2008-07-20, 22:28
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Snattar den här tråden lite. Visst, här har redan vädrats åsikter om de flesta delar av stan men man kan aldrig få nog av olika intryck och uppfattningar.
Håller som bäst på att leta nytt boende och kikar lite extra på bl a följande områden:
Lorensborg
Dammfri
Toftängen
Segevång
Rostorp
Jag beöver inga åsikter om att Malmö är obeboeligt eller dylikt. Jag tillhör de som faktiskt väljer att bo i den här stan och ser dess potential och framtid. Vi har heller ingen lust att lägga hela inkomsten på vårt boende och bosätta oss på någon av Malmös dyrare adresser.
Jag vill gärna ha åsikter från folk som bor/bott i något av dessa områden. Hur är där att bo? Vilken typ av människor bor där? Bra skolor? Utbud av butiker/service? Annat som är värt att veta? Vad skulle ni säga om dess framtidsutsikter?
Håller som bäst på att leta nytt boende och kikar lite extra på bl a följande områden:
Lorensborg
Dammfri
Toftängen
Segevång
Rostorp
Jag beöver inga åsikter om att Malmö är obeboeligt eller dylikt. Jag tillhör de som faktiskt väljer att bo i den här stan och ser dess potential och framtid. Vi har heller ingen lust att lägga hela inkomsten på vårt boende och bosätta oss på någon av Malmös dyrare adresser.
Jag vill gärna ha åsikter från folk som bor/bott i något av dessa områden. Hur är där att bo? Vilken typ av människor bor där? Bra skolor? Utbud av butiker/service? Annat som är värt att veta? Vad skulle ni säga om dess framtidsutsikter?
Segevång är ganska långt utanför centrum, men det går hyfsat snabbt att ta sig till Värnhem och sen vidare med buss. Dammfri är också helt okej i ett ganska lugnt område. Dammfri är nog mest barnfamiljer och så. Är själv uppvuxen inte så långt därifrån. Skolorna är väl okej vad jag vet, var väl ett tag sen jag gick där! :P Butiker och service finns det gått om både vid Dammfri och Segevång. Mest småaffärer, men det finns stora inom räckhåll.
Framtidsvisioner då... Hmm.. Här händer det nog inte så mycket inom de närmaste åren. Möjligtvis blir det mycket dyrare vid Dammfri, och inte fullt så mycket dyrare vid Segevång.