Okej, Flashbacks jurister, nu behöver jag eran hjälp här.
Har nu återigen börjat tänka någorlunda rationellt efter vårens Högskoleprov
I höstas skrev jag 1,4 vilket ledde till att jag fick för mig att det minsann inte alls skulle vara några problem att få till ett resultat om 1.5-6 till våren, vilket hade givit mig goda utsikter för en plats på Juristprogrammet, men icke sa nicke, vårens prov gick åt pipan och någon höjning blev det inte.
Mina gymnasiebetyg snittar lite drygt femton, så dem hjälper föga.
Är hursomhaver fast bestämd om att börja läsa till hösten.
Vill läsa i Uppsala, Stockholm, Lund eller Göteborg.
Jag inser redan nu att de två sistnämnda är helt körda, men Stockholm och Uppsala finns det en gnutta hopp om. Ser tex att sist antagna i urval 2 (antar det endast är VHS urval 2, och inte universitetets egna reservantagning) HT08 UU låg på just 1.4, samma med SU.
Något frustrerande är att jag sökte till SU i Januari, blev kallad till deras reservupprop som nr 19, och ser på deras hemsida att reserv nr 45 någonting antogs, men jag kunde av olika anledningar inte påbörja helfartsstudier i Januari. (Bor ej i Stockholm)
Men nu är det ju sämre tider som bekant vilket antagligen kommer medföra att jag knappast kan räkna med en reservplats heller.
Vad skall jag göra? Kommer söka UU och SU, men vad kan man säkra upp med? Läste tidigare i tråden att det går att läsa JIK1&2 på UU och sedan söka till T2 där man antas i mån av plats? Stämmer detta?
Kommentarer i stil med 'Sök till Örebro, idiot' undanbedes vänligen men bestämt