2007-10-23, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Jo det kan säkert ha varit inne Djurgårdens mål, men det krävs ju att man kollar på repriser för att vara säker vilket vi kan men linjedomaren inte kan. Samma sak igår, de måste ta beslutet direkt. Nu har samma linjedomare tagit beslutet för två lag att bollen var inne, även om han omöjligtvis kan vara säker i något av fallen.

Jag var på plats under den matchen och den bollen som Tauer ryggade in var jag helt övertygad om att den va inne och det var alla andra som hade en hyfsad vinkel mot målet(det va ju även ett till mål under samma match som va 2-3 DM inne via ribban och sen ut, den såg alla att den va inne den me).

Själv tycker jag repriserna på IFKs mål visar att bollen inte är inne, men den är precis på mållinjen och blir sedan utsparkad, men de är otroligt svårdömt, DIFs mål va mycke lättare att döma då dom va längre in.
Citera
2007-10-23, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evrydayimhuzlin
Jag var på plats under den matchen och den bollen som Tauer ryggade in var jag helt övertygad om att den va inne och det var alla andra som hade en hyfsad vinkel mot målet(det va ju även ett till mål under samma match som va 2-3 DM inne via ribban och sen ut, den såg alla att den va inne den me).

Själv tycker jag repriserna på IFKs mål visar att bollen inte är inne, men den är precis på mållinjen och blir sedan utsparkad, men de är otroligt svårdömt, DIFs mål va mycke lättare att döma då dom va längre in.

Jo jag var också där. Tauers röv-mål säger jag inget om, men att "alla" såg att den andra var inne, nja...
Citera
2007-10-23, 15:04
Medlem
Crumbss avatar
Riktigt bra tryck på plåtarna till Blåvitt-TFF. 14.000 sålda idag, totalt 31.000 sålda nu.
TFF ska krossas inför ett fullsatt Ullevi
Citera
2007-10-23, 15:08
Medlem
Codens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evrydayimhuzlin

Till larsmattias också

Precis min åsikt...linjemannen var vid båda tillfällena tvungen att ta ett hundradelssnabbt beslut och han gör det bra och står för det efteråt, har inget att klaga på där.
Jag hävdar dock att han i första fallet gjorde rätt och i det andra fel.
Med största sannolikhet såg han vid Tauers mål att bollen var klart över linjen (eftersom den var det ) och där tror jag att han upplevde beslutet som lättare (skulle han såklart aldrig erkänna) men man ser ju att DIF's mål är tydligt över linjen vilket man INTE ser ens på repriserna igår om man så tittar med de blåvitaste ögonen.
Alltså borde han ha varit mer osäker den där hundradelen han har på sig innan Örlund sparkar bort bollen, det är bara under den ofantligt korta tidsrymden han ens har en chans att se att bollen är helt över linjen och sen fattar han tyvärr fel beslut.
Citera
2007-10-23, 15:11
Medlem
Codens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crumbs
Riktigt bra tryck på plåtarna till Blåvitt-TFF. 14.000 sålda idag, totalt 31.000 sålda nu.
TFF ska krossas inför ett fullsatt Ullevi

Hehe vilket underbart antiklimax om TFF klarar oavgjort
Citera
2007-10-23, 15:12
Medlem
Rocky69s avatar
Det lutar åt låga odds på 6,7,8-0 mellan DIF och BP på söndag.
Markus Karlsson vill inte spela tydligen. Berg i TFF Borde sitta på bänken då han klart och tydligt sagt att hjärtat finns hos IFK.
Kunde djurgårn piska Elfsborg med 8-1 för två år sedan så kan de väl slå BP med samma siffror.
Ingenting är klart och jag skulle garva hårt om IFK bränner detta. Vilket antiklimax för sillstryparna på betongklumpen. Det måste bli över 30000 i alla fall.
Annars så har Göteborg för alltid abdikerat som "fotbollens huvudstad". Det var ju annars ganska länge sedan som fotbollen var het i den här staden.
Numera är det indianerna som gäller för den trendkänsliga avenyemangspubliken i Göteborg.
Båda lagen har i alla fall gjort en sjukt bra säsong då de på sin höjd har spelarmaterial för en mittenplacering. Andra lags totala formtapp och sin egen förmåga att spela på motståndarnas misstag har borgat för detta slutdrama.
Nästa säsong så stabiliseras AS och de bäsat lagen kommer att slåss i toppen igen.
Skrällar sker ju ibland och det är väl bara att gratulera till bra insatser av IFK och DIF. Det enda laget som förtjänar sin plats bland de tre är ju Kalmar som spelat en fin och effektiv fotboll. De två plumparna i mitten av säsongen var olyckliga. De röda har ju också en bra mkt starkare trupp en de andra två och kommer vara med i toppen även nästa säsong.
Undrens tid är inte förbi och ett ras för båda blåränderna vore inte fel.
Citera
2007-10-23, 15:14
Medlem
Codens avatar
Citat:
Jo jag var också där. Tauers röv-mål säger jag inget om, men att "alla" såg att den andra var inne, nja...

Fast det målet var ju lättare att se att den var inne än Tauers...bollen hade ju nästan en halv boll mellan sig och mållinjen...gott om fint grönt gräs där
Men det är klart att det är svårt att se i stunden..fan vad fort den studsade ut
Citera
2007-10-23, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
svammel Det måste bli över 30000 i alla fall.
Ännu mer Svammel.

Med tanke på att det är 31000 sålda så är chansen rätt stor ja.
Citera
2007-10-23, 15:50
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Med tanke på att det är 31000 sålda så är chansen rätt stor ja.

Där ser man.
Fast det är ju ingen match i Scandinavium på söndag.
Citera
2007-10-23, 16:00
Medlem
Cruachans avatar
IFK - TFF i en match om guld eller ej. Känns som en rätt säker tvåa va?
Citera
2007-10-23, 16:09
Medlem
Crookens avatar
Tv-bilderna på gårdagens mål är värdelösa. Den vinkel som behövs för att se om det är mål är om man står i linje med stolparna och tittar. Det verkar som om bara en man hade den vinkeln och han vinkade för mål.

Om bollen var inne eller inte struntar jag i, vi kommer aldrig få reda på det ändå.
Citera
2007-10-23, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Där ser man.
Fast det är ju ingen match i Scandinavium på söndag.

Är det inte du som inte orkar ta dig till Ullevi när Hammarby kommer på besök?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in