Citat:
Ursprungligen postat av IntimaIroniker
Frågan är om detta verkligen är din vilja och vad som i sådana fall hindrar dig? Bara en svårt drabbad passiv människa skulle skylla allt på samhället.
En vesäntlig fråga, helt klart. Jag kan säga att jag lever nästan helt antistrukturellt idag och gjort så länge eftersom jag inte känner mig speciellt kompatibel med den svenska livsformen.
Vissa tryggheter vill jag ha, men mer frihet, en mer öppen mentalitet. Nu är jag själv en produkt av svensk uppfostran och prägling och sticker inte ut så fruktansvärt mycket ändå, men det finns kommande generationer man kan underlätta för tänker jag..
Varför är vi det folk som längtar oss bort största delen av tiden? Det är alltid med en extrem lättnad i rösten man hör någon säga att de ska utomlands några veckor.
Som att de lämnar ett fängelse, som att de äntligen fått permission från bondhålan i norr! Är det något folk som lever på sina drömmar är det svensken, visserligen tysta, timida drömmar, men ändå, det finns ett rum inom varje svensk som viskar: Tänk om jag ändå vore född någon annan stans! och sedan samvetet kort där efter: Det är en skam att klaga när du har det så bra.
Det är ännu en indikation på att vi lever för jävla strikt, klagandet och gnällandet och bitterheten! När staten blir övermäktig och människan förlorar handlingsmöjligheter riktas avsky mot systemet och mot dess brister.
usch, jag ska resa i år, packa och dra..