2016-03-10, 14:07
Medlem
MSA/Vinge - för att sen försöka hamna i Stockholm.
Citera
2016-03-10, 19:31
Medlem
SunWukongs avatar
Resultat från ordinarie tentan i folkrätt (T6/LU)

AB 16 (13%)
BA 37 (30%)
B 43 (35%)
U 28 (23%)
Citera
2016-03-10, 22:14
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackianan
Spontana kommentarer angående de större affärsjuridiska byråerna i Skåne? Vart hade ni helst jobbat/sökt er till?
Beror på vad du är intresserad av då även större affärsjuridiska byråer har nischer och är "kända" för olika saker.
Citera
2016-03-11, 18:59
Medlem
Överallt på universitetet ser jag blivande jurister med lagboken framme. De har alltid massa lappar i olika färger som sticker ut från boken, antagligen för att de ska hitta till ett visst stycke snabbt. Skulle själv vilja skaffa sådana lappar/bokmärken själv och tänkte att någon i den här tråden kanske vet? Kan man köpa det online nånstans?
Citera
2016-03-11, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dumdidum
Överallt på universitetet ser jag blivande jurister med lagboken framme. De har alltid massa lappar i olika färger som sticker ut från boken, antagligen för att de ska hitta till ett visst stycke snabbt. Skulle själv vilja skaffa sådana lappar/bokmärken själv och tänkte att någon i den här tråden kanske vet? Kan man köpa det online nånstans?

Du kan köpa flikar i vilken vokhandel som helst...
Citera
2016-03-11, 20:13
Medlem
theoverachievers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumdidum
Menar du sådana i olika färger så finns det att köpa på de flesta ställen där böcker och/eller kontorsmaterial säljs samt i liknande butiker på nätet. Sedan finns det även speciella flikar som är tänkta för den blåa respektive den gröna lagboken. Det är förtryckta flikar för de "viktigaste" lagarna, t.ex. BrB, AvtL, KöpL m.fl. De borde finnas att köpa på studentbokhandeln på ditt universitet samt på nätet.

Citat:
Ursprungligen postat av TheLoveIsInTheAir
Du kan köpa flikar i vilken vokhandel som helst...
Vad är en "vokhandel"?

Tips:
Citera
2016-03-14, 13:40
Medlem
woords avatar
Nu har resultatet för omtentan i associationsrätt på SU kommit. Var väl inga större överraskningar i betygsfördelningen.

AB 29.82 procent
BA 43.85 procent
B 17.54 procent
U 8.771 procent
Citera
2016-03-15, 20:56
Medlem
Belfours avatar
Är kallad till intervju för sommarvik. på skatteverket.
Intervjun är 1 timme lång (av vilken anledning undrar jag). Någon som varit på intervju och vill dela med sig om förfarandet? Frågorna? Vad tyckte du om jobbet i övrigt?
Citera
2016-03-15, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belfour
Är kallad till intervju för sommarvik. på skatteverket.
Intervjun är 1 timme lång (av vilken anledning undrar jag). Någon som varit på intervju och vill dela med sig om förfarandet? Frågorna? Vad tyckte du om jobbet i övrigt?

1 timme försvinner väldigt fort . Jag har varit på 5 intervjuer för notarietjänster på olika byråer den här vintern, inför kommande sommar. Det har varit samma standardiserade frågor på allihopa. Kom påläst om skatteverket, dra någon klyscha angående varför du vill arbeta just där och var allmänt avslappnad.

I övrigt brukar det inleda med att du får berätta lite om dig själv och dina meriter. Ställ ett par relevanta frågor till personen som intervjuar dig också, för att visa intresse.

Lycka till!
Citera
2016-03-16, 18:51
Medlem
nån som går t3 uu?
nån som går t4 uu?

mycket tacksam om ni skickar iväg pm o svarar på lite frågor.
Citera
2016-03-16, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamell86
nån som går t3 uu?
nån som går t4 uu?

mycket tacksam om ni skickar iväg pm o svarar på lite frågor.
Jag läser ingen av de terminerna nu men har gjort det. Skicka PM om du vill.
Citera
2016-03-16, 22:06
Medlem
Någon som har läst T5 på UU och har tips för en som precis ska börja med PM - skrivandet?
Är ju lite speciellt med metodvalet och så. Och hur är poängsättningen om man ska höfta lite, är det svårare att få högre poäng jämfört med PM- skrivandet på föregående terminer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in