortimentet sedan en tid tillbaka så den skrivs inte ut alls. Den jag fick heter enbart Paraflex och innehåller enbart Klorzoxazon som verksamt ämne.
Citera
2007-01-28, 02:33
Medlem
Aisha Svenssons avatar
Placebo

Ingen som blivit hjälpt av Paraflex? Nä jag tror jag avskriver den som placebo helt enkelt för jag har aldrig hört talas om någon som blivit hjälpt av den och hittar inget på internet där det står att den fungerar heller .
Citera
2007-01-28, 06:21
Medlem
gunbunnys avatar
för min del funkade det int heller nå vidare.
Citera
2007-04-16, 11:14
Medlem
Kasst

Ne paraflex e lösplugg tacka veta jag paraflex comp när dom fanns
Citera
2007-09-27, 23:28
Medlem
Grooms avatar
Tror att det är en skojar medicin för att tjäna lite fler slantar...
Citera
2007-09-28, 00:18
Medlem
Jag upplevde att den gav lite effekt med 6 mg iktroviril och 800mg ipren.
Ngn lyrica/neurotonin också. Men diarre som hette duga som jag märkte kom från parafelxen.

Ngn varningstriangel är däremot helt obefogad.
Tror somadril är grejen.
Citera
2007-09-28, 00:39
Medlem
Tord_Ywels avatar
Har ingen erfarenhet med paraflex men alla mediciner jag fått utskrivet känns som låtsasmedicin och inga har fungerat nämnvärt , förutom theralen då dom verkar get mig rövgift istället som ett skämt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in