2007-08-17, 13:53
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Om man inte stirrar sig blind på hur det såg ut före säsongen, spelartruppen osv osv utan går efter hur säsongen har sett ut och hur gårdagens match såg ut så hade nog till och med lilla Rocky lyckats förstå något så enkelt.

Men jag kräver inte att någon som håller på Leksand skall förstå sådant här.

Ja ja, ni har haft flyt under säsongen och så har en spelare blommat ut fullständigt.
Men.
Skall man sura och vara bitter efter varje enskild match så blir det ett djävla gnäll här på Fb från olika supporters.
Sett över hela säsongen så borde ni vara sjukt nöjda oavsett hur det går i fortsättningen. IFK har som sagt var överträffat de mest osannolika förväntningar. Ni har ju varit djävlig kassa efter de där hysteriska 15 åren på 80 och 90-talet som svennis lade grunden till. Utan honom så hade laget aldrig växt och kunnat spinna vidare.
Citera
2007-08-17, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Ja ja, ni har haft flyt under säsongen och så har en spelare blommat ut fullständigt.
Men.
Skall man sura och vara bitter efter varje enskild match så blir det ett djävla gnäll här på Fb från olika supporters.
Sett över hela säsongen så borde ni vara sjukt nöjda oavsett hur det går i fortsättningen. IFK har som sagt var överträffat de mest osannolika förväntningar. Ni har ju varit djävlig kassa efter de där hysteriska 15 åren på 80 och 90-talet som svennis lade grunden till. Utan honom så hade laget aldrig växt och kunnat spinna vidare.

Eh, tredje lag i antal poäng under 2000-talet. 5 U-21 landslagsmän och en (svensk) A-landslagsman. Senaste tre säsongerna har vi en 2a och en 3e plats. Jävligt kassa... Men det är klart, vi borde vunnit mer, vi ska inte vara ett jojo-lag som bajjen.
Citera
2007-08-17, 14:17
Moderator
vfs avatar
Citat:
Men.

Ok, så 15 år har gjort att Blåvitt endast är 1650 poäng före Bajen
i maratontabellen. Inte illa.......

Håller man på Blåvitt är allt utom vinst värdelöst, så är det bara.
Citera
2007-08-17, 16:14
Medlem
Dugarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Lance var en riktig gnällspik matchen igenom. Vilken järnkamin, DIF fick
dubbelt så många frisparkar som IFK och ändå gnällde lille Lance.
Nu blev dessutom Mild anmäld för att han hade synpunkter på Fröjdfelt.
Tycker Lance bevisar sig vara mer Järnkamin än Alexandersson i alla fall. För det första så går han in sent i närkampen och det är ju det som Siggi reagerar på, hur man kan tycka det är regelvidrigt tycker jag är märkligt då man har rätt att få en tillsägelse för felet man gjort, det är inte bara Mild som ska få ha synpunkter på saker och ting. Sen förstår inte jag vad som spelar sådan roll om antalet frisparkar? Blir ni jämt gnälliga om ni inte får mer frisparkar än motståndarna efter matchens slut? Varför är det så viktigt?

Alexandersson om Fröjdfeldt på FanTV:
"Om jag ska vara diplomatisk så fick vi inte sådär jättemycket frisparkar med oss, det är inte ofta som bortalaget hade dubbelt så många frisparkar som hemmalaget".

Vafan menar han med detta? Så om nu frisparkar är så förbannat viktigt för Göteborg så är jag mer än förvånad över att dom inte ligger etta i serien, för jag räknar med att man fått med sig flest frisparkar efter varje match efter såna där idiotiska uttalanden.
Citera
2007-08-17, 16:19
Medlem
erikbes avatar
Jag kan erkänna att Alexandersson och förr Mild har god hand med domarna. Dom har kunnat gnälla lite mer än andra. Finns säkert fler spelare med det privilegiet. Skillnad med spelare som Selakovic, han får ju varning bara han öppnar munnen och Mourad likaså

Tycker inte att Fröjdfeldt var speciellt dålig igår. Det brukar vara värre med hans kollegor

Föredrar dock hårdingar som Wernbloom framför importerade ballerinor
Citera
2007-08-17, 16:26
Medlem
Citat:
Men.

Du sitter alltså nu och på fullaste allvar säger till mig att jag inte får vara bitter och sur när laget i mitt hjärta förlorar poäng eftersom det var så länge sedan vi vann ett SM-guld?

Är du inte klok eller?

Huruvida vi har varit jävligt kassa eller ej har du redan fått svart på vitt ifrån andra användare ser jag så det behöver jag inte ens kommentera.
Citera
2007-08-17, 16:30
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Ok, så 15 år har gjort att Blåvitt endast är 1650 poäng före Bajen
i maratontabellen. Inte illa.......

Håller man på Blåvitt är allt utom vinst värdelöst, så är det bara.

Nu var det inte bajen vi pratade om utan "storlaget" IFK som inte vunnit Allsvenskan sedan mitten av 90-talet. Snart lika länge som den enda framgångsrika perioden sedan andra världskriget varade.
Jag vet att bajen inte är något storlag och att de oftast varvar bra säsonger med dåliga, men det skiter jag i. Jag gör inte som alla frölundfans som 1984 direkt stack över till IFK för att de var framgångrikare än frölundas fotbollslag.. "Nu när de har gått skilda vägar kan vi ju hålla på IFK"
Citera
2007-08-17, 16:38
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Jag gör inte som alla frölundfans som 1984 direkt stack över till IFK för att de var framgångrikare än frölundas fotbollslag.. "Nu när de har gått skilda vägar kan vi ju hålla på IFK"

Ja för VFIF hade ju ett jävla supporterstöd innan 1984...

/feldgrau
Citera
2007-08-17, 16:41
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Ja för VFIF hade ju ett jävla supporterstöd innan 1984...

/feldgrau

Du menar med andra ord att folk redan höll på IFK
Då måste ju dessa ha gjort helt fel enligt en -på detta forum- känd moderator.
FYYYYYYY!
Citera
2007-08-17, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dugarry
Tycker Lance bevisar sig vara mer Järnkamin än Alexandersson i alla fall. För det första så går han in sent i närkampen och det är ju det som Siggi reagerar på, hur man kan tycka det är regelvidrigt tycker jag är märkligt då man har rätt att få en tillsägelse för felet man gjort, det är inte bara Mild som ska få ha synpunkter på saker och ting. Sen förstår inte jag vad som spelar sådan roll om antalet frisparkar? Blir ni jämt gnälliga om ni inte får mer frisparkar än motståndarna efter matchens slut? Varför är det så viktigt?

Alexandersson om Fröjdfeldt på FanTV:
"Om jag ska vara diplomatisk så fick vi inte sådär jättemycket frisparkar med oss, det är inte ofta som bortalaget hade dubbelt så många frisparkar som hemmalaget".

Vafan menar han med detta? Så om nu frisparkar är så förbannat viktigt för Göteborg så är jag mer än förvånad över att dom inte ligger etta i serien, för jag räknar med att man fått med sig flest frisparkar efter varje match efter såna där idiotiska uttalanden.

Mild blir anmäld till disciplinnämnden (eller liknande, vet inte vad den heter i sverige). Att då DIFs tränare går ut ur tekniska området för att skälla på Alexandersson är inte bara det regelvidrigt utan ska direkt leda till ett rött kort.

Frisparkar brukar vara jämt fördelade mellan lagen om det inte varit ett lag som spelat vårdslöst, vilket det inte var igår. DIF fick helt enkelt med sig fler 50-50 frisparkar.
Citera
2007-08-17, 19:30
Medlem
karlsbergs avatar
Matchens främsta sydeuropé måste varit Wallerstedt som försöker fejka ansiktsskada i slutet av andra utanför DIF:s straffområde. När reprisen gick var ansiktsområdet (som han hade så jävla ont i) inte i närheten av någon kroppsdel tillhörande en DIF-spelare. Kanske fick han en regndroppe i ögat?

Trodde nästan att bortavinsten var klar, trots att spelet bara blev sämre och sämre. Så här i efterhand får man givetvis vara nöjd med en pinne men det är ju alltid trevligare att kvittera till sig en, än att tappa till en.
Citera
2007-08-17, 21:57
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dugarry

Hur gör man för att stoppa en glidtackling på sjöblött gräs? Bara undrar?

Sen att Lance ville göra upp med Wernbloom efter matchen är ju ganska roligt, synd att han inte gick in för fajten, hade nog blivit en kort omgång...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in