2007-01-17, 00:50
Medlem
Zdravkovics avatar
Carlings e ju stenhårda med åldern på de de anställer.. man ska vara mellan 20-23 om man söker och till säljare å 23-25 om man ska blir butikschef.. (el. nått liknande)
Citera
2007-01-17, 17:59
Medlem
Dilxowans avatar
hmm låter konstigt... hur vet du detta?
Citera
2007-01-17, 19:18
Medlem
Zdravkovics avatar
Har en kompis som jobbade på Carlings, och inofficiellt så är det dom kriterierna man har. Detta gäller alltså som NY-anställning.. dvs är du 23 å börjar jobba som säljare, kan du sen vara kvar hur länge du vill, men man siktar man på dessa åldersgränser vid anställingstillfället..
Citera
2007-01-17, 19:23
Medlem
willedenstores avatar
Varför inte kliva in i en klädesbutik och snacka lite med chefen. Jag lovar dig, de bits inte! ^^

Ta gärna med dig en CV och väldigt gärna ett personligt brev/intresseanmälan så skall du se att chefen mer än gärna hjälper dig. Och är han nu inte intresserad, så kan han ju ändå ge dig tips och råd om andra butiker och hur du skall bära dig åt på bästa sätt.
Citera
2007-01-17, 20:38
Medlem
antpns avatar
Jag hade APU på dressman i nian, det var ett helvete... Jag jobbar aldrig i en klädbutik igen
Citera
2007-01-17, 21:06
Medlem
Dilxowans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antpn
Jag hade APU på dressman i nian, det var ett helvete... Jag jobbar aldrig i en klädbutik igen

jasså varför då?
Citera
2007-01-17, 21:07
Medlem
Dilxowans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willedenstore
Varför inte kliva in i en klädesbutik och snacka lite med chefen. Jag lovar dig, de bits inte! ^^

Ta gärna med dig en CV och väldigt gärna ett personligt brev/intresseanmälan så skall du se att chefen mer än gärna hjälper dig. Och är han nu inte intresserad, så kan han ju ändå ge dig tips och råd om andra butiker och hur du skall bära dig åt på bästa sätt.

vad är det för skillnad på ett CV och ett personligt brev??
Citera
2007-01-17, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dilxowan

här, du får låna min "" .
Citera
2007-01-17, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dilxowan

CV, Curriculum Vitae, betyder ung. levnadsteckning. I ditt CV står all väsentlig fakta om dig, med tyngden på utbildning och tidigare arbetslivserfarenhet (givetvis). Andra rubriker man brukar ha med är t ex Språkkunskaper, Datorvana, Fritidsintressen.. Ditt CV är alltså inte riktat till arbetsgivaren personligen, utan bara en förteckning över vad du hittills gjort i ditt liv.

Ett personligt brev däremot är just ett personligt brev. Du presenterar dig, berättar vad för sorts tjänst du söker (hel/deltid, extra), varför du vill ha jobbet, varför du skulle passa för just det här jobbet på just det här företaget (i o m egenskaper, tidigare erfarenheter), o s v.

Lycka till
Citera
2007-01-17, 22:44
Medlem
Dilxowans avatar
thanks
Citera
2013-04-26, 21:21
Medlem
eradicos avatar
Jag är på jakt efter jobb i klädbutiker i västra skåne och tänkte köra på följande strategi:
1. Ta på mig schyssta kläder så att jag ser proper ut, d vs nytvättade och nystrukna chinos med en skjorta och uddakavaj samt ett par lite finare skor. Är så jag klär mig till vardags.
2. Gå fram till killen/tjejen i kassan och fråga om de tar emot CV:s, exakt hur jag ska göra här vet jag inte? Är det bara att säga som det är? Känns dumt att fråga efter cheferna då jag är rädd att störa dem på jobbet.
3. Lämna in ett snyggt CV med bild, har dock tyvärr inte någon fet resumé då jag är 21 år gammal. Dessutom ett brev riktat till just den butiken med en motivering om varför jag vill ha jobb i just deras butik där jag dessutom visar kännedom om just deras sorts kläder.
4. Tacka så mycket för att de tog emot min ansökan.
5. Någon vecka senare ringer jag upp butiken och frågar om de har några frågor/är intresserade.

Om man kör det här konceptet i en stor mängd butiker i både city i Lund/Malmö/Helsingborg och diverse köpcentrum, har man en någorlunda vettig chans att landa ett jobb på 25-100%? Tänker på att den här tråden är sex år gammal och senaste inlägget var innan det blev en djävulsk ungdomsarbetslöshet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in