Citat:
Ursprungligen postat av Evrydayimhuzlin
Jag var på plats under den matchen och den bollen som Tauer ryggade in var jag helt övertygad om att den va inne och det var alla andra som hade en hyfsad vinkel mot målet(det va ju även ett till mål under samma match som va 2-3 DM inne via ribban och sen ut, den såg alla att den va inne den me).
Själv tycker jag repriserna på IFKs mål visar att bollen inte är inne, men den är precis på mållinjen och blir sedan utsparkad, men de är otroligt svårdömt, DIFs mål va mycke lättare att döma då dom va längre in.
Till larsmattias också
Precis min åsikt...linjemannen var vid båda tillfällena tvungen att ta ett hundradelssnabbt beslut och han gör det bra och står för det efteråt, har inget att klaga på där.
Jag hävdar dock att han i första fallet gjorde rätt och i det andra fel.
Med största sannolikhet såg han vid Tauers mål att bollen var klart över linjen (eftersom den var det

) och där tror jag att han upplevde beslutet som lättare (skulle han såklart aldrig erkänna) men man ser ju att DIF's mål är tydligt över linjen vilket man INTE ser ens på repriserna igår om man så tittar med de blåvitaste ögonen.
Alltså borde han ha varit mer osäker den där hundradelen han har på sig innan Örlund sparkar bort bollen, det är bara under den ofantligt korta tidsrymden han ens har en chans att se att bollen är helt över linjen och sen fattar han tyvärr fel beslut.