Flashback bygger pepparkakshus!
2017-01-11, 16:41
Medlem
Grattis alla som kommit in efter gårdagens upprop!

Imorgon är det dags för studenterna på SU Att välja grupper..
några här som är nya och vill motivera sitt val av lärare?

själv går jag efter tider som passar mig bäst och hoppas på att läraren är bra för den första kursen JIK.
Citera
2017-01-11, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord-Epic
Grattis alla som kommit in efter gårdagens upprop!

Imorgon är det dags för studenterna på SU Att välja grupper..
några här som är nya och vill motivera sitt val av lärare?

själv går jag efter tider som passar mig bäst och hoppas på att läraren är bra för den första kursen JIK.

Jag vill rekommendera Anna Öster; En fantastisk lärare som huvudsakligen är verksam som en allmänpraktiserande jurist. Hon tillför undervisningen roliga och informerande anekdoter från arbetslivet, premierar diskussioner och frågor men visar förståelse för de blygare studenterna.

Jag ser fram emot att vidarebefordra min mycket begränsade visdom.... och, framförallt, dricka 25 kr-öl.
Senast redigerad av SeabornLyman2k16 2017-01-11 kl. 17:14.
Citera
2017-01-11, 18:53
Medlem
Börjar läsa juristprogrammet väldigt snart och tänkte fråga vad ni har för dator när ni pluggar?

Jag vill införskaffa en pluggdator inför det här programmet. Den ska vara smidig, ha lång batteritid och kommer enbart användas för att plugga och surfa (på Flashback, facebook och liknande). Kommer inte spela spel eller något sånt. Har ingen budget men kan punga ut en stor summa om det skulle behövas. Men helst en billig dator som passar mina preferenser än en dyr sådan. Tips?

Hört att en macbook är att föredra men har aldrig haft en sådan och känns obekvämt att testa något nytt
Senast redigerad av AbsolutFlashback 2017-01-11 kl. 18:57.
Citera
2017-01-11, 18:54
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutFlashback
Hört att en macbook är att föredra men har aldrig haft en sådan och känns obekvämt att testa något nytt

Sorry, men det är ett uttryckligt krav.
Citera
2017-01-11, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Sorry, men det är ett uttryckligt krav.

Haha är det sant! Vilken är att föredra i så fall?
Citera
2017-01-11, 18:58
Medlem
Ingen MacBook för fasen. 90% av alla puckon på jp har en MacBook bara för att.
Köp en asus, HP eller acer med lång batteritid istället. Du får så mycket mer för pengarna.
Citera
2017-01-11, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Köp en asus, HP eller acer med lång batteritid istället. Du får så mycket mer för pengarna.

Läser du jp? Vad har du för någon?

Svårt att välja, finns så många olika datorer fan...

Diggar ditt inlägg dock haha
Citera
2017-01-11, 19:10
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:

Yeah, det här hade varit mitt odryga svar. Jag har en skrivmaskin med skärm i princip. Det gör också att man inte får sämre fokus på studierna eftersom den har prestanda för typ tetris.
Citera
2017-01-11, 19:14
Medlem
Citat:
Läser du jp? Vad har du för någon?

Svårt att välja, finns så många olika datorer fan...

Diggar ditt inlägg dock haha

För en pluggdator är vikt, storlek och batteritid det viktiga.
Här har du en med längre batteritid och som dessutom bara kostar hälften så mycket som den billigaste varianten av MacBook air:
https://www.netonnet.se/art/dator/ba...t/234043.8907/

Finns en uppsjö datorer med liknande specs för ungefär lika mycket pengar.
Citera
2017-01-11, 19:30
Medlem
Citat:
För en pluggdator är vikt, storlek och batteritid det viktiga.
Här har du en med längre batteritid och som dessutom bara kostar hälften så mycket som den billigaste varianten av MacBook air:
https://www.netonnet.se/art/dator/ba...t/234043.8907/

Finns en uppsjö datorer med liknande specs för ungefär lika mycket pengar.

Jo, den verkar bra . priset är också rimligt. Får kika på datorer mer men blir ingen macbook i alla fall
Citera
2017-01-11, 22:05
Medlem
anteri17s avatar
Ska ickså införskaffa ny dator. Den jag använde under T1 har blivit helt slut - hela Chrome är kört med massa popupfönster som ploppar upp varje minut. Dessutom är datorn en tegelsten gällande tyngd.

Jag har ingen större lust att köpa en mac. Det är ju smått pinsamt när 80% flashar sin mac och tror produkten skapar AB:n.
Citera
2017-01-11, 22:20
Medlem
Jegras avatar
Citat:
Börjar läsa juristprogrammet väldigt snart och tänkte fråga vad ni har för dator när ni pluggar?

Jag vill införskaffa en pluggdator inför det här programmet. Den ska vara smidig, ha lång batteritid och kommer enbart användas för att plugga och surfa (på Flashback, facebook och liknande). Kommer inte spela spel eller något sånt. Har ingen budget men kan punga ut en stor summa om det skulle behövas. Men helst en billig dator som passar mina preferenser än en dyr sådan. Tips?

För enklare skrivarbete och minimal vikt kan jag rekommendera en surfplatta och fodral med inbyggt tangentbord. Mycket lättare än en dator och bra batteritid. Begränsningen ligger i multitaskingfunktionerna. Jag har en äldre bärbar hemma som arbetsstation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in