2007-10-24, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Det har jag ingen aning om, jag såg inte ens den matchen, men om det stämmer så är det givetvis förkastligt.

Vann med 2-1 efter två otroligt tveksamma mål.
Citera
2007-10-24, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Vann med 2-1 efter två otroligt tveksamma mål.

Återigen, TV-bilderna kunde avgöra att båda målen var inne och dom var inne med minst 2-3 dm... Väldigt många på plats kunde direkt se att de var mål också (jag var en av dom). Dom va solklara vilket IFKs mål mot AIK inte var.
Citera
2007-10-24, 19:01
Medlem
St_Louiss avatar
Allsvenskan avgjord

I dag betalas pengarna ut till dem som har spelat på Blåvitt som segrare http://www.expressen.se/sport/fotboll/1.896164/allsvenskan-avgjord-enligt-expekt
Citera
2007-10-24, 19:25
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St_Louis
I dag betalas pengarna ut till dem som har spelat på Blåvitt som segrare http://www.expressen.se/sport/fotboll/1.896164/allsvenskan-avgjord-enligt-expekt

Då är expekt riktigt korkade, dom kanske t.o.m kör DIF-BP på
oddset/matchen. 6-0 är säkra pengar.
Citera
2007-10-24, 19:36
Medlem
mihmuts avatar
Bb

En fråga till alla IFK anhängare:
Vad här hänt med sajten Baraben? Nivån bland det som skrivs samt kvalitén bland skribenterna verkar vara som bortblåst. Jag säger inte att det är ett lätt ansvar att skriva bra texter dag efter dag inför tusentals besökare, men någon kvalité borde det ändå finnas? Är inne på BB dagligen och läser och har märkt att det mest skrivs rent trams. Någon som har en förklaring? Har alla personer som arbetade kring sidan för en tid sedan slutat och ersatts med personer som bara skriver gojja?

R.I.P Baraben.com
Citera
2007-10-24, 19:45
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsberg
Hur vet du att han var säker om vi ska bortse från det han sa efteråt?

Annars hade han naturligtvis inte direkt signalerat för mål. Är du helt efter eller? Eller tror du att han direkt viftade för mål trots att han inte riktigt visste om det stämde, och sen, efter matchen bestämde sig för att han skulle vara säker på att det var mål?

Citat:
Ursprungligen postat av mihmut
Vad här hänt med sajten Baraben? Nivån bland det som skrivs samt kvalitén bland skribenterna verkar vara som bortblåst. Jag säger inte att det är ett lätt ansvar att skriva bra texter dag efter dag inför tusentals besökare, men någon kvalité borde det ändå finnas? Är inne på BB dagligen och läser och har märkt att det mest skrivs rent trams. Någon som har en förklaring? Har alla personer som arbetade kring sidan för en tid sedan slutat och ersatts med personer som bara skriver gojja?

R.I.P Baraben.com

Själv tycker jag nästan tvärt om. Känns som att vi höjt nivån en hel del på det senaste. Just nu ligger det ju grymt många bra, längre, texter uppe på förstasidan (t ex krönika av Dennis Jonsson, direktrapport från Baraben-bussen, en text om Hets, en krönika om supporterkultur, en text om IFK-AIK-hat, talangspecial, hur svensk fotboll ska förbättras, o s v, som vanligt blandat med korta texter och bilder). Vi har nog aldrig tidigare haft så mycket kvalitet uppe samtidigt. Och nej, det är mestadels samma grabbar som skriver nu som skrev för ett år sedan.

/feldgrau
Citera
2007-10-24, 19:48
Medlem
St_Louiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mihmut

R.I.P Baraben.com

Håller med dig men ej till 100%. Det skrivs fortfarandre bra texter men inte lika ofta som innan, så mycket kan jag säga. Kanske har skribenterna drabbats av hybris? Har iaf. min biljett tills på söndag klar. Hoppas att Blåvitt inte gör som vanligt. Sumpar det när dom väl har chansen. Vill bara påpeka att det verkar finnas otroligt många medgångs supporters bland Blåvitt. Själv har jag sett alla hemmamatcherna i Allsvenskan och Svenska Cupen, nästan alla borta matcher i både Svenska Cupen och Allsvenskan. Och folk bryr sig aldrig så mycket som just nu, när det går bra för dom. Bra att det är biljettryck tills guldmatchen men vart någonstans fanns alla dessa människor på dom "mindre" intressanta matcherna?
Citera
2007-10-24, 19:51
Medlem
P.Gs avatar
Självklart är domaren säker då han flaggar. Självklart kör han hårt på sin linje efter match även om tvivel skulle ha infunnit sig efteråt. Kommer vi närmare den absoluta sanningen för det? Nej. Utan bra kameravinklar så är det meningslöst att diskutera vad den absoluta sanningen är, vi kommer aldrig att få veta och att använda domarens flaggning och uttalande som bevis är bara trams.
Citera
2007-10-24, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evrydayimhuzlin
Återigen, TV-bilderna kunde avgöra att båda målen var inne och dom var inne med minst 2-3 dm... Väldigt många på plats kunde direkt se att de var mål också (jag var en av dom). Dom va solklara vilket IFKs mål mot AIK inte var.

Vinkar AD för att bollen är över linjen så är den det, oavsett vad fans säger. Domaren blåser mål => Målet är mål och därmed en seger för IFK.
Citera
2007-10-24, 21:17
Medlem
karlsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Annars hade han naturligtvis inte direkt signalerat för mål. Är du helt efter eller? Eller tror du att han direkt viftade för mål trots att han inte riktigt visste om det stämde, och sen, efter matchen bestämde sig för att han skulle vara säker på att det var mål?
/feldgrau

Nu stod inte jag bredvid linjedomaren och observerade hans kroppsspråk in i minsta detalj för att kunna avgöra huruvida han var säker eller inte. Alltså har jag inte en jävla aning om hur pass "direkt" han signalerade för mål. I en sådan situation måste han ju signalera direkt om han ska göra det över huvud taget.

I fotboll kan det gå undan och ibland krävs snabba beslut, om du tror att alla snabba beslut som domarna gör är "säkra" beslut så får du göra det, detta tror dock inte jag.
Citera
2007-10-24, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Vänta nu... Just den där konversationen känner jag igen. Turbo mot Durden.
Deja Vú?
Eller för lite sömn, gissar på det senare.

Nog med OT.

Eeh va?
Sova lite vore nog inte dumt.
Citera
2007-10-24, 21:38
Medlem
Satyricons avatar
”Rasmus Elm febersjuk”, skräms text-tv med.

Sen står det att han ändå lär kunna spela mot AIK. Puh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in