2007-08-01, 16:30
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jefvul
Har för mig att han lirade som forward uppe i Kiruna men tycks användas som yttermittfältare i Gefle.

I den senaste matchen var han väl forward, när han ersatte Oremo? Men det är mycket möjligt att han till vardags håller till på kanten.
Citera
2007-08-01, 16:50
Medlem
Moonerss avatar
Tänkte eventuellt beställa bajen-mff från canal+ webbtv idag, är det värt det? Bra kvalitet utan buffer hela tiden?
Citera
2007-08-01, 16:53
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooners
Tänkte eventuellt beställa bajen-mff från canal+ webbtv idag, är det värt det? Bra kvalitet utan buffer hela tiden?

Det är helt ok kvalité men inte knivskarp direkt. Jag har sett bättre bild på olika streamar men det funkar. Jag har alltid kollat på datorn, tror inte det blir bra bild om man drar ut bilden på tv. Buffrar kan det kanske göra en gång, inte mer. Det flyter på smidigt. Förra året kostade en match 99 kr nu har jag för mig att den kostar 69, så det är faktiskt helt klart värt det.

Det kommer nog bli en mycket bra match på ett fullsatt Söderstadion.
Citera
2007-08-01, 16:55
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS-bögen
Så när DIF inte fyller ut Stadion så är dom medgångare, men när ni drar 7k till en match så "väljer folk att stanna hemma"?
Det är samma sak för mig i alla fall.

Och innan du nämner det, ja jag vet att Elfsborg hade 6-7 tusen i snitt på Ryavallen och att vi har jävligt många medgångare i våra led.

Som Mr Durden säger, så handlar det alltså i vårt fall inte om hurvida vi ligger bra till eller ej i tabellen, utan om vilket lag vi möter.

/feldgrau
Citera
2007-08-01, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Skönt med en seger. Jävligt skönt, får jag faktiskt säga.

Angående publiksiffran. Jaha? Jag trodde att det hade diskuterats tillräckligt många gånger för att folk skulle ha insett. Göteborgare är oerhört kräsna av sig. Det är inte samma kräsenhet som gör att folk kallas "medgångare", det är den där kräsenheten att man väljer att bara gå och kolla på de "intressanta" matcherna. Förmodligen härstammar denna irriterande åkomma från 80- och 90-talet när man spelade mot europeiska storlag ett antal gånger per år.

Annars har publiksiffran varit högre på varenda hemmamatch i år jämfört med motsvarande hemmamatch förra året. Om Örebro är motsvarigheten till Öster eller Häcken så ökar vi i den matchen också.

/feldgrau

Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Skillnaden på våran marginalpublik och tex er är att våran likaväl kan stanna hemma när vi möter Örebro, Öster, Trelleborg,Gefle eller något annat "tråklag" oavsett om vi ligger 1:a eller 14:e i tabellen.

Citat:
Som Mr Durden säger, så handlar det alltså i vårt fall inte om hurvida vi ligger bra till eller ej i tabellen, utan om vilket lag vi möter.

/feldgrau

Jag har hört mycket skit, men nu får ni ju ge er.
Medgångare som medgångare stannar man hemma om man bor i Malmö eller GBG "väljer man det", men om man gör det i DIF är man medgångare? Finns inte mer medgångare i DIF än i något annat lag.
Och "Som Mr Durden säger, så handlar det alltså i vårt fall inte om hurvida vi ligger bra till eller ej i tabellen, utan om vilket lag vi möter." Hallå! IFK - MFF 11270, va inte det en av era "största matcher"?
Citera
2007-08-01, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkolisten9
Jag har hört mycket skit, men nu får ni ju ge er.
Medgångare som medgångare stannar man hemma om man bor i Malmö eller GBG "väljer man det", men om man gör det i DIF är man medgångare? Finns inte mer medgångare i DIF än i något annat lag.
Och "Som Mr Durden säger, så handlar det alltså i vårt fall inte om hurvida vi ligger bra till eller ej i tabellen, utan om vilket lag vi möter." Hallå! IFK - MFF 11270, va inte det en av era "största matcher"?

Jag inser redan nu att det här kommer att bli väldigt svårt att få dig att förstå men jag skall göra ytterligare ett försök.

Det handlar inte om huruvida laget är i med eller motgång (alltså kan det inte direkt kallas medgångspublik) utan för Göteborgs marginalpublik så handlar det om vilka motståndarna är, om vädret är fint, har det årliga besöket hos mormor avlagts redan, är stugan i Smögen intressantare just den dagen kanske och om strupen behöver fuktas.

Angående publiksiffran på Malmö matchen så kan jag bara säga att för mig (och troligtvis för dom flesta utav oss som har varit med ett tag, vi kom väl ganska enhälligt fram till det i den förra tråden det avhandlades i att det handlar om ålder,) är den det men uppenbarligen inte för marginalpubliken, sen så var det väl inget vidare väder mot Malmö heller vill jag minnas (?).
Citera
2007-08-01, 19:30
Medlem
karlsbergs avatar
Citat:
Skönt med en seger. Jävligt skönt, får jag faktiskt säga.

Angående publiksiffran. Jaha? Jag trodde att det hade diskuterats tillräckligt många gånger för att folk skulle ha insett. Göteborgare är oerhört kräsna av sig. Det är inte samma kräsenhet som gör att folk kallas "medgångare", det är den där kräsenheten att man väljer att bara gå och kolla på de "intressanta" matcherna. Förmodligen härstammar denna irriterande åkomma från 80- och 90-talet när man spelade mot europeiska storlag ett antal gånger per år.

Annars har publiksiffran varit högre på varenda hemmamatch i år jämfört med motsvarande hemmamatch förra året. Om Örebro är motsvarigheten till Öster eller Häcken så ökar vi i den matchen också.

/feldgrau

Så när det gick bra för IFK och man var ute och mötte storlag i Europa, då var det kul att komma på matcherna, men inte nu längre när det går sämre och man inte får dessa storlag?

I övrigt så är diskussionen hyfsat ointressant, att lag som det går bra för drar mer publik är knappast något konstigt och inte heller unikt, det gäller nog alla föreningar.
Citera
2007-08-01, 20:15
Medlem
Fillors avatar
Nån mer som har problem med att se matchen hammarby - malmö ff på canal+ sport1? Det liksom hackar hela jävla tiden. Faaan!!!
Citera
2007-08-01, 20:29
Medlem
Tills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillor
Nån mer som har problem med att se matchen hammarby - malmö ff på canal+ sport1? Det liksom hackar hela jävla tiden. Faaan!!!
Det gör det inte alls, men jag har en stor jävla näsa mitt i rutan hela tiden som stör. Tydligen sitter den på en som heter Lollo. Och då och då skymmer en haka halva plan. Han som äger den heter hakan tror jag.
Citera
2007-08-01, 21:28
Bannlyst
*Tragiska Bajen, det är tragiska Bajen... ja det är TRAGISKA BAJEN!*

Ge segern till gröthalsarna!
Citera
2007-08-01, 21:30
Medlem
ubersantas avatar
äckliga fans som kastar in saker på spelare.

Outa personen så att man kan komma till hans arbetsplats och kasta saker på honom!
Citera
2007-08-01, 21:31
Bannlyst
Att vissa aldrig lär sig... hur smart är det på en skala att förstöra matchen när man leder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in