2009-09-07, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kneff
Ok Malmöexperter. Vad anser ni om Södertorp? http://www.booli.se/Bostad/L%C3%A4ge...0/468619/Karta

Är det kiss när det ligger så nära Holma?

Och hur är Kulladal och blekingsborg?

Så länge det inte är Holma är det lugnt. Kulladal är ett lugnt område, mest villor. Bleckingsborg och Södertorp är också inget fel på
Citera
2009-09-07, 22:23
Bannlyst
Hur är det med Krockbäck, Söderkulla, Fosiedal och Almvik

Någon?
Citera
2009-09-07, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JP.Morgan

Någon?

Kroksbäck är ett ghetto så om du är svenne rekommenderar jag inte att du flyttar dit
Citera
2009-09-08, 11:00
Medlem
Citat:

Någon?

Var längesen jag kollade på Almvik, men de där 17-våningshusen är rätt så trevliga är min uppfattning.
Citera
2009-09-08, 11:02
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:

Någon?

Almvik är ok.
Citera
2009-09-15, 16:00
Medlem
blackspiders avatar
Lägenhetsvisning på en lgh i Rostorp nästa vecka. (Lundavägen) Ligger ju lite off i förhållande till city.
Hur är bussförbindelser? Mataffärer i närheten?
Citera
2009-09-15, 16:03
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackspider
Lägenhetsvisning på en lgh i Rostorp nästa vecka. (Lundavägen) Ligger ju lite off i förhållande till city.
Hur är bussförbindelser? Mataffärer i närheten?
Rostorp är bra.(Består till 90% av gamla villor från slutet av 1920-talet)
Finns tempo på Segevång som ligger precis bredvid, annrs har du coop på Kirsebergstorget.
Citera
2009-09-15, 16:16
Medlem
blackspiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Rostorp är bra.(Består till 90% av gamla villor från slutet av 1920-talet)
Finns tempo på Segevång som ligger precis bredvid, annrs har du coop på Kirsebergstorget.

Låter ju inte helt tokigt. Hur lång tid kan det ta med cykel till Värnhem? Till den där busshållplatsen vid Coop och Hemköp (minns inte vad den heter).
Citera
2009-09-15, 16:20
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackspider
Låter ju inte helt tokigt. Hur lång tid kan det ta med cykel till Värnhem? Till den där busshållplatsen vid Coop och Hemköp (minns inte vad den heter).
5 minuter max. Är ju i princip nerförsbacke hela tiden..

Här kan du läsa lite om Rostorp:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Rostorp
Citera
2009-11-02, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Snattar den här tråden lite. Visst, här har redan vädrats åsikter om de flesta delar av stan men man kan aldrig få nog av olika intryck och uppfattningar.
Håller som bäst på att leta nytt boende och kikar lite extra på bl a följande områden:

Lorensborg
Dammfri
Toftängen
Segevång
Rostorp

Jag beöver inga åsikter om att Malmö är obeboeligt eller dylikt. Jag tillhör de som faktiskt väljer att bo i den här stan och ser dess potential och framtid. Vi har heller ingen lust att lägga hela inkomsten på vårt boende och bosätta oss på någon av Malmös dyrare adresser.

Jag vill gärna ha åsikter från folk som bor/bott i något av dessa områden. Hur är där att bo? Vilken typ av människor bor där? Bra skolor? Utbud av butiker/service? Annat som är värt att veta? Vad skulle ni säga om dess framtidsutsikter?
segevång ska du inte flytta till, här finns tattare, somalier samt araber och kriminaliteten o drog försäljning ligger högt på listan. parkerar du bilen här, har du sönderslagna ruter eller så e din bil vält! husen i området borde rivas då dom har olika problem, fukt skit värdar som inte bryr sig. jag skulle rekomendera till dig nobeltorget, jag ska tillbax dit inom en snart framtid!
Citera
2009-11-02, 22:16
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozzynr1
segevång ska du inte flytta till, här finns tattare, somalier samt araber och kriminaliteten o drog försäljning ligger högt på listan. parkerar du bilen här, har du sönderslagna ruter eller så e din bil vält! husen i området borde rivas då dom har olika problem, fukt skit värdar som inte bryr sig. jag skulle rekomendera till dig nobeltorget, jag ska tillbax dit inom en snart framtid!

Beror på vilket husnummer det är på Segevång/Kronetorpsgatan? De låga nummerna är väl hyres- och de högre husnummerna är bostadsrätter?
Citera
2009-11-04, 14:45
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozzynr1
Jaså minsann?
Bodde på Segevång från 1999-2007. Fanns en invandrarfamilj i huset, dom var från Kroatien.Faktum är att Segevång är ett av de områden i Malmö där det bor mindre antal utlandsfödda. Majoriteten är Jugoslaver (äldre) som bott där sedan 70-talet Såg inte en enda sönderslagen bilruta/busskur under de åren vi bodde där. Inte ett enda källarinbrott i fastigheten vi bodde i. Ej heller ett enda bilinbrott i garaget. Det enda som hände var att en bil började ryka ordentligt så att brandkåren fick komma och vädra ut.

De "Skitvärdar" du pratar om som finns på Segevång är MKB, HSB samt Riksbyggen. Du menar på fullt allvar att dessa är skitvärdar??

Undrar då hur det kom sig att MKB bekostade helt ny Electrolux spis samt Kyl och frys när dessa var till åren. Fick även helt ny toalettstol utan några som helst problem.

Var personligen vän med en husvärdarna och enligt honom så var samtliga fastigheter i mycket gott skick trots att de är byggda 1960-1961.Några fuktproblem hade varken vi eller grannar.

Och du rekomenderar Nobeltorget? Jo men visst, har hört att jesusparken och möllan i närheten är trevliga områden. För att inte tala om Rosengård som ligger 600 meter bort...

Senast redigerad av Carl Serung 2009-11-04 kl. 14:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in