2007-10-25, 11:17
Medlem
Om jag ska våga mig på nåt tips inför slutomgången:

IFK Göteborg - Trelleborg 2-0
Djurgården - Brommapojkarna 2-0
Kalmar - AIK 2-1

Tror säkert att nerver kan spela in, men vinner man inte mot Trelleborg/Brommapojkarna förtjänar man inget SM-guld.
Citera
2007-10-25, 11:25
Medlem
Konrad Haifas avatar
Kommer Roger Persson till Ullevi på söndag? Och framförallt, var är Boogaloo?

Stora frågor de sista dagarna...
Citera
2007-10-25, 11:30
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Kommer Roger Persson till Ullevi på söndag?

Han går väl i kyrkan på söndagar.
Sedan så åker han hem och har gruppsexparty med sina kusiner som brukligt är på skånska landsbygden.

Önskeresultat på Söndag

Kalmar-AIK 3-0
IFK-Trelleborg 1-1 efter att Trelleborg piskar in en feldömd straff i 93e.
DIF-BP 0-0. Djurgården har 23-0 i avslut och bränner alla.
Citera
2007-10-25, 11:54
Medlem
Vryzass avatar
IFK Göteborg - Trelleborg 1-0
Djurgården - Brommapojkarna 5-0

Det vore det allra skönaste resultatet...
Citera
2007-10-25, 11:56
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
IFK Göteborg - Trelleborg 1-0
Djurgården - Brommapojkarna 5-0

Det vore det allra skönaste resultatet...

Tyvärr ingen omöjlighet alls
Citera
2007-10-25, 12:05
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corduner
Helt oväntat börjar det nu att välla in götlaborgare man aldrig sett förut...

Ja det börjar ju bli lite av en tradition det där. Fast nu dyker de ju upp innan guldet är säkrat åtminstone...

Citat:
Den största skillnaden är snarare att omvänd bevisföring gäller.

Ser inte domarna på Ullevi att Dahlberg är på bollen så ska de inte vinka/blåsa. Det gjorde de inte.

Ser inte domarna på Råsunda att bollen är inne så ska de inte vinka/blåsa. Det gjorde de.

Jag förstår vad du menar men jag vet inte om jag håller med. Linjedomaren på Ullevi såg att bollen var en bit från Dahlbergs kalufs. Linjedomaren på Råsunda såg att bollen var en bit in i målet. Man hade lika gärna kunnat tänka sig att linjedomaren ska vinka varje gång någon inte är offside, då är det ingen som helst skillnad i situationerna. Å andra sidan är det som sagt inte det som är intressant, utan att ett tveksamt domslut närmare slutomgången diskuteras mer, oavsett hur många liknande situationer det varit tidigare under säsongen.

Citat:
Att Stefan Wittberg skulle ha sett bollen vara över mållinjen och vara helt säker på att det var mål ser jag som uteslutet. Sätter man någon sorts tilltro till Zoom-tekniken så kan man på Resumé läsa att satelliterna inte kan avgöra om bollen var inne eller inte. Felmarginalen sägs ligga inom åtta centimeter. Om det för diskussionens skull var mål så ska Wittberg alltså ha uppfattat de här centimeterna, något ingen annan har gjort.

På samma sätt ser jag det som helt uteslutet att linjedomaren på Ullevi (var det inte också Wittberg för övrigt?) såg att bollen inte nuddade Dahlberg. Och där rörde det sig definitivt om mindre än åtta centimeter.

/feldgrau
Citera
2007-10-25, 12:12
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
På samma sätt ser jag det som helt uteslutet att linjedomaren på Ullevi (var det inte också Wittberg för övrigt?) såg att bollen inte nuddade Dahlberg. Och där rörde det sig definitivt om mindre än åtta centimeter.

/feldgrau

Jo det var Wittberg på Ullevi också, Hököga det där!

Citat:
Att Stefan Wittberg skulle ha sett bollen vara över mållinjen och vara helt säker på att det var mål ser jag som uteslutet. Sätter man någon sorts tilltro till Zoom-tekniken så kan man på Resumé läsa att satelliterna inte kan avgöra om bollen var inne eller inte. Felmarginalen sägs ligga inom åtta centimeter. Om det för diskussionens skull var mål så ska Wittberg alltså ha uppfattat de här centimeterna, något ingen annan har gjort.

Problemet med Zoomtekniken är ju att med 8 cm felmarginal så måste alltså hela bollen vara minst 8 cm inne i målet för att det skall kunna sägas att det var mål. I verkligheten så måste ju bara hela bollen vara över linjen för att det skall räknas som mål.
Citera
2007-10-25, 12:33
Medlem
erikbes avatar
Vad ska Wittberg göra? Helt rätt att inte tveka utan att hävda att han är säker.
Citera
2007-10-25, 12:46
Medlem
Satyricons avatar
Rydström vill jävlas lite till:

http://www.expressen.se/sport/fotboll/1.897486/rakna-inte-bort-kalmar
Citera
2007-10-25, 12:47
Medlem
Corduners avatar
Citat:
Man hade lika gärna kunnat tänka sig att linjedomaren ska vinka varje gång någon inte är offside, då är det ingen som helst skillnad i situationerna.
Jo, skillnaden är att domaren innan han tar ett beslut ska vara helt säker. Att inte flagga är inte det samma som att det är onside, utan att domaren inte kunde upptäcka någon offside. Hellre fria än fälla är det ju som gäller.

Citat:
På samma sätt ser jag det som helt uteslutet att linjedomaren på Ullevi (var det inte också Wittberg för övrigt?) såg att bollen inte nuddade Dahlberg.
Fast det är ju det som är det intressanta - domaren såg inte att bollen nuddade Dahlberg. Är du med på skillnaden?
Citera
2007-10-25, 13:08
Medlem
Satyricons avatar
KFF Webb-teve just nu:

Kalmar FF förlänger Nanne Bergstrands kontrakt till siste december 2013!
Citera
2007-10-25, 13:12
Medlem
lastninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satyricon
Rydström vill jävlas lite till:

http://www.expressen.se/sport/fotboll/1.897486/rakna-inte-bort-kalmar

Okej att vi är ruggigt dålig, men att Djurgården skulle tappa hemma mot BP finns inte på världskartan...

Grattis DIF till guldet.

Nästa år, då jävlar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in