2007-10-27, 01:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Japp. Det finaste vi haft i Svensk fotboll och nåt bättre kommer vi inte få se under min livstid i alla fall.

Där håller jag med dej till 100%.
Citera
2007-10-27, 05:03
Medlem
Hylands avatar
Vad härligt att se hur göteborgarna har tryckt upp guld-tröjor och förberett parader och mottagningar. Fallet blir så mycket hårdare då!
40.000 gråtande chipsmongon med plasthänder och AB-löp på Ullevi skulle vara en fröjd att se!
Citera
2007-10-27, 07:14
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
Vad härligt att se hur göteborgarna har tryckt upp guld-tröjor och förberett parader och mottagningar. Fallet blir så mycket hårdare då!
40.000 gråtande chipsmongon med plasthänder och AB-löp på Ullevi skulle vara en fröjd att se!

Det är precis det som jag också fasar för. Därför är jag pessimist. Tänk er vilken massorg det kan bli. Och så en hel nation som gapskrattar hånfullt, troligtvis en lång tid framöver. Fylle-Thylle gör sitt andra mål i matchen på övertid och matchen slutar 2-1 till TFF
Citera
2007-10-27, 07:29
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Det är precis det som jag också fasar för. Därför är jag pessimist. Tänk er vilken massorg det kan bli. Och så en hel nation som gapskrattar hånfullt, troligtvis en lång tid framöver. Fylle-Thylle gör sitt andra mål i matchen på övertid och matchen slutar 2-1 till TFF
Jag undrar hur spelarna i IFK ser på att det redan tryckts upp tröjor t.ex. Supportrarna firar redan guldet känns det som. IFK har allt att förlora och jag älskar det.
Citera
2007-10-27, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
Jag undrar hur spelarna i IFK ser på att det redan tryckts upp tröjor t.ex. Supportrarna firar redan guldet känns det som. IFK har allt att förlora och jag älskar det.

Det där med tröjorna är en mediagrej. Tröjorna kunde köpas på Baraben redan i somras, inte fan var det någon som tog ut segern i förskott då?
Citera
2007-10-27, 09:19
Medlem
erikbes avatar
Nej de sista som tar ut nåt i förskott är spelarna. Det är jag övertygad om. Med så mycket erfarenhet i staben så ska inte underskattning vara någon fara
Citera
2007-10-27, 10:15
Medlem
frankensteins avatar
Hur fan kan SvFF vara så satans inkompetenta att de pumpar in 10 miljoner i en Allsvensk förening!?!?! Helt jävla sanslöst att Lagrellidioten trycker in 10 miljoner i IFK GBGs ungdomsverksamhet!
Satsa de pengarna på någon medioker förening i Superettan istället men fan inte på ett lag i Allsvenskan. Fan vad bitter jag är nu.....

http://sydsvenskan.se/sport/article275612.ece
Citera
2007-10-27, 10:56
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankenstein
Hur fan kan SvFF vara så satans inkompetenta att de pumpar in 10 miljoner i en Allsvensk förening!?!?! Helt jävla sanslöst att Lagrellidioten trycker in 10 miljoner i IFK GBGs ungdomsverksamhet!
Satsa de pengarna på någon medioker förening i Superettan istället men fan inte på ett lag i Allsvenskan. Fan vad bitter jag är nu.....

http://sydsvenskan.se/sport/article275612.ece

Inte för att va sån, men det är väl bättre att lägga dom 10 miljonerna på Änglagården som bevisligen producerar spelare dugliga för både allsvenskan och superettan än att satsa dom på en förening helt utan "talangtillverkning"?

Har själv varit uppe och tittat på Änglagården och en sådan komplett träningsanläggning saknar dom flesta allsvenska a-lagen.
Citera
2007-10-27, 11:02
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Jag gillar att mitt 'jag är apfull kl 3 på natten'-inlägg raderades
Fan vad jag fasar inför imorgon, vissa av ens 'vänner' kommer ju ta år på sig innan dom kommer ner på jorden igen. D.v.s. om dom vinner.
Detta kommer antagligen att bli en lång vinter....

Såg även att de tagit bort Jonatan, verkar ha varit ett klokt val för båda parterna, vilket är lite synd. Drömmen hade ju varit att han satt 3 baljor. Drömma måste man väl få göra?
Citera
2007-10-27, 11:11
Medlem
frankensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Inte för att va sån, men det är väl bättre att lägga dom 10 miljonerna på Änglagården som bevisligen producerar spelare dugliga för både allsvenskan och superettan än att satsa dom på en förening helt utan "talangtillverkning"?

Har själv varit uppe och tittat på Änglagården och en sådan komplett träningsanläggning saknar dom flesta allsvenska a-lagen.

Ger ju IFK ett försprång på talangsidan hur som helst. Större möjlighet att hitta spelare som kan slå i a-laget till slut. Det är ju inte bara Änglagården som producerar dugliga spelare, eller hur?

IFK Göteborg, hela Sveriges favoritlag....
Citera
2007-10-27, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Såg på TV att sillstryparna förbereder en "kortege" genom stan på måndag, vilket gjorde mig på gott humör. Är man så stöddig så luktar det plattmatch.

Vinner Djurgården blir det ingen jävla kortege, bara ett extra träningspass.

De måste vara ute i god tid för att få tillstånd. Handlar inte om stöddighet utan planering
Citera
2007-10-27, 11:28
Medlem
Jag ska till Ullevi imorn, bor vanligtvis i Västerås. Första gången jag får se en guldstrid i HERRallsvenskan avgöras på plats.

Mardrömen framför allt
IFK-TFF 1-0 eller 0-0
DIF-BP 6-0 eller 1-0

Lite lättare mardröm
IFK-TFF 0-0 eller 0-1
DIF-BP 0-1 (DIF lyckades med konststycket att förlora förra matchen, så kanske repris)
KFF-AIK 1-0, gjort av fotbollsfruns man vilket gör Aftonblaskan överlyckliga och ger henne ännu fler krönikor att skriva

Bra dröm
IFK-TFF 3-0
DIF-BP 6-1
KFF-AIK 2-1

Slutligen: Kan ett lag som fått stryk av BP verkligen vinna guld? (DIFarna frågade ju om ett lag som spelat 2x 0-5 kan vinna guld)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in