Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-01-09, 21:03
  #1
Medlem
Har blivit kallad till intervju till ett jobb som verkar intressant,

http://jobb.monster.se/getjob.asp?JobID=50828914

Jag är civilingenjör och det skulle bli mitt första riktiga jobb som ingenenjör, vad ska jag begära i lön om de frågar?

Enligt Civilingenjörsförbundet så ska en civilingenjör ha ca 26000 i ingångslön men jag vet inte hur vanligt det är att man får det. Teracom är väl statligt och borde ha lite lägre löner, samtidigt är väl lönerna lite högre i Stockholm. Vad skulle ni begära för lön?

Edit: Ändrad länk.
Citera
2007-01-09, 21:28
  #2
Medlem
Torchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wande
Har blivit kallad till intervju till ett jobb som verkar intressant,

http://jobb.monster.se/getjob.asp?Jo...vw=b&q=teracom

Jag är civilingenjör och det skulle bli mitt första riktiga jobb som ingenenjör, vad ska jag begära i lön om de frågar?

Enligt Civilingenjörsförbundet så ska en civilingenjör ha ca 26000 i ingångslön men jag vet inte hur vanligt det är att man får det. Teracom är väl statligt och borde ha lite lägre löner, samtidigt är väl lönerna lite högre i Stockholm. Vad skulle ni begära för lön?

Stå på dig.

Du ska begära minst 25.000. Tyvärr kommer du få långt under detta, men stå på dig som sagt. Konkurrensen är alldeles för hård, och det finns alldeles för många förrädare som går med på pisslöner och förstör för seriösa.
Citera
2007-01-09, 21:33
  #3
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wande
Har blivit kallad till intervju till ett jobb som verkar intressant,

http://jobb.monster.se/getjob.asp?Jo...vw=b&q=teracom

Jag är civilingenjör och det skulle bli mitt första riktiga jobb som ingenenjör, vad ska jag begära i lön om de frågar?