2007-04-08, 10:15
Bannlyst
Såg inte hela matchen igår mellan IFE och MFF, men det jag såg var riktigt bra. Har de en stigande formkurva vill jag se de andra lagen i AS hänga med...

Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Och premiärsiffrorna?

1. Vi lirade borta.
2. Vi lirade mot BP.
3. Vi lirade på Råsunda.

Knappast optimalt om man är ute efter stora publiksiffror.

Det här är mitt sista inlägg i publikdebatten. Det går vrida och vända på siffrorna hur länge som helst. Något som ni aik'are älskar, men som bl.a jag inte finner något större intresse i.
Citera
2007-04-08, 11:30
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Men det är väl det som kännetecknar ett jojo-lag typ dif. En bunt framgångar i ena näven och usel statistik i den andra...

Det som kännetecknar Aikarna är ju okunskap så... Vi har gjort fler mål än er, vi har tagit fler poäng än er och vi har jävligt många fler guld.
Sen kan ju du gissa vilka vi är...
Citera
2007-04-08, 12:23
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS-bögen
Känner mig inte helnöjd efter dagens premiär mot Malmö.
Ska vi försvara guldet måste det till mycket bättre spel än det pojkarna presterade idag.

Jag tror att MFF kniper guldet, Junior var riktigt bra idag och när Toivonen har kommit igång på allvar har dom ett anfall som är svårslaget.

Har du en aning om vad alla Elfsborgs-publik tog vägen? Kom ju bara lite mer än 12.000. Skandal att inte svenskamästarna drar mer i premiären. Låt säga att man mött Gefle itsället för MFF, då hade det väl kommit under 10.000.

MFF:s spel i första är jag riktigt nöjd med, men vad fan höll domaren på med? Han borde ju ha ett skott i pannan. Dubbel-Anders var ju kung där bak , trots att IFE hade bollen mest kom de inte till särskilt många avslut.

Spelar MFF som i första halvlek i fortsättningen också, då blir det GULD i år! (Förutsatt att ingen jävla idiot sparkar ner våra spelare )
Citera
2007-04-08, 13:59
Medlem
Hur kan man såga bort en jäkla massa lag efter en enda omgång?
Många verkar redan se allt förlorat här inne.
Citera
2007-04-08, 14:10
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Efter två matcher. Nej, första omgången säger naturligtvis inte så mycket om slutresultatet, men nog fan vet man mycket mer om hur ens lag ser ut efter en spelad match än efter inga.
Citera
2007-04-08, 14:11
Medlem
ubersantas avatar
IFE-MFF

Riktigt överraskande bra spel första 30 min. Sen blev Dixon kapad.

Även om jag har ljusblåa ögon så kan jag för guds skull inte kunna se hur MFF fick tre varningar den matchen, medan Elfsborg bara fick 2.

Domare Hansson var fan under all kritik. Kapningen av Dixon är ju automatiskt rött och minst 2 matchers avstängning. Minns inte exakt, men det borde delats ut ett gult kort innan dess också till Elfsborg. Domarens passiva agerande i med gula ögon första 20 - där han tillät den ena fula tacklingen efter den andre utan att ens ta pipan i mun bäddade för Dixon's skada.

Tacklingen av Mattias Svensson på Ola Toivonen (bland det fulast man kan göra är ju att stå kvar på marken i en nickduell när båda kommer med fart - Toivonen kunde fan brutit nyckelbenet där) resulterade ju inte ens i en frispark.

Junior blev söndersparkad men fick knappt någon frispark under hela matchen.

Och hur kasst är det inte att endast 12600 pers kommer till en allsvensk premiär för de regerande mästarna mot en av guldfavoriterna - med bra väder! Helt jäkla otroligt!!!

Borde varit en trepoängare om det inte varit för Herr Hanssons taffliga agerande, med assisterande som har ögon i röven.
Citera
2007-04-08, 14:28
Medlem
Jag förstår inte riktigt allt gnäll om tacklingen på Dixon, Dixon åkte på en Dixon-kapning, Dixon har verkligen jobbat ihop till ett helt gäng sådana genom åren och den var således väldigt välförtjänt, Dixon är vidrig.

Hoppas att fler följer i Alex den yngres fotspår
Citera
2007-04-08, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
IFE-MFF

Och hur kasst är det inte att endast 12600 pers kommer till en allsvensk premiär för de regerande mästarna mot en av guldfavoriterna - med bra väder! Helt jäkla otroligt!!!

Har man inte större arena så har man inte.
Citera
2007-04-08, 15:05
Medlem
Polackjävels avatar
Fast den tar väl ca 17000?
Citera
2007-04-08, 16:03
Medlem
CS-bögens avatar
Den tar 16900.
Jag tror inte det var riktigt fullt på någon av läktarna igår.
Citera
2007-04-08, 16:06
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:

Visst. Jag har som princip att inte yttra mig om säsongen förrän tidigast efter 6-7 omgångar. I början kan vad som helst hända, och tabellen kan ha alla möjliga konstiga utseenden. Bl a brukar nykomlingar gå mycket bra i början, och de etablerade storlagen startar ofta segt.

Vi får verkligen hoppas att allt ovanstående gäller för 2007

Dock är det förstås ett måste att snacka och spekulera redan från första avspark.

- F.G
Citera
2007-04-08, 16:45
Medlem
Madchilds avatar
Citat:

Tjusningen med att följa en liga är väl, i viss mån, att spekulera och låtsas som att man är den som vet mest...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in