2007-10-22, 23:36
  #7837
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Tråkig bedömning då spelet blir roligare annars.

Vill du ha bort offsideregeln?
Citera
2007-10-22, 23:41
  #7838
Bannlyst
Om AIK verkligen ville vinna varför gav dem då bort så mycket bollar på mittfältet sista halvtimmen?
Citera
2007-10-22, 23:43
  #7839
Medlem
Kalleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sajkobeer
Om AIK verkligen ville vinna varför gav dem då bort så mycket bollar på mittfältet sista halvtimmen?

Spelarna vi bytte in var....?
Citera
2007-10-22, 23:43
  #7840
Medlem
Two centss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sajkobeer
Om AIK verkligen ville vinna varför gav dem då bort så mycket bollar på mittfältet sista halvtimmen?
Sätt på Kanal 9 och kolla på matchen i repris, säg till här i tråden om du fortfarande tror att det var en läggmatch så jag vet att jag kan ignorera dig sen.
Citera
2007-10-22, 23:46
  #7841
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Nästa år så....

Just nu ser det helt ok ut, vi får ut Rolle-defensiv och in kommer nytt färskt blod, Christoferidis har övertygat och Wandersson känns som en ren klassvärvning för framtiden.
Vi kanske redan slåss om en 4-placering nästa år. Men det vor vl att hoppas på förmycket.
Synd att vi inte slog Preben-Iff-Iff idag bara. Men jag andas ny luft.
Citera
2007-10-22, 23:56
  #7842
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Vill du ha bort offsideregeln?
Nej, jag vill ha bort tolkningen så att en spelare kan stå offside utan att det blåses av om inte han är aktiv i spelet just då.
Citera
2007-10-23, 00:06
  #7843
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Two cents
Sätt på Kanal 9 och kolla på matchen i repris, säg till här i tråden om du fortfarande tror att det var en läggmatch så jag vet att jag kan ignorera dig sen.

Det var bara enstaka situationer där de var ovanligt loja. De hade samtidigt sjukt många skott på mål. De satsade mycket framåt, men gavs inte många bollar bort på mittfältet extra enkelt idag? Jag har inte följt AIKs matcher under säsongen, har det sett ut så hela tiden tycker jag verkligen synd om er.

Jag såg typ sista halvtimmen av AIK - GBG på Olearys på Malmö Station. Under den tiden gav de väl minst Göteborg 5st 2mot1-lägen samtidigt som de hade minst 6-7 skott på mål. Ojämnt så det förslår.
Citera
2007-10-23, 00:09
  #7844
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sajkobeer
Jag såg typ sista halvtimmen av AIK - GBG på Olearys på Malmö Station. Under den tiden gav de väl minst Göteborg 5st 2mot1-lägen samtidigt som de hade minst 6-7 skott på mål. Ojämnt så det förslår.

AIK gick ned på trebackslinje. Varför tror du det gjordes?

Sedan när blev det lätt att slå IFK Göteborg?
Citera
2007-10-23, 00:38
  #7845
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Usch nervöst ännu..dif kan spöa bp med 5-6 mål det tvivlar jag inte på och tff kan jävlas med gbg med tanke på hur dålig deras form verkar vara. Trodde råttorna skulle lägga sig idag och visa att dif är deras fiender men nu fick vi bevisat att dom är bröder. DIF verkade darriga som attan i Halmstad och det finns bara ett lag där uppe som har någorlunda klass pinsamt nog: Kalmar FF
Kollade på matchen på säsongskortet. Vart är DIF darriga någonstans? Ser inte någonstans där DIF är darriga, försvaret såg bra ut, visserligen otur med bollstudsen ibland vid rensningar men det var inte så att spelet i sig var tafatt eller att defensiven var bort åt helvete. Tvärtom. En krigarinstats av hela laget, att vända 1-0 till 1-2 på 2 minuter är inte darrigt.
12 matcher, 4 från start och 8 mål. Qurinio svarar på medias kritik.

EDIT: T.o.m jag som blårand kan erkänna att gnaget inte la sig, som ni säger gå ned på trebackslinje, skott på skott och dessutom flytta upp Örlund i sista hörnan, är inte att lägga sig. Sluta med dessa fjanterier.
Förövrigt, blårosa..kan man ha mer tur?
Citera
2007-10-23, 00:41
  #7846
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorgon
Givetvis stämmer det du säger och att det inte blev straff i den situationen är verkligen en sann gåta och samtidigt väldigt bedrövligt om man nu skall se det objektivt! Självklart har man inget ont att säga om domartrion då de blåser i medvind eller fattar felaktiga beslut i rätt riktning, men frågan är om guldstriden år efter år skall vara ett lotteri, när så mycket står på spel?

Ja det verkar så. Det lustiga är att dessa situationer ofta dyker upp i de sista viktiga matcherna. Eller så finns dom där under hela säsongen fast man inte bryr sig då.

Exempel när IFK mötte Malmö så blev det massa tjat om att bollen inte låg still när IFK satte igång spelet snabbt vilket resulterade i mål. Detta händer i varje match under hela säsongen men först nu börjar folk gnälla på att bollen inte ligger still.

Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Nej, jag vill ha bort tolkningen så att en spelare kan stå offside utan att det blåses av om inte han är aktiv i spelet just då.

Tycker också denna regeln är knäpp men antar att det är en bedömningsfråga. Domaren avgör helt enklet om den offsidestående spelaren påverkar spelet.

IFK fick ett mål bortdömt i matchen mot Malmö tror jag det var? Gustav Svensson får till ett kanonskott otagbart i hörnet men domaren blåser offside på Wallerstedt som inte alls är med i spelet utan promenerar tillbaka utan att skymma målvakten eller påverka spelet alls.
Citera
2007-10-23, 00:54
  #7847
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sajkobeer
Det var bara enstaka situationer där de var ovanligt loja. De hade samtidigt sjukt många skott på mål. De satsade mycket framåt, men gavs inte många bollar bort på mittfältet extra enkelt idag? Jag har inte följt AIKs matcher under säsongen, har det sett ut så hela tiden tycker jag verkligen synd om er.

Jag såg typ sista halvtimmen av AIK - GBG på Olearys på Malmö Station. Under den tiden gav de väl minst Göteborg 5st 2mot1-lägen samtidigt som de hade minst 6-7 skott på mål. Ojämnt så det förslår.

AIK hade 11-2 i avslut efter 60 min, sedan tröttnade de och bytte in sämre spelare
Citera
2007-10-23, 00:58
  #7848
Medlem
Shuyins avatar
Anledning till att AIK missade en del passningar torde vara att man var tvungen att chansa i och med att IFK stod med hela laget på egen planhalva och försvarade hela andra halvleken.

Sjukt egentligen att dem leder Allsvenskan - men så är det år 2007.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in