Citat:
Ursprungligen postat av Dilxowan
men asså måste man inte kunna lite innan.. typ jobat eller så! och om man ska söka jobbet hur ska man gå till väga? ska man gå in i affären o skaka hand med butikschefen o säga va man heter o så?
Alla börjar ju nånstans, men utgå från att du måste söka väldigt många jobb för att få tag på något... kanske ska satsa på att söka till alla möjliga sorters butik (inte bara klädbutiker) har du tur och får några timmar i veckan i nån matbutik t.ex så har du ju större chans sen att gå över till JC eller HM eller var du nu vill jobba.
För ett par år sen när jag var på jakt efter jobb skrev jag ut ett litet brev om vem jag var och när jag kunde och jobba och åkte sen runt till ett flertal butiker, bad att få prata med personal/butikschef och lämnade över brevet. Ofta är dom så upptagna att dom inte har tid att prata nån längre stund men får dom bara ett ansikte till brevet skulle jag tro att chansen är mycket större till att just du får jobbet (förutsatt att dom nu är på jakt efter nån

). Är chefen inte inne lämna brevet och ring upp efter nån dag för att höra om det finns nån chans till jobb! Men som sagt räkna med många "nej tyvär...."