• 1
  • 2
2000-07-19, 12:37
Medlem
hmmm... kom just att tänka på en liten sak.

har inget gräs för tillfället och har inte haft det i lite drygt en och en halv vecka nu.

personligen har jag rökt i ca 6-7 år, aktivt ca 1 år (d.v.s. ca 3 ggr per vecka) och de senaste två månaderna en till två gånger per dag.

en liten fråga till alla antidrogmänniskor: Om ni nu tror på "missbruket" av marijuana och "djävulen som tar en" -förklaringen?

hur kommer det sig då att jag inte känner det minsta behov av att röka just nu?

kan ni förklara det eller ska jag be er sitta på mitt långfinger igen?

Looooooove? hahahaha

CK

Citera
2000-07-19, 13:32
Medlem
Det här som vi diskuterat om beroende...

jag håller helt med dig, ibland så röker man ju 1 - 2 gånger om dan och sen när man inte röker så är det ju ingen större grej att vara utan.
själv har jag inte rökt på ca en månad.
om man säger så här "har man så röker man" har man inte så får man ju inte panik för det.
Citera
2000-07-19, 14:57
Medlem

Det är ju knappast nåt fysiksk beroende vi snackar om här.. det är ju bara om man har tänkt röka o så blir det inte av, men man är helt inställd på det.. då kan iallafall jag bli lite rastlös... har inte rökt på ca 2 veckor.. skall ner till kris nästa vecka.. så jag tänkte spara pengarna tills dess... då lär det bli röka av... =)

Don´t worry... b happy! hehe..
Citera
2000-07-19, 15:25
Medlem

exactly!

vad vi pratar om är ju att det är samma beroendegrad som att känna: "Fan vad jag är sugen på öl.. ska vi sticka och ta några?"
eller: "jag känner för att spela en runda biljard, det var en vecka sen nu och jag är riktigt sugen"

VAD är det som får antidrogare att inte fatta detta? VAAAAD??

Nu har ni jävlar i det en chans att berätta det för mig och alla andra!

vaaaaaad är det som är så beroendeframkallande i cannabis?

Om ingen ger mig ett svar drar jag slutsatsen att alla antidrogare (marijuana då) är kortsynta fyllon som är så jävla nedsupna att de inte fattar vad de pratar om.. :) Kom igen då, prove me wrong!

luuve to ju! Piez end quaiet!

Ha det trevligt i chris, förresten.. :)

CK

Citera
2000-07-19, 15:53
Medlem

cannabis _är_ beroendeframkallande -- psykiskt beroendeframkallande. Men det är mycket här i livet som är psykiskt beroendeframkallande, vatten tillexempel, när man är törstig så går man automatiskt och häller upp ett glas vatten...

röker man ganja under en längre tid så blir man van vid att knirket gör en sömnig, när man sedan slutar röka så tror hjärnan fortfarande att den ska få sin dagliga dos thc, därför kan man ibland få lite problem med sömnen när man lägger av. Men va fan, det går juh snabbt över, no problemos.
Citera
2000-07-19, 18:20
Medlem

okej.. jag förstår vad du menar. har polare som brukar söva sig med en gosig en varje kväll.. har aldrig haft det problemet själv faktiskt eftersom det _absolut inte_ är en sövande drog för mig. Tar jag en holk vid 24 -tiden somnar jag inte förrän ca kl. 03. min hjärna är lite för bizi för att somna.. :)

THC´t sitter kvar.. jajamensan.. men oavsett rökt mängd känner jag mig fräsch efter 1,5 dagar ungefär.. UTAN abstinens.. Utan några som helst krav från vare sig min kropp eller mitt psyke.
Jo det är sant. Det skulle vara gott att röka en fet det ska jag absolut inte säga, det vore att hyckla. MEN. Jag BEHÖVER inte. Jag behöver absolut inte.
that´s my point.
no problemos. :)

CK

Citera
2000-07-20, 14:01
Medlem

det finns många människor som efter ett kroniskt bruk av cannabis (röka hasch dagligen under flera månader/år) känner abstinenssymptom då ruset försvinner och man tvingas ta en avtändning (tar flera veckor)

de blir nervösa, nedstämda/deprimerade, får sömnsvårigheter, kan bli lösa i magen och känna sig lite febriga... detta i kombination med att problem och tankar man inte riktigt tagit itu med under cannabisruset åtrerkommer

så var det för mig då jag slutade, och liknande kan du läsa i litteraturen
jag började röka i 17årsåldern och slutade då jag var 22 . efter att jag slutat gick jag genom en slags livskris, och min personliga utveckling fick jag ta itu med - nu aktivt och vaket till skillnad mot för under haschdimmorna. tankar och funderingar jag haft i 18årsåldern komm tillbaka..det var en jobbig tid, men det fungerade - även om det tog mig nåt år att kunna leva utan drogen

Nu kanske jag röker nån enstaka gång om året bara för att småjävlas lite - men tillbaka till dimman vill jag INTE
Citera
2000-07-20, 15:04
Medlem

Beroendet är en bluff!!

psykiskt beroende:

socker
choklad
hasch
god mat
sex
kaffe

Gud gav oss ganja det är falsk drogpropaganda som skapar beroende
genom att man praktiskt taget tror att man är det, psykologi!

Klart det är skillnad på olika bröder & systrar, jag har t ex en kompis som kan bete sig som hon inte fått sin sil när hon inte får röka!.. och det jag är övertygat om att det är dåliga tankebaner, ångest och depression som skapar det.

I haschboken får man bilden att när man rökt 2-3 gånger så är mn fast :-) jag har varit stenad i ett halvår och har kompisar som varit 2-3 år och jag vet att det finns fler som vi, ni :-)

Kram på er
P.A.
Citera
2000-07-20, 15:11
Medlem

Beroendet är en bluff!!

psykiskt beroende:

socker
choklad
hasch
god mat
sex
kaffe

Gud gav oss ganja det är falsk drogpropaganda som skapar beroende
genom att man praktiskt taget tror att man är det, psykologi!

Klart det är skillnad på olika bröder & systrar, jag har t ex en kompis som kan bete sig som hon inte fått sin sil när hon inte får röka!.. och det jag är övertygat om att det är dåliga tankebaner, ångest och depression som skapar det.

I haschboken får man bilden att när man rökt 2-3 gånger så är mn fast :-) jag har varit stenad i ett halvår och har kompisar som varit 2-3 år och jag vet att det finns fler som vi, ni :-)

Kram på er
P.A.
Citera
2000-07-20, 16:08
Medlem

"gud gav oss ganja"... nej man ska inte överdriva riskerna med cannabis...men inte heller förneka de som finns. Jag tror knappast att gud, om han finns har skapat människokroppen som den är, om det dessutom var nödvändigt att ständigt förgifta den...

cannabis är en drog, ett gift, ett utifrån kommande ämne. det är inte "naturligt" - det tillhör iknte kroppen. att påstå att man skall röka cannabis jämt är detsamma som att uppmana till att bli brass"pundare". varför ska man röka massa brass jämt? förstår jag inte - droger är väl något som hör enstaka tillfällen till? som fester - glädjestunder då man vill förstärka en glädje som redan finns. att förespråka daglig droganvändning förstår jag inte. det är pundigt.,
Citera
2000-07-20, 16:49
Medlem

jag håller med om att droger inte ska användas för ofta, men det är skillnad på droger och droger, cannabis är så pass harmlöst mot kroppen att jag inte ser något problem i dagligt användande.
Det är ett jävla snack hit och dit om att ganja är så jävla farligt, men faktum är att det inte finns några bevis för att det är så.

Tänk på alla tobaksknarkare vi har i sverige, är det inte värre att röka ett paket prince om dagen än en holk gräs?
Citera
2000-07-20, 16:58
Medlem

Internettberoendet är nog fan ännu farligare än att ta sig ett bloss nångång i månaden eller så.
Det skulle inte förvåna mig om det innom en snart framtid ploppar upp avvänjningskurer för internetmissbrukare. "webbomaner".
... eller att el-allergi bli en var-mans-sjukdom.

/Jens (orginalet)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in