Är det svårt att läsa juridik?
Frågan kan tyckas dum och löjlig. Givetvis beror det på vilken person man är och vilka förutsättningar man har. Har man dessutom ett intresse för juridik så blir allting enklare.
Jag förstår det resonemanget.
Anledningen till att jag frågar är att ingen annat program har så många rykten omkring sig. Vissa här på forumet har uttryckt hur otroligt enkelt det var att läsa juridik. Andra hoppade av och vissa hävdar bestämt att minst 9/h om dagen måste man plugga disciplinerat.
Även här förstår jag resonemanget.
Har man ett läshuvud och studiedisciplin så behöver man inte anstränga sig lika hårt som den personen utan dessa egenskaper.
Däremot tycker jag att man borde kunna ge en generell översiktsbild över svårighetsgraden. Har man alltid haft enkelt i skolan så borde man således komma fram till att alla inte har dessa förutsättningar. Har man däremot otroliga lässvårigheter så inser man kanske detta.
I synnerhet är intresserad av hur den generella bilden som finns i er klass, till viss del om ni kanske jämför studieresultat. Hur ser ni rent allmänt på programmets svårighetsgrad, om nu nu inte alltid jämför med er själva.
Hoppas ni förstår min fråga.