2007-09-17, 12:27
  #6625
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Nja, de har bland annat Gefle och HBK borta.

Fast vi ligger då 6 poäng efter och sämre målskillnad med bara 4 matcher kvar.
Vore ju kul ifall matchen mot Göteborg, som man har biljett till redan, betyder mer än europaspel.
Citera
2007-09-17, 13:34
  #6626
Medlem
pettson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
http://blogg.expressen.se/hockey/entry.jsp?messid=279998#trackback

Expressens journalister tänker till...


Kommentaren var ju något i hästväg.

"Varför inte, elitserien stockar kvinnofotbollsallsvenskan varje dag i veckan....ärligt talat, om elitserielagen i hockey hade samlat ihop sina bästa spelare och haft ett lag i fotbollsallsvenskan så hade de vunnit sm-guld och pumpat alla jävla aik, dif, elfsborg och de andra amatörerna."
Citera
2007-09-17, 16:19
  #6627
Medlem
the head honchos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dieter_K
dif spelar inte bra mot de sämre lagen i serien. (...) och så passerar vi dif efter derbyt om en vecka.

Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Vore ju kul ifall matchen mot Göteborg, som man har biljett till redan, betyder mer än europaspel.
Vad menar du? Spelar det någon roll att du redan har biljett till matchen eller?
Citera
2007-09-17, 16:46
  #6628
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the head honcho
Vad menar du? Spelar det någon roll att du redan har biljett till matchen eller?

Då jag jobbar 15.00-24.00 så är det inte så många matcher jag kan se på plats. Så när man då väljer ut vilka matcher man ska försöka ta ledigt för, utöver derbyna, så vill man ju gärna att dom matcherna ska gälla så mycket som möjligt.

Dock kostar ju biljetten bara 200:-, men lönebortfallet ligger på 1.200:-. Dvs matchen kostar 1.400:- för mig att se kan man säga.
Citera
2007-09-17, 17:12
  #6629
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Då jag jobbar 15.00-24.00 så är det inte så många matcher jag kan se på plats. Så när man då väljer ut vilka matcher man ska försöka ta ledigt för, utöver derbyna, så vill man ju gärna att dom matcherna ska gälla så mycket som möjligt.

Dock kostar ju biljetten bara 200:-, men lönebortfallet ligger på 1.200:-. Dvs matchen kostar 1.400:- för mig att se kan man säga.

Vi är i precis samma sits. Jag missar en hel del matcher och när man går blir det ett lönebortfall på 1500 spänn för mig, med matchbiljett och kanske någon öl före och efter match blir kostnaden för en hemmamatch 1800 spänn... det gör fan ännu ondare med en plattmatch nu. Nu har jag lagt schemat så att jag ska kunna se alla kvarvarande matcher. Innebär t.ex att jag tagit ledigt måndag-tisdag för samma match som du nämner... det skulle kännas extra jävligt om vi sparkar bort oss NU. Hade vi gjort det för två omgångar sedan hade jag inte behövt lägga alla extra tusenlappar känns det som.

Man kan kalla det medgångssupporter. Men om jag ska lägga 1000 kronor på en resa och dessutom tjäna ungefär 2500 spänn mindre, alltså en realkostnad på 3500 spänn... då får det fan vara något utöver det extra. Därför jag blir extra jävla arg när förbundet kastar om matcher.. skoj att ta ledigt och sedan gör de om spelschemat och man står där med två "onödiga" lediga dagar. Fyfan.
Citera
2007-09-17, 17:18
  #6630
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
Vi är i precis samma sits. Jag missar en hel del matcher och när man går blir det ett lönebortfall på 1500 spänn för mig, med matchbiljett och kanske någon öl före och efter match blir kostnaden för en hemmamatch 1800 spänn... det gör fan ännu ondare med en plattmatch nu. Nu har jag lagt schemat så att jag ska kunna se alla kvarvarande matcher. Innebär t.ex att jag tagit ledigt måndag-tisdag för samma match som du nämner... det skulle kännas extra jävligt om vi sparkar bort oss NU. Hade vi gjort det för två omgångar sedan hade jag inte behövt lägga alla extra tusenlappar känns det som.

Man kan kalla det medgångssupporter. Men om jag ska lägga 1000 kronor på en resa och dessutom tjäna ungefär 2500 spänn mindre, alltså en realkostnad på 3500 spänn... då får det fan vara något utöver det extra. Därför jag blir extra jävla arg när förbundet kastar om matcher.. skoj att ta ledigt och sedan gör de om spelschemat och man står där med två "onödiga" lediga dagar. Fyfan.

Jag skiter i vad andra tror eller tycker. Men JAG VET iaf, att om jag hade haft ett dagjobb så hade ett årskort inte ens varit uppe för diskution.
Citera
2007-09-17, 17:30
  #6631
Bannlyst
Idag smäller det!
Hoppas på 4-3-3, och då jävlar kommer det att ringa i klockan mången gång.

Jonson - Dahlberg - Qurre, på topp!

Nu åker vi!
Citera
2007-09-17, 17:39
  #6632
Medlem
LastCaresss avatar
Nervös som fan. Ta chansen nu för i helvete DIF! Men givetvis lär det sluta 0-1.
Citera
2007-09-17, 17:40
  #6633
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Nervös som fan. Ta chansen nu för i helvete DIF! Men givetvis lär det sluta 0-1.

Håller verkligen tummarna för det. Men tyvärr är dif inte ett sånt skitlag så det lär bli 3,4-0. Tyvärr.
Citera
2007-09-17, 17:50
  #6634
Medlem
Tebos avatar
Med tanke på att solna blå har chansen att göra ett litet ryck så blir det förmodligen förlust eller oavgjort för dem.
Citera
2007-09-17, 18:06
  #6635
Medlem
Kupsans avatar
Touray
Davids – Johannesson – Kuivasto – Tauer
Komac – Enrico (off) – Sjölund
Jonson – Kusi Asare – Quirino

Bänk: Wahlström, Stoltz, Arneng, Amoah, Dahlberg

4-0 alt. 5-0
Citera
2007-09-17, 19:16
  #6636
Medlem
C.A.Tls avatar
Ifall AIK och DIF hamnar på samma placering poängmässigt, vad går man på då? Inbördes möten eller målskillnad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in