Citat:
Ursprungligen postat av
buenavista1977
Hej alla. Pluggar T1 på SU och öht första gång på uni. Fått BA på jiken samt europarätten, var ungefär 2 poäng från AB jmf mitt poäng på jiken som var på gränsen till B. Fått bättre koll på plugget och lägger tid på läsa, anteckna, o.s.v. men skulle gärna vilja se ett AB på statsrätten (tenta 22 jan). Är det ngt jag ska tänka på till statsrättstentan? Har gått från att skriva allting på datorn till att även anteckna skriftligt i anteckningsblock, rita upp/lösningsscheman osv.. Är det något man bör tänka på och ngt jag missar i mitt tentaplugg?
Antingen är du mindre begåvad än de som får AB, eller så jobbar du inte lika hårt. Din studieteknik är troligtvis densamma som de flesta andras. Jobba hårdare, satsa allt på statsrätten och se vart du hamnar. När du väl får AB kan du minska pluggandet till en rimlig nivå (som räcker för AB). Men just nu vet du inte vart den nivån ligger. Sååå... fokus.
Allmänna tips:
- Läste du litteraturen på jik:en och europarätten en gång? Nu läser du den två gånger.
- Gjorde du tentorna på jik:en och europarätten en gång? Nu gör du dom två gånger.
- Gick du inte på alla föreläsningar/seminarier på jik:en och europarätten? Nu gör du det.
Osv.
Jobba hårdare så vinner du.