2008-02-19, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Annars är det väl mer blodburna sjukdomar och kriminalitet, som ger pundare dåligt rykte? Normalt sett associerar man ju inte pundare med nedbajsade bilar, haha... Snarare med stulna bilstereor, i så fall.

Håller med, jag tror knappast ägarna till bilarna i garaget tänkte när de såg det "Aha! Här måste en amfetamin brukare ha varit!". Tror snarare man tänker på någon mentalt störd person.

Och andra sidan har jag hört folk använda "pundare" som skällsord till folk som är långt ifrån pundare.
Citera
2008-02-19, 19:37
Medlem
Kokettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserlasse
Lågvattenmärket är nått.
PGA sånna grejer vi har dåligt ryckte

FIFAN FÖR DIN AVATAR! Jag ryckte till och var nära att slå till skärmen, är så jävla rädd för kryp!
Citera
2008-02-20, 18:10
Bannlyst
Citat:
Det är väl både pundigt och riktigt vidrigt samtidigt? Han kom ju på idén under något skumt garagepundande, och en risig kista av den där kalibern får man ju inte utan kemisk hjälp. Ja, jävlar, vad man har haft problem med matsmältningsapparaten, när man tänker efter...

Hur som helst skäms man ju nästan över att vara pundare, när man läser sådant. Bajs dörrhantagen, liksom...

Nja, kan man verkligen räkna allt som man råkar göra under influens av droger för pundigt ? Kass i magen och att spendera natten i ett garage går jag med på att det kan räknas in under pundigt beteende. Men idén att kleta av skiten skulle jag inte klassa som pundig utan bara störd. Kanske är det iof ett pundigt beteende att få sjuka idéer? .

På tal om toaletter så fick min polare en plötslig idé igår när han satt på toa som han var tvungen att skriva ner (speedad som ett höghus var han naturligtvis). Tre timmar och elva fulltecknade A4-sidor senare lyckades vi äntligen övertala honom att resa sig från toan och låta nästa man i den allt längre kön av kissnödiga ta plats. Pundigt beteende 1: Att få plötsliga idéer. Pundigt beteende 2: Att haka upp sig på det man håller på med.
Citera
2008-02-20, 21:11
Medlem
Davv.s avatar
Brukar inte beté mig pundigt, försöker alltid vara civiliserat beng.. om inte det går så går jag iväg med en kompis t.ex.
Citera
2008-02-20, 23:49
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Nja, kan man verkligen räkna allt som man råkar göra under influens av droger för pundigt ? Kass i magen och att spendera natten i ett garage går jag med på att det kan räknas in under pundigt beteende. Men idén att kleta av skiten skulle jag inte klassa som pundig utan bara störd. Kanske är det iof ett pundigt beteende att få sjuka idéer? .

På tal om toaletter så fick min polare en plötslig idé igår när han satt på toa som han var tvungen att skriva ner (speedad som ett höghus var han naturligtvis). Tre timmar och elva fulltecknade A4-sidor senare lyckades vi äntligen övertala honom att resa sig från toan och låta nästa man i den allt längre kön av kissnödiga ta plats. Pundigt beteende 1: Att få plötsliga idéer. Pundigt beteende 2: Att haka upp sig på det man håller på med.

Jag håller med. I fallet med LoseCmpp och bajset, så var det väl fråga om en störd person, som ovanpå det var påtänd?

Man blir ju rätt akut pissnödig på tjack, förresten. Jag bodde med två andra tjackisar för ett par år sedan, och toaletten verkade vara upptagen för jämnan, eller åtminstone blev vi ofta pissnödiga ungefär samtidigt. Ingen gick till toaletten, heller, utan det var alltid fråga om ett karakteristiskt studsande följt av klirrande nycklar.

Apropå nycklar brukade vi jämföra nyckelkapacitet med varandra, och tillsammans hade vi nog nycklar till allt nödvändigt, alltså till ett oräkneligt antal grovsoprum, till plåtlådorna med pappershanddukar och toalettpappersrullar på offentliga toaletter et c. Vi köpte faktiskt inte dasspapper på minst ett år, haha, men det såg rätt lustigt ut med den där gigantiska pappersrullen på hållaren.

Hur som helst blev det i alla fall alltid väldigt typiska replikskiften, när en var på toaletten och en annan ville in och knackade häftigt på dörren, då vederbörande lika gärna kunde ha somnat därinne. Det hände med jämna mellanrum.
- Ta det lugnt, jag kommer!
- Jag bryr mig inte om ifall du "kommer" eller inte, jag måste pissa!
Citera
2008-02-27, 08:05
Medlem
Arkomanns avatar
Jag orkade inte köpa en tändare på hela helgen, utan tände ciggen på brödrosten. På måndagen, när jag skulle lämna urinprov, var jag tvungen att tända morgonciggen på brödrosten och slänga ut den genom fönstret för att plocka upp den igen, när jag kommit ut. Lustigt nog kom grannen ut samtidigt och såg mig plocka upp ciggen från marken.
Citera
2008-02-27, 11:22
Medlem
laserlasses avatar
Citat:
Annars är det väl mer blodburna sjukdomar och kriminalitet, som ger pundare dåligt rykte? Normalt sett associerar man ju inte pundare med nedbajsade bilar, haha... Snarare med stulna bilstereor, i så fall.

Är nog sant det
Citera
2008-02-27, 17:25
Medlem
Tjacktorskens avatar
Håller med föregående om psykfallet med skithistorian.. Det där var ett rejält fall bakåt för Sveriges psykvård (Som han borde ha besökt regelbundet).

Att sen skriva en ingående och svinig beskrivning på hur det hela gick till gör mig jävligt mörkrädd. Nej fyfan, tillbaka till vårdcentralen och ta din medicin eller åk till Japan och spela in det här och sälj det som erotisk film. Där kommer det garanterat bli en storsäljare men åtminstone jag vill inte ens läsa såna här "roliga historier".
Citera
2008-02-27, 18:58
Bannlyst
Igår när jag och polarna skulle dra varsin sängfösarlina så insåg vi att ingen av oss ägde någon sedel för tillfället. Vi kom fram till att det är riktigt pundigt att vara så fattig att man inte ens har en sliten tjuga att snorta sitt (på krita inköpta) tjack med.
Citera
2008-02-27, 19:01
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Igår när jag och polarna skulle dra varsin sängfösarlina så insåg vi att ingen av oss ägde någon sedel för tillfället. Vi kom fram till att det är riktigt pundigt att vara så fattig att man inte ens har en sliten tjuga att snorta sitt (på krita inköpta) tjack med.

Bankomatkvitton, bankomatkvitton! Ju mindre man har på kontot, desto bättre fäster tjacket! (Den omvända effekten gäller för kokain.)

Nåja, skämt å sido fungerar bankomatkvitton alldeles utmärkt som snortrör för engångsbruk.
Citera
2008-02-27, 22:11
Bannlyst
Citat:
Jag orkade inte köpa en tändare på hela helgen, utan tände ciggen på brödrosten. På måndagen, när jag skulle lämna urinprov, var jag tvungen att tända morgonciggen på brödrosten och slänga ut den genom fönstret för att plocka upp den igen, när jag kommit ut. Lustigt nog kom grannen ut samtidigt och såg mig plocka upp ciggen från marken.

Haha underbart!

edit: Kan riktigt se grannen titta snett och misstänksamt på dig
Senast redigerad av falupundare 2008-02-27 kl. 22:17.
Citera
2008-02-27, 22:43
Medlem
Nino Gaggis avatar
Var och köpte redlinepåsar och försökte betala med kort. Men terminalen ville inte funka. Lugnt sa jag jag har en tjuga här och kör ner näven i ficken och sliter upp den utan att tänka på att den var hårt ihoprullad. Tjejen i kassan titta lite skumt på mig den gången. Samma sak på bussen då jag alltid har en förmåga att bara ha ihoprullade sedlar på mig. Försöker dra ut som men det ser helt enkelt inte snyggt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in