2007-08-29, 17:44
  #5905
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Det mesta har väl sagts om matchen redan så jag nöjer mig med att lägga till att Sigurdsson är något utav det bästa jag sett i mittbacksväg, någonsin

Helt underbart var det att se Ragnar skrämma livet ur Dusan Djuric under de första minuterna genom att springa ikapp och ifrån honom under två löpdueller på kanten. Sen kom det inte några fler djupledsbollar mot Dusan där...

/feldgrau
Citera
2007-08-29, 17:46
  #5906
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Idag mår man som en prins. Gårdagens höjdpunkt var när Tomas Olsson, efter sin första varning, kapar någon (Seb J?), för att direkt efter avblåsningen byta plats med sin tvilling Wallerstedt, allt för att förvirra domare Hansson. Så så jävla ballt ut, nästan som att dom tränat på den rokaden. Syntes nog bara om man såg matchen på tv. Ska banne mig leta upp klippet och slänga upp det på youtube
Jag såg samma sak, skulle vart skoj om han gav Walle ett kort....
Citera
2007-08-29, 17:53
  #5907
Medlem
Kupsans avatar
Elfsborg eller Djurgården tar det.
Götet är för ojämna, Halmstad är inte helt enkelt tillräckligt bra och Aik är inne på ett grymt flyt sista tiden inklusive inga skador eller avstängningar men snart kommer verkligheten ikapp.
Citera
2007-08-29, 17:54
  #5908
Medlem
Nowhere Hills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nowhere Hill
Gefle (h), Ösk (b), Mff (h), bajen (b-dock på Råsunda),så lyder följande fyra för AIKs del.
Gräver långt ner i pipan och synar bland resterna och siar 12 poäng (fan vad jag ska få äta opp detta, att man aldrig lär sig)
Förtroendet lär vara tillbaka på riktigt nu,15 mål för,2 emot senaste fyra och Gefle åker av bara farten,3 -0.
Västerut till Örebro,Argentina behärskar underlaget,Gnaget håller bollen på backen och rullar bort ett trött ösk försvar. 3 -1.
Med närmare 25,000 i ryggen behandlar AIK sina motståndare för dagen med samma förakt och ringa respekt som i förra säsongens avslut.Obo nättar två och volymen på Norra/Östra når oanade höjder.Säsongens tidigare pinsamhet på malmöstadion är som bortblåst efter vad som blir en av allsvenskans bästa matcher denna säsong. 4 -2
Norling lugnar spelarna efter Mff-matchen och Uefa framgångar och AIK maler ner bajen i en hård,fysisk match,ett rött kort per lag och Wiltons panna kirrar poängen.1 -0.
Guld,javisst.Avgörs sista dagen i Kalmar.
Varsågoda....


Bajen återstår då i profetian, blir som jag säger, hård match, ett Gnaget mål avgör....
Kan också meddela att sviten fortsätter efter bajen med seger mot hbk,blir darr mellan pinnarna för hbks reservmålis när Obbe och Wilton börjar peppra på, inte ett dugg orolig för resan till örjans.
Mot S.M. Guld !
Citera
2007-08-29, 17:59
  #5909
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kupsan
Götet är för ojämna

Sju raka utan förlust. 15-4 på samma sju matcher. Ojämna?

/feldgrau
Citera
2007-08-29, 18:43
  #5910
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kupsan
Elfsborg eller Djurgården tar det.
Götet är för ojämna, Halmstad är inte helt enkelt tillräckligt bra och Aik är inne på ett grymt flyt sista tiden inklusive inga skador eller avstängningar men snart kommer verkligheten ikapp.

Vi tar med största sannolikhet inte guld. Jag ska inte skriva av det helt, men magkänslan skriker att vi fick punka mot Kalmar nu inför slutspurten och vi glömde att köpa ett reservdäck innan vi åkte.
Citera
2007-08-29, 19:18
  #5911
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Sju raka utan förlust. 15-4 på samma sju matcher. Ojämna?

/feldgrau

Han är bara avis
Citera
2007-08-29, 19:29
  #5912
Medlem
erikbes avatar
Tänk om...

Inte MFF gjort 2-1 i matchens sista anfall
Vi inte släppt ett 2-0 överläge mot Helsingborg
Vi inte haft sånt oflyt mot Djurgården och AIK

Får hoppas att blåvitt inte släpper fler poäng nu.
Citera
2007-08-29, 20:03
  #5913
Medlem
m4xx0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Tänk om...

Inte MFF gjort 2-1 i matchens sista anfall
Vi inte släppt ett 2-0 överläge mot Helsingborg
Vi inte haft sånt oflyt mot Djurgården och AIK

Får hoppas att blåvitt inte släpper fler poäng nu.

Tänk om..

Det är lätt att säga, men det som händer, händer. Skrällar eller ej.
Citera
2007-08-29, 20:25
  #5914
Medlem
urbanexplorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Herrejävlar vilken underbar resa och dag det var igår, trött och sliten dag på jobbet idag men det är värt varenda liten gäspning när man får se en sådan match.

Det mesta har väl sagts om matchen redan så jag nöjer mig med att lägga till att Sigurdsson är något utav det bästa jag sett i mittbacksväg, någonsin
Sigurdsson måste vara den bästa blåvita mittbacken på minst 15 år? Han är fan nästan bättre än Björklund och de andra 90-talsgrabbarna!

Det är så jävla underbart att följa Blåvitt nu, vi släpper till max två chanser per match och skapar minst tio själva! Sanslös form, moral, lagkänsla och stämning i laget nu!
Citera
2007-08-29, 20:27
  #5915
Medlem
m4xx0rs avatar
Skulle vara spännande med en klassisk AIK - Göteborg duell om guldet
Citera
2007-08-29, 20:53
  #5916
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av urbanexplorer
Sigurdsson måste vara den bästa blåvita mittbacken på minst 15 år? Han är fan nästan bättre än Björklund och de andra 90-talsgrabbarna!

Det är så jävla underbart att följa Blåvitt nu, vi släpper till max två chanser per match och skapar minst tio själva! Sanslös form, moral, lagkänsla och stämning i laget nu!


Fast ni har ju gubb-Bengt i kassen som det bara är att skjuta till vänster på så går bollarna in. Sen har ni inte en Obogol heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in