• 1
  • 2
2000-07-20, 19:01
Medlem
Det här som vi diskuterat om beroende...

hattifnatt: att jämföra med tobak om man är lite kritisk mot brass är ju klassiskt. men då kontrar jag med: jag anser inte heller att tobaksrökning är nåt bra. jag tycker att alla former av kroniska beroenden är åt helvete

jag bara undrar om cannabis är så otroligt "naturligt" som vissa menar - typ att brass är så cool och så skönt att man kan använda det dagligen
Citera
2000-07-21, 00:50
Medlem

Jag tycker det är ok att röka dagligen, det viktiga är att man inte är stenad hela dagen. Alltså, börja inte dagen med en holk då det lätt blir en till osv.

Rök efter skolan, jobbet eller whatever...
Det är när du går omkring i ett ständigt haschrus som du förr eller senare får problem.

Den eviga frågan om beroende- spelar det egentligen ngn roll om det är psykískt eller fysiskt? Det finns ofta en tendens att förringa det psykiska beroendet, men det kan vara nog så jävligt om inte värre.
Citera
2000-07-21, 11:52
Medlem

Jens...
Det finns redan avvänjningskurer för internetberoende... men bara i USA än så länge.. tror jag..

MÅNGA jag pratat med som lagt av med cannabis säger att det är känslan man får av cannabis mer än själva cannabis:et som ger abstinensbesvär.

Jag håller med Eric att alla sorters kroniskt beroende är kass.. oavsett drog (alkohol, tobak, cannabis... )

Cnark Kent...
Jag är antidrogare... och jag är knappast fyllo då jag anser alkohol vara en drog likväl som cannabis...
Att inte du fått några abstinensbesvär är ju bara att gratulera... eller beklaga..

Partyanimal..
och du anser dig inte vara fast som har varit stenad i ett halvår?
Citera
2000-07-21, 16:05
Medlem

du ska naturligtvis få välja vilket liv du vill leva
själv håller jag med Eric
varför ska man använda en drog så ofta att man blir en kroniker, en missbrukare? att plocka fram holken i tid och otid - det är bara förgiftning

använd cannabis vid tillfällen då du har något i grunden positivt att förstärka, sitt inte hemma i soffan och flumma år ut och år in framför stereon och tvn
Citera
2000-07-22, 06:33
Medlem

Jag borjade också som cnark kent dvs med måttlig rokning och efter 6-7 år borjade jag roka dagligen. Nu ar 40-strecket bara två år borta och jag roker varje dag sedan dryga 15 år. Tyvarr kanns det som det inte ger så mycket langre och tankar på att sluta har funnits en tid. Det kanns numera som det ar brasset som styr mig och inte tvartom. Jag åkte på semester dar det ar omojligt att hitta brass och suget var inte alls så illa som jag trodde det skulle bli. Val hemma igen var det kort. Redan på flygplatsen bar jag bortom den totala rastlosheten och ju narmare mojligheten att handla brass jag kom desto varre blev det. Jag har hort liknande upplevelser och kan bara konstera att som riktigt inpyrd verkar det inte helt latt att sluta...åtminstone inte i invand miljo.
Citera
2000-07-22, 12:44
Medlem

Jag anser cannabis vara ganska harmlöst, men men, som sagts säkert 25 ggr innan i Cannabis forumet - för mycket och för ofta är inte bra.

peace-
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in