Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Då jag jobbar 15.00-24.00 så är det inte så många matcher jag kan se på plats. Så när man då väljer ut vilka matcher man ska försöka ta ledigt för, utöver derbyna, så vill man ju gärna att dom matcherna ska gälla så mycket som möjligt.
Dock kostar ju biljetten bara 200:-, men lönebortfallet ligger på 1.200:-. Dvs matchen kostar 1.400:- för mig att se kan man säga.
Vi är i precis samma sits. Jag missar en hel del matcher och när man går blir det ett lönebortfall på 1500 spänn för mig, med matchbiljett och kanske någon öl före och efter match blir kostnaden för en hemmamatch 1800 spänn... det gör fan ännu ondare med en plattmatch nu. Nu har jag lagt schemat så att jag ska kunna se alla kvarvarande matcher. Innebär t.ex att jag tagit ledigt måndag-tisdag för samma match som du nämner... det skulle kännas extra jävligt om vi sparkar bort oss NU. Hade vi gjort det för två omgångar sedan hade jag inte behövt lägga alla extra tusenlappar känns det som.
Man kan kalla det medgångssupporter. Men om jag ska lägga 1000 kronor på en resa och dessutom tjäna ungefär 2500 spänn mindre, alltså en realkostnad på 3500 spänn... då får det fan vara något utöver det extra. Därför jag blir extra jävla arg när förbundet kastar om matcher.. skoj att ta ledigt och sedan gör de om spelschemat och man står där med två "onödiga" lediga dagar. Fyfan.