2022-11-24, 19:47
Medlem
unrecognizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billyspaj
Hur gick det på intervjuerna? Fick ni något i år?
Första intervjun gick dåligt, andra gick bra och sen har jag en intervju kvar. Har inget klart ännu, så vi får vänta och se om det blir något i år.
Citera
2022-11-24, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unrecognized
Första intervjun gick dåligt, andra gick bra och sen har jag en intervju kvar. Har inget klart ännu, så vi får vänta och se om det blir något i år.
Menar du att det är tre interjvuer för en och samma tjänst? Eller är det flera olika byråer?
Citera
2022-11-24, 20:39
Medlem
unrecognizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hugganugga46
Menar du att det är tre interjvuer för en och samma tjänst? Eller är det flera olika byråer?
Olika byråer
Citera
2022-11-24, 22:50
Medlem
Hur ser möjligheterna ut att hoppa från en medelstor byrå till en stor byrå efter något år? Börjar man isåfall som bitis och i princip är i samma sits som de som börjar direkt efter examen?
Citera
2022-11-25, 13:24
Medlem
Juristprogrammet

Hur är studentlivet i Stockholm? Har man stora chanser att få bra kontakt med kursare likt studenter i större studentstäder som Uppsala och Lund?
Citera
2022-11-25, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sakke77
Hur är studentlivet i Stockholm? Har man stora chanser att få bra kontakt med kursare likt studenter i större studentstäder som Uppsala och Lund?

Vad är det för fråga? Vadå stora chanser att få kontakt med andra kursare?

Är det stor chans att det regnar i Stockholm och Uppsala?

Kan man gå bra promenader?

Finns det bibliotek?

Din fråga är subjektiv och beror på dig inte omgivningen
Citera
2022-11-25, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sakke77
Vill du ha studentliv är det mycket bättre att plugga i Uppsala eller Lund.
Citera
2022-11-25, 15:22
Medlem
Bocconis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Vad är det för fråga? Vadå stora chanser att få kontakt med andra kursare?

Är det stor chans att det regnar i Stockholm och Uppsala?

Kan man gå bra promenader?

Finns det bibliotek?

Din fråga är subjektiv och beror på dig inte omgivningen

Som hugganugga46 så är det Uppsala eller Lund du bör välja om du vill ha ett bra studentliv, alternativt Umeå. Umeå går ju såklart inte jämföras med Lund och Uppsala men det är betydligt bättre än Stockholm.
Citera
2022-11-25, 15:56
Medlem
Är det någon här som bytt till SU från LU efter två år? Vilka kurser behövde ni läsa in?
Har förstått det som att man måste läsa om fastighetsrätten men att man kan tillgodoräkna sig allmän rättslära senare.
Något mer? Gick det bra/smidigt att byta?
Citera
2022-11-25, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitoAndolini
Är det någon här som bytt till SU från LU efter två år? Vilka kurser behövde ni läsa in?
Har förstått det som att man måste läsa om fastighetsrätten men att man kan tillgodoräkna sig allmän rättslära senare.
Något mer? Gick det bra/smidigt att byta?

Fråga syo som får betalt för att svara exakt
Citera
2022-11-25, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Fråga syo som får betalt för att svara exakt
Det har jag gjort, fick inget svar alls. Men detta går att läsa på hemsidan.

"Vi ger inga förhandsbesked om vilka kurser som ev. kan tillgodoräknas eftersom en bedömning av en kurs av olika anledningar kan ändras. Att en viss kurs tidigare har tillgodoräknats innebär alltså inte per automatik att kursen kan tillgodoräknas vid ett senare tillfälle."

De vill alltså inte "lova" något i förväg, men jag kan inte tänka mig att det verkligen förändras så mycket från år till år. Så därför tänkte jag att någon här med erfarenhet av bytet kanske kan berätta hur det ligger till.
Citera
2022-11-25, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yuno-Gasai
Vi säger att en har 1 B, 60% AB och resterande BA. Vad är möjligeheten till arbete på en större affärsjuridisk byrå?
Garanterad intervju på alla byråer förutsatt att du skriver ett någorlunda ok brev osv. Källa; jag hade själv liknande betyg och fick intervju på alla. Vet även flera som haft 30-40% AB och som fått anställning på de större byråerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in