Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-01-09, 21:57
  #1
Medlem
ceasarmelans avatar
Jag sitter och kämpar med ett skolarbete om snusning och skulle behöve en massa bra argument FÖR snuset.

Arbetet handlar om hur fel det är att Sverige har export förbud i EU för snus och varför EU förbjuder det, när skaderiskerna inte är bevisade.

Så lite politiska och hälsomässiga argument FÖR snusning mottages tacksamt


(det e gött om ni svarar fort också, arbetet skulle varit inna för en månad sen.... )
Citera
2007-01-09, 21:58
  #2
Medlem
LadyTieras avatar
Jag skulle ta och jämnföra alkohol/cigertt skador med snuset och fråga hur man kan förbjuda snus men tillåta de andra, lägg gärna till hur mycket sjukvåden pga alkojolskador/rökskador är per år jämnfört med snus.
Citera
2007-01-09, 21:59
  #3
Medlem
ceasarmelans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Jag skulle ta och jämnföra alkohol/cigertt skador med snuset och fråga hur man kan förbjuda snus men tillåta de andra, lägg gärna till hur mycket sjukvåden pga alkojolskador/rökskador är per år jämnfört med snus.

gött, tackar
Citera
2007-01-09, 22:00
  #4
Medlem
snus kan också leda till cancer :/ men betona skillnaden som förre talare sade.
Citera
2007-01-09, 22:07
  #5
Medlem
ceasarmelans avatar
btw. såg att jag klantade mig lite när jag postade. hur katten raderar jag de öveflödiga trådarna?
Citera
2007-01-09, 22:11
  #6
Medlem
LadyTieras avatar
Lite länkar;

http://snusshoppen.se/snus_marknaden.htm
http://www.skane.se/upload/Webbplats...taSnusning.pdf
Citera
2007-01-09, 22:17
  #7
Medlem
ceasarmelans avatar
kalas!
Citera
2007-01-09, 23:01
  #8
Medlem
Yeah!!s avatar
Förstår inte riktigt hur den Svenska regeringen tänker. Är det inte bättre att snuset fortsätter vara billigt och man istället höjjer cigarett priset? Ett paket Marlboro 50:-. Dosa general lös 25:-

Cigaretterna är ju det verkliga hälsohotet.
Citera
2007-01-09, 23:11
  #9
Medlem
Ajss avatar
Snus är basiskt och säker därför PH:n i munhålan efter måltid.
Typ som extra tugguimmit

Så snus är faktiskt bra för tänderna, nåja lite iallafall
Citera
2007-01-09, 23:28
  #10
Medlem
Tjennstroums avatar
Tja, det finns ju t.ex. nikotinfritt snus du kan ta upp. Att det finns alternativ som inte är beroendeframkallande. Du kan i samband med det nämna t.ex. Choice (som var först) som har skapat flera arbeten i glesbygd och därför också hjälpt människor ekonomiskt, eller Onico vars försäljningsintäkt går staten till del.

Ett annat argument är ju att det är "tufft" att snusa.

Här har du något som kan underlätta ditt arbete; snusens egen propaganda sida
Citera
2007-01-09, 23:49
  #11
Medlem
Sweemans avatar
Det är INTE olagligt att exportera snus, min farsa bor utomlands å köper alltid ett par stockar ifrån swedish match, saken är att i EU får endast sverige sälja snuset, så det är inget fel att transportera det ifrån sverige. sålänge man inte tar med sig det å säljer (har man aaaaldrig gjort )
Citera
2007-01-10, 00:10
  #12
Medlem
knoxahs avatar
Det är gott, det är underbart, det är fantastiskt och det är ett av livets små och riktigt bra händelser.


Ja, jag provar sluta.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback