2013-11-03, 01:57
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Sluta med offtopic för i helvetet på Jorden!

Vi diskuterar själen här så ni har ingenting här att göra.

Ni kan varken flyga eller drömma så tyst nu.

Själen ja. Inte intergalaktiska brottslingar i kraftfält från månen och dina andra fantasier. Så vad sägs om att du tar semester och flyger i dig lite medicin så friska människor kan diskutera istället?
Citera
2013-11-03, 02:02
Medlem
KungPungPats avatar
jag ska inte tala illa om dina utomjordiska ägare din lilla träljävel..

för solen är en själ och en själ är en portal och inte många utomjordingar har en mitt i huvudet som människor har.

Den här planeten är dock ett ställe där väldigt många kommer förlora sin själ och många har redan gjort det..

Så det är inget att skämta elleer trolla om.

Du kan se din historia och tidigare liv genom att använda din själ och astralresa i ditt DNA och då får du se ett massivt biblotek. Men jag kan inte tvinga nån själslös demonjävel till träl.
Citera
2013-11-03, 02:05
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
jag ska inte tala illa om dina utomjordiska ägare din lilla träljävel..

för solen är en själ och en själ är en portal och inte många utomjordingar har en mitt i huvudet som människor har.

Den här planeten är dock ett ställe där väldigt många kommer förlora sin själ och många har redan gjort det..

Så det är inget att skämta elleer trolla om.

Du kan se din historia och tidigare liv genom att använda din själ och astralresa i ditt DNA och då får du se ett massivt biblotek. Men jag kan inte tvinga nån själslös demonjävel till träl.

Se vad upprörd du är nu igen. Är det jobbigt när vi utmanar din fantasivärld?

Hur vet du att solen är en själ?
Hur vet du att en själ är en portal?
Hur vet du att du har en mitt i huvudet?

Astralresa i DNA? Dina magiska plantor har fått dig att tro att DNA är något annat än kemiska bindningar? Kanske som Disneyworld fast med fler dimensioner?
Citera
2013-11-03, 02:19
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Se vad upprörd du är nu igen. Är det jobbigt när vi utmanar din fantasivärld?

Hur vet du att solen är en själ?
Hur vet du att en själ är en portal?
Hur vet du att du har en mitt i huvudet?

Astralresa i DNA? Dina magiska plantor har fått dig att tro att DNA är något annat än kemiska bindningar? Kanske som Disneyworld fast med fler dimensioner?

För jag åkte igenom min sol/själ och "kom ut" som min astralkropp när jag vaknade utanför min fysiska kropp och kunde flyga runt.. Det var suddigt typ som att det brann så jag flög ut i köket och kollade in i ugnen men ingen eld, och det var när jag började tänka efter varför det egentligen är så dimmigt som jag flög tillbaka in i min fysiska kropp som låg i sängen. Jag flög säkert en halvmeter upp av chocken för jag trodde jag stod i köket men jag var "utanför" min kropp och flög.

Så bevisen säger att en själ är ett litet universum och det som finns utanför oss finns ääven innanför oss eller så ligger dimensionerna på varandra för jag var ju i den här dimensionen och flög me ändå inte.

jag har hört att vi är mitt imellan 3e och 4e dimensionen nu och vi kommer att komma in i 4e dimensionen senare och då kommer allt från 4e dimensionen att dyka fram dvs rymdskepp och mmoderskepp uppe i Jordens atmosfär och portaler och sånna saker kommer synas överallt helt plötsligt.

Tredje/första ögat är potralen och själen som även ni kan ta er igenom och komma "ut" som eran astralkropp som ni kan flyga runt med medans eran fysiska kropp sover. Ni kan besöka folk och använda krafterna på fel sätt dock så jag tycker inte ni ska ens ge er in på sånna här saker.

Jag tror ni ska stanna med trälarna istället för att försöka bli slgudar men jag kör vidare med solgudsutbildningen.
Citera
2013-11-03, 02:34
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
För jag åkte igenom min sol/själ och "kom ut" som min astralkropp när jag vaknade utanför min fysiska kropp och kunde flyga runt.. Det var suddigt typ som att det brann så jag flög ut i köket och kollade in i ugnen men ingen eld, och det var när jag började tänka efter varför det egentligen är så dimmigt som jag flög tillbaka in i min fysiska kropp som låg i sängen. Jag flög säkert en halvmeter upp av chocken för jag trodde jag stod i köket men jag var "utanför" min kropp och flög.

Så bevisen säger att en själ är ett litet universum och det som finns utanför oss finns ääven innanför oss eller så ligger dimensionerna på varandra för jag var ju i den här dimensionen och flög me ändå inte.

jag har hört att vi är mitt imellan 3e och 4e dimensionen nu och vi kommer att komma in i 4e dimensionen senare och då kommer allt från 4e dimensionen att dyka fram dvs rymdskepp och mmoderskepp uppe i Jordens atmosfär och portaler och sånna saker kommer synas överallt helt plötsligt.

Tredje/första ögat är potralen och själen som även ni kan ta er igenom och komma "ut" som eran astralkropp som ni kan flyga runt med medans eran fysiska kropp sover. Ni kan besöka folk och använda krafterna på fel sätt dock så jag tycker inte ni ska ens ge er in på sånna här saker.

Jag tror ni ska stanna med trälarna istället för att försöka bli slgudar men jag kör vidare med solgudsutbildningen.

Bevisen? Men du vet ju inte vad bevis är..
Citera
2013-11-03, 02:50
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Bevisen? Men du vet ju inte vad bevis är..

Menar du att bevis från en annan dimension kommer att komma från nått annat ställe än personer som upplevt dimensionen och kan berätta om den?

väntar du på multidimensionell kamera?
Citera
2013-11-03, 08:30
Medlem
tzjs avatar
Håller ni er inte till topic så låser vi tråden och delar ut flera ton varningar!
/moderator.
Citera
2013-11-03, 09:09
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Jag skulle vilja påstå att själen är psykets innersta kärna, det rena medvetandet, utan attityder och erfarenheter, utan självbilder och förutfattade meningar. Och vad denna innersta mottagare av information än är, så har psykologin inte formulerat någon enda teori som syftar på något annat än det yttre psyket.

"Påstå" som en subjektiv åsikt, eller "påstå" pseudo-objektivt?

Och varför skulle psykologi och neurobiologi öht bry sig om att definiera och granska mytologiska hitta-på koncepter i nån förvirrat bevisbörda-jonglering?
Citera
2013-11-03, 10:52
Medlem
Findusams avatar
Citat:

I stort sätt vad som helst kan trigga en OBE (out of body experience). Det finns otaliga metoder. Om man tror att lilltån är en portal dit så fungerar det också. Så dina erfarenheter bevisar inte att din själ är en sol och ett litet universum.

Tredje ögat syftar på Ajna Chakra (http://en.wikipedia.org/wiki/Ajna_chakra). Det har inget att göra med själen, utan det är bara en new age tolkning. New age spekulatörer brukar ofta plocka lite hur de vill från olika gamla traditioner och ändra dess betydelse för att passa in i deras imaginära värld.
Citera
2013-11-03, 14:32
Medlem
KungPungPats avatar
Att m'änniskan har en multidimensionell själ är sanningen som vad ni tror bryr jag mig så inte mycket om..

Kom tillbaka när ni flygit utanför eran kropp så kan vi diskutera vidare om varför människor kan flyga och vara osynliga samtidigt..
Citera
2013-11-03, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusam
Tredje ögat syftar på Ajna Chakra (http://en.wikipedia.org/wiki/Ajna_chakra). Det har inget att göra med själen, utan det är bara en new age tolkning.
Ajna chakra eller tredje ögat är tallkottkörteln som var/är ett öga för andlig vision, som används bland annat i drömmar och astral projektioner. Därför har barn större tredje öga, och den krymper när människor kommer till puberteten, eftersom människor blir mer materialistiska, och barn är mer andliga för att de har nyligen lämnat andevärlden.

I början av våran evolution för miljoner år sedan brukade vi ha det tredje ögat bakom huvudet, men när våra kroppar började materialiseras så tog dom fysiska ögonen över och det tredje ögat började atrofiera och dras till mitten av huvudet.

I vissa lägre ryggradsdjur är tallkottkörteln en välutvecklad öga-lik struktur, medan det i andra fungerar som en ljusreceptor. Det betraktas nu allmänt av vetenskapen som den evolutionära föregångaren till det moderna ögat.
Senast redigerad av elsydeon 2013-11-03 kl. 14:37.
Citera
2013-11-03, 15:27
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Att m'änniskan har en multidimensionell själ är sanningen som vad ni tror bryr jag mig så inte mycket om..

Nej, det är INTE bara så.

Citat:
Kom tillbaka när ni flygit utanför eran kropp så kan vi diskutera vidare om varför människor kan flyga och vara osynliga samtidigt..

Vad är det för nonsens-argument?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in