2007-01-25, 10:00
Citat:
Ursprungligen postat av skribb
Dina infantila argument krossas enkelt med det faktum att vi har en blindtarm och en svanskota. Inget överflödigt mitt rektum.
Hade inga icke-religiösa funnits hade människan dessutom levt kvar i medeltiden än idag.
Så vitt jag vet var de första religionerna matriarkala, med fler gudinnor än gudar, om något.
Hade inga icke-religiösa funnits hade människan dessutom levt kvar i medeltiden än idag.
Så vitt jag vet var de första religionerna matriarkala, med fler gudinnor än gudar, om något.
Jag instämmer. Ta Kreativisterna som exempel; de vägrar tro på evolutionen och dinosaurier fastän vi har otveksamma bevis för det. Enligt dem så skapades världen under ett antal dagar av "Gud", men om man nämner saker som t.ex. blindtarmen eller svanskotan så finns där ingen förklaring utan att det är guds vilja. Detta om något är rent vansinne.
Att inte människor i denna upplysta tid ännu förstår att den religiösa "magin" nu ändå var en bluff hela tiden och att det är så här folk har vilseletts i åratal, dvs de har vilseletts i brist på forskning och realistiskt tänkande.
Inte för inte kallas medeltiden "The Dark Ages". Jag undrar hur många Galileos och Newtons som mänskligheten gick miste om under dessa tider pga dessa religiösa irrläror.
Jag är emot religion i den meningen att den i många saker utgår ifrån påhitt som grund och därmed korumperar hela tankebanan ända tills dess man utför sina handlingar, som därför också blir felaktiga och katastrofala.
Man ska inte förknippa religion som vi känner den med andlighet vilket varje människa behöver. En dag ute i naturen ger mig all andlighet jag behöver.