Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-01-10, 12:33
  #1
Medlem
Goggens avatar
Ger brandvarnare utslag på ciggarett-rök? Jag bor i ett korridorsrum nu och det vore trevligt att kunna röka en cigarr lite då och då utan att brandvarnaren går igång, då det får Securitas att komma på visit. Det samma händer om jag tar ner den också. :/
Citera
2007-01-10, 12:41
  #2
Medlem
bananove1s avatar
Testa, i någon annans hus?
Citera
2007-01-10, 12:59
  #3
Medlem
Helle031s avatar
Jag kan inte svara på ifall cigarr-rök utlöser brandvarnar-larmet, men där jag bodde innan med min familj rökte vi jämt inomhus, i nästan alla rum.
(Äckligt jag vet, men så var det).
Där gick brandvarnaren aldrig igång i alla fall, och ibland satt det typ 7 pers och rökte varsinn cigg osv.
Citera
2007-01-10, 14:08
  #4
Medlem
Vilsens avatar
Om man inte kan röka utan att det ringer i larmet så är det förmodligen förbjudet att röka där.
Är det tillåtet men ändå ringer så är det ju bara att fortsätta tills fastighetsägaren skaffar ett ordentligt brandlarm och bättre ventilation.
Du kan ju knappast få betala böter för brandlarm om det är tillåtet att röka i lokalen.
Citera
2007-01-10, 16:02
  #5
Medlem
Goggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilsen
Om man inte kan röka utan att det ringer i larmet så är det förmodligen förbjudet att röka där.
Är det tillåtet men ändå ringer så är det ju bara att fortsätta tills fastighetsägaren skaffar ett ordentligt brandlarm och bättre ventilation.
Du kan ju knappast få betala böter för brandlarm om det är tillåtet att röka i lokalen.

Läste precis på deras hemsida att de rekommenderar en att inte röka i lägenheten då det kan trigga larmet.
Citera
2007-01-10, 17:49
  #6
Medlem
moshkas avatar
Öppna fönstret en smula så lär det inte hända något.
Citera
2007-01-10, 20:32
  #7
Medlem
Ta en plastpåse och täck över och tejpa runt så röken inte når den.
Låter aningen mongoloid, men om du verkligen vill röka inne så, du
tar ju bara bort plasten sen, eller ta gladpack över den vad som helst
Citera
2007-01-11, 11:59
  #8
Medlem
Goggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ichisebe
Ta en plastpåse och täck över och tejpa runt så röken inte når den.
Låter aningen mongoloid, men om du verkligen vill röka inne så, du
tar ju bara bort plasten sen, eller ta gladpack över den vad som helst

Haha! Faktum är att jag satt och tänkte på precis det där innan. Kanske inte är en så dum idé trots allt.
Citera
2007-01-11, 12:39
  #9
Medlem
.filantrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goggen
Ger brandvarnare utslag på ciggarett-rök? Jag bor i ett korridorsrum nu och det vore trevligt att kunna röka en cigarr lite då och då utan att brandvarnaren går igång, då det får Securitas att komma på visit. Det samma händer om jag tar ner den också. :/

Jag vet inte hur det fungerar generellt men jag röker ungefär 1.5-2 meter ifrån min egen brandvarnare och den har aldrig gjort ett ljud ifrån sig.

Jag testade så att den fungerar också innan jag skrev inlägget.
Citera
2007-01-13, 14:50
  #10
Medlem
piengs avatar
Köp ett syretält och lägg dig i och rök. Se till att du alltid stänger tältet efter dig så att ingen rök sipprar ut och utlöser brandlarmet.

Annars borde du kunna stå i ett fönster och röka, menar blåser du ut så visst kommer det lukta lite inne men det är nog inte tillräckligt för brandlarmet!
Citera
2007-01-13, 15:41
  #11
Avstängd
Snusar´ns avatar
ta ut batterierna från branvarnaren?
Citera
2007-01-13, 16:17
  #12
Medlem
Goggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusar´n
ta ut batterierna från branvarnaren?

Securitas kommer som sagt så fort brandvarnaren plockas ner.

Grejen är att jag inte vill stå i nått jävla fönster och röka. Jag vill kunna sitta och läsa en bok med en whiskey och en cigarr till hands i min fotölj.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback