2009-10-28, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freddan_89
Hmm lite lustigt.. om man går in på eniro så hittar jag vad jag tror är byggnaden på skärsviksvägen 3 något som dock gör mig road är att personen som är skriven på adressen är född 1916.. känns inte som att en 93årig dam skulle bygga ett hus av denna kaliber

ja, jag var också inne och kollade det, blev mäkta förvånad. Men det är väl något annat bakom.
Fo development AB står skrivet på adressen om man söker på eniro. Hittar dock inte det på allabolag.se
Citera
2009-10-28, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av venividivici123
Är väl inte helt otroligt att någon med ett sådant hus flyttar in gamla morsan?
Att de riktiga ägarna sedan har dolda personuppgifter talar väl för sig självt med en sådan kåk?

Personligen känns det som om det torde vara fler "nybyggda" villor i den här storleksklassen, fast inte på dylika tomter.
Saltholmen har väl en del funkis och nybyggt.

ja, men dem på saltholmen är väl inte riktigt på 1000kvm...
Citera
2009-10-28, 21:53
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janne888
Atlanta har 500k invånare i själva staden, men över 5.3 miljoner invånare i "Metropolitan Area"*. Atlanta är alltså en väldigt stor stad, så det är inte så konstigt att det finns en massa höga skyskrapor där.

*Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Atlanta

Atlantas metropolitan Area har en yta på 21694 kvadratkilometer.
Citera
2009-10-28, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JAE
ja, jag var också inne och kollade det, blev mäkta förvånad. Men det är väl något annat bakom.
Fo development AB står skrivet på adressen om man söker på eniro. Hittar dock inte det på allabolag.se

Ne, har sökt en del men finner inget Fo development AB.. dock så har jag funnit F.O. Peterson & Söner Byggnadsaktiebolag och man kan väl tänka sig att det har varit nått dotterbolag till dem och har byggt villan för att sedan sälja? Kvinnan som är skriven där kanske är släkt på något sätt och får bo där ett tag? hittar inget om henne
Citera
2009-10-29, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JAE
ja, men dem på saltholmen är väl inte riktigt på 1000kvm...

Nänä.
inte den kopplingen jag ville göra heller, utan det att det känns mer resonligt att nybyggda villor finns i större format.
Men visst kollar man in diplomatstaden etc. så är det ju i princip uteslutande gammal bebyggelse.
Kan tänka mig med modernare planlösning etc. ger oerhört mer och större ytor.
Per se färre rum mindre kvm antal.
Men jävlar vad kul man kan ha att leka kurragömma i den villan
Citera
2009-11-02, 08:10
Medlem
kittycaats avatar
min kompis var tillsammans med en kille från canada. Hans pappa äger mirage i las vegas. De bodde ganska lyxigt.
Citera
2010-07-20, 18:24
Medlem
Bumpar gammal tråd och försöker få den levande igen!

Jag fascineras också av dessa. Jag känner en familj som bor i ett ruggigt stort hus, nästan byggt bara i glas och svarta betongväggar. Mestadels glas. Läget kan inte bli bättre och till detta en enorm gård och en enorm pool. Det är det snyggaste huset jag sett IRL ganska överlägset. Spenderade mycket tid där förra sommaren.

Jag fascineras som sagt otroligt av dessa sorters hus och min högsta dröm här i livet är att själv bo / äga ett sådant någon gång.
Citera
2010-07-20, 21:37
Medlem
Gimmersta Säteri är till salu:

http://www.residence.se/ har fått uppdraget, där kan ni även se bilder och få information. Dock inga bilder inifrån säteriet... någon som har hittat några bilder där man ser hur det ser ut inifrån?

Det står ingen prislapp där, men jag hittade en här: http://www.christiesgreatestates.com...es/view_86226/

Detta priset överensstämmer med priset man har läst om i diverse tidningar. Om detta blir slutpriset så, då tror jag detta hamnar på top 3 över dyraste detta årtionde i alla fall!
Citera
2010-08-07, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oskarrr
Gimmersta Säteri är till salu:

http://www.residence.se/ har fått uppdraget, där kan ni även se bilder och få information. Dock inga bilder inifrån säteriet... någon som har hittat några bilder där man ser hur det ser ut inifrån?

Det står ingen prislapp där, men jag hittade en här: http://www.christiesgreatestates.com...es/view_86226/

Detta priset överensstämmer med priset man har läst om i diverse tidningar. Om detta blir slutpriset så, då tror jag detta hamnar på top 3 över dyraste detta årtionde i alla fall!

Ang. inredningen så är den inte toppklass är allt jag kan säga.

Top 3 tvivlar jag på, då en villa här på Lidingö gick för en bit över det priset för inte allt för länge sen och dessutom ligger det ett antal bostäder i Sthlm till salu just nu för en prislapp över denna.
Möjligtvis top 10 om priset håller sig.
Citera
2010-08-07, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingensHamnd
Ang. inredningen så är den inte toppklass är allt jag kan säga.

Top 3 tvivlar jag på, då en villa här på Lidingö gick för en bit över det priset för inte allt för länge sen och dessutom ligger det ett antal bostäder i Sthlm till salu just nu för en prislapp över denna.
Möjligtvis top 10 om priset håller sig.

nja du. Ligger ute för 35 miljoner EURO, inte sek.
Alltså en prislapp kring 350 miljoner
Citera
2010-08-07, 18:39
Moderator
rotadents avatar
Men Gimmersta är väl samtidigt en jordbruksfastighet etc. så det går väl inte att jämföra med en villa eller en herrgård utan särskilt mycket mark? Om det går att bedriva affärsmässigt jordbruk springer väl priset iväg en del också? 350 miljoner måste vara i särklass dock... Det var ju något slott till salu för något år sen för en herrans massa pengar, men det var väl 125 miljoner eller något sånt?
Citera
2010-08-07, 23:03
Medlem
Dannybois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kittycaat
min kompis var tillsammans med en kille från canada. Hans pappa äger mirage i las vegas. De bodde ganska lyxigt.

Så vitt jag vet är Steve Wynn amerikan och har bara döttrar...
Senast redigerad av Dannyboi 2010-08-07 kl. 23:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in