2013-01-27, 00:56
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av COTW
hur är möllan? somliga säger att det bara är invandrare som bor där, andra att det bara är hipsters. finns det bra och dåliga gator? vill man helst bo med utsikt över möllevångstorget?
Skitigt och ockuperat av invandrare och hipsters/vänstern. Det är ganska litet så några bra, lugna gator finns inte. Antalet skottlossningar per år ligger kring en handfull, senast i fredags.
Citera
2013-02-23, 14:35
Medlem
Hur illa är Håkanstorp?
Citera
2013-03-02, 17:42
Medlem
fler åsikter om möllan vore uppskattat. jag funderar på att flytta dit.
Citera
2013-03-02, 19:06
Medlem
Citat:

Gillar du invandrare kommer du trivas.
Om inte skulle jag välja ett annat område.
Citera
2013-03-03, 14:28
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brainspawn
Hur illa är Håkanstorp?

Ett muslimskt center håller på att byggas där...
Citera
2013-03-04, 07:49
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Inflyttade miljömuppar från Jönköping, invandrare och en hel del lite ruffigare områden. Bra uteliv, grym ostbutik. Jag hade inte bosatt mig där.
Citera
2013-03-04, 19:18
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
tack för svaren jag fått, det hjälper mig mycket!

hur är möllan? somliga säger att det bara är invandrare som bor där, andra att det bara är hipsters. finns det bra och dåliga gator? vill man helst bo med utsikt över möllevångstorget?

Möllan tillhör inte dom invandrartätaste områdena i Malmö. Däremot jobbar det många invandrare runt Möllan.

Möllan idag är kulturellt och befolkat av hipsters, kulturarbetare och människor vars ursprung och framtid ter sig aningen osäker. Medelåldern är ganska låg.

Boendestandarden varierar en del. Det finns en del rätt skumma gator där man nog inte bör vandra omkring ensam sent på kvällarna. Samtidigt finns det trevliga gator där trivselfaktorn är avsevärt högre.

Kriminellt belastat...visst är det så. Det är tätt mellan krogarna vilket betyder närhet till kriminella element.
Citera
2013-05-01, 19:04
Medlem
Har bott på Lorensborg intill stadion, i två olika lgh hittills, och skulle lätt välja detta område framför kvasihippa, skitnödiga ställen såsom Davidshall, Möllan, Rörsjöstaden etc.

Hela västra delen för min del gillas iaf. Lorensborg->Solbacken->Dammfri->Rönneholm->Slottsstaden...
Ska jag sätta mig på Davidshall vill jag ha betalt.
Citera
2013-05-01, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R
Har bott på Lorensborg intill stadion, i två olika lgh hittills, och skulle lätt välja detta område framför kvasihippa, skitnödiga ställen såsom Davidshall, Möllan, Rörsjöstaden etc.

Hela västra delen för min del gillas iaf. Lorensborg->Solbacken->Dammfri->Rönneholm->Slottsstaden...

Skriver jag under på (bor vid solbacken). Lorensborg har dock en del höghus med mycket blatteri.
Citera
2013-05-01, 23:39
Medlem
psykakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R

U crazy? Hur kan man välja Lorensborg framför Davidshall?
Citera
2013-05-01, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykakuten
U crazy? Hur kan man välja Lorensborg framför Davidshall?

Vad är det som lockar med Davidshall may I ask? Är det "närheten"? Att bo mitt i skiten är inget som önskas, utan en liten bit från centrum passar perfekt. Som de områden jag nämnde. Här är ändå nära till allt jag behöver och ska jag in till byn är det lätt att gå eller cykla.Tryggare miljö är det ju knappast heller. Snarare tvärtom. Poppigare hus? Helt oväsentligt då jag bor inomhus. Roligare grannklientel? Planerar att festa och umgås ofta med dessa? Skulle iofs också vilja lägga Borgmästaregården till omtyckt område, men där är ju vad jag förstår mest bostadsrätter. Nära men på lagom gött avstånd till smeten dock.
Citera
2013-05-02, 10:29
Medlem
jag håller på att köpa lägenhet på värnhem, precis vid rörsjöparken. vad säger ni malmöbor om det området?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in