Citat:
Ursprungligen postat av Alkolisten9
Jag har hört mycket skit, men nu får ni ju ge er.
Medgångare som medgångare stannar man hemma om man bor i Malmö eller GBG "väljer man det", men om man gör det i DIF är man medgångare? Finns inte mer medgångare i DIF än i något annat lag.
Och "Som Mr Durden säger, så handlar det alltså i vårt fall inte om hurvida vi ligger bra till eller ej i tabellen, utan om vilket lag vi möter." Hallå! IFK - MFF 11270, va inte det en av era "största matcher"?
Jag inser redan nu att det här kommer att bli väldigt svårt att få dig att förstå men jag skall göra ytterligare ett försök.
Det handlar inte om huruvida laget är i med eller motgång (alltså kan det inte direkt kallas medgångspublik) utan för Göteborgs marginalpublik så handlar det om vilka motståndarna är, om vädret är fint, har det årliga besöket hos mormor avlagts redan, är stugan i Smögen intressantare just den dagen kanske och om strupen behöver fuktas.
Angående publiksiffran på Malmö matchen så kan jag bara säga att för mig (och troligtvis för dom flesta utav oss som har varit med ett tag, vi kom väl ganska enhälligt fram till det i den förra tråden det avhandlades i att det handlar om ålder,) är den det men uppenbarligen inte för marginalpubliken, sen så var det väl inget vidare väder mot Malmö heller vill jag minnas (?).