2019-10-30, 15:59
Medlem
Någon som läser i Karlstad? Någon nackdel iom att det är nystartat, bor nämligen i trakterna och om jag inte når upp till SU/GU funderar jag på att bo kvar här.. Andra alternativet är Umeå, vill nog inte läsa i Örebro men kan gå i värsta fall. Någon med tips och som helst läser i Karlstad..
Citera
2019-10-31, 19:24
Medlem
Hur kommer det sig att antagningspoängen (HP) till Lund är så mycket större än dom andra lärosten?
Citera
2019-10-31, 22:00
Medlem
DoMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12studenten
Hur kommer det sig att antagningspoängen (HP) till Lund är så mycket större än dom andra lärosten?
Lund med HP 1.55 som gräns tog in 46 studenter i kvoten; Uppsala med HP 1.45 som gräns tog in 112 studenter i samma kvot dvs mer än dubbelt så många, övriga lärosäten likaså. Uppgifter från UHR avseende HT2019.
Senast redigerad av DoMM 2019-10-31 kl. 22:03.
Citera
2019-11-01, 19:15
Medlem
På KAU har man 5 veckors praktik under termin 8, det är väl inte så vanligt?
Citera
2019-11-02, 16:59
Medlem
unrecognizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunshine200
Någon som läser i Karlstad? Någon nackdel iom att det är nystartat, bor nämligen i trakterna och om jag inte når upp till SU/GU funderar jag på att bo kvar här.. Andra alternativet är Umeå, vill nog inte läsa i Örebro men kan gå i värsta fall. Någon med tips och som helst läser i Karlstad..
Jag känner en som har läst i Karlstad men som bytte till Umeå. Personen i fråga tycker att Umeå både har bättre upplägg och högre kvalité på undervisningen. Undervisningen i Karlstad har, så som jag uppfattat det, inte varit särskilt bra.

Citat:
I Umeå kan vi välja arbetsplatsanknutna studier under termin 7 eller 8 som då innehåller praktik i minst 8 veckor. Hur det ser ut med praktik på andra lärosäten eller hur vanligt det är vet jag inte.
Citera
2019-11-02, 18:02
Medlem
Citat:
Motsvarande möjlighet, fast under en hel respektive halv termin finns även vid LU. Alltså ingen USP.
Citera
2019-11-02, 19:58
Medlem
Kort fråga angående den så kallade "recce"-veckan, infaller den före eller efter v4 VT20 då programmet som sådant drar igång?
Citera
2019-11-03, 13:37
Medlem
QuadraticFormulas avatar
Läser Europarätten just nu på SU. På grund av bristande motivering och allmän slapphet ligger jag en bra bit efter med PM:et och plugget generellt. Jag planerar på att sitta ting i framtiden så betyg är viktiga. Bör jag blanka tentan för att i framtiden kunna skriva den bättre eller finns det uppenbara nackdelar?
Senast redigerad av QuadraticFormula 2019-11-03 kl. 13:45.
Citera
2019-11-03, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuadraticFormula
Läser Europarätten just nu på SU. På grund av bristande motivering och allmän slapphet ligger jag en bra bit efter med PM:et och plugget generellt. Jag planerar på att sitta ting i framtiden så betyg är viktiga. Bör jag blanka tentan för att i framtiden kunna skriva den bättre eller finns det uppenbara nackdelar?

Det är två veckor till tenta och PM ska lämnas in på torsdag. Det hinner du utan problem och du kommer uppskatta att du gjorde det direkt.
Citera
2019-11-03, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuadraticFormula
På grund av bristande motivering och allmän slapphet ligger jag en bra bit efter med PM:et och plugget generellt.?

Varför bristande motivering?
Citera
2019-11-03, 20:21
Medlem
QuadraticFormulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorrevalross
Varför bristande motivering?
Kursen har helt enkelt inte varit särskilt rolig. Många av föreläsningarna har känts onödiga och kursliteraturen har inte varit särskilt spännande att läsa. Jag upplevde JIK:en som mer relaterbar och upplevde även lärarna som bättre.
Citera
2019-11-04, 15:00
Medlem
Jegras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymUtavBaraFan
Kort fråga angående den så kallade "recce"-veckan, infaller den före eller efter v4 VT20 då programmet som sådant drar igång?

Recceveckan på våren är samma vecka som terminen börjar (UU).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in