Ursprungligt inlägg iesho : I en vetenskaplig avhandling läste jag en gång om en doktor som gjort en undersökning under exakt ett år och gjort linjär regression på mätdata och läst in en ökning i något som uppenbarligen var en cyklisk kurva på årlig basis. Även bildade kan vara utan förnuft. Speciellt när de kan vinna något på det. Även forskare kan vara trångsynta: läs bara vad en del skriver när de kämpar om att få en viss tjänst, hur de framhäver sig själva och nedvärderar sina motståndare. Jag skulle inte sätta min tillit till dem. /.
.......
Den beskrivningen av en opch flera vetenskapsmän, verkar visst det ha föregått i konkurrens, ändå.... varför skriver du inte VAD MAN AVHANDLADE I ?
Vilken vetenskap?
du sitter och luddar till allt och skriver inte ens om det var nturvetenskap eller om det var den nu så berömda religions så kallade vetenskapen, vilken jävla disciplin var det? Det enda som är relevant för att man öht ska förstå vad du babblar om : om jag sitter och beskriver de vackra löven och vill försöka nå ärlig problematisering.. så vill du väl för fan veta var de förbannade löven jag beskriver befinner sig, i canada i australien i norrland i afrika... var växer de jävla löven som jag vill ha till "fel löv" ? och ernå medkänsla över att hanteringen av löv i den avhandlingen är åt helvete..
så vilken vetenskap snackar du om, vetenskap spänner över i princip samtliga ämnen, en viss kvot av vetensaps-grenarna är redan i grunden skeva och ofta djupt disassociativa, dvs i grunden..
... med det kan man säga att vetenskap = scientism?