Ja, varken Poppen eller Asper håller allsvensk kvalitet. Asper har f ö inte hållit någon jämnbra allsvensk nivå sedan han lämnade Gnaget för Real Sociedad.
Jävligt skönt med seger på Olympia. Extra toppar: Obolo, Khari och Wilton. Också starkt inhopp av Valdemarin. Försvaret sköter sig ganska bra matchen igenom. HeIF:s mål är tillfälligheter, där Henke, bara för att han är Henke, får en straff och Jakobsson knoppar in en hörna där laget är alldeles för avslappnat. Det sista gör mig lite irriterad, men tre poäng är alltid tre poäng.
Ja, Khari var riktigt bra. Han är överraskande teknisk med den kroppsbyggnaden. Obolo är en riktigt skolad fotbollsspelare som gör det mesta rätt. AIK kommer att ha mycket nytta av honom.
Såg ut som en praktfilming av äcklet Larsson - han förnekar sig inte.
Smått nyfiken om "dansken", duktig eller för tidigt att säga ?
Dansken (som jag kallar honom) heter Olcay Senolgu och än nåntyp av turk eller något liknande. TFF hittade honom i en dansk div 1-klubb med akuta likviditetsproblem (jag tror att det var Köge) och Conny verkar inte riktigt våga spela med honom. Jag har däremot hela tiden velat se Olcay i startuppställningen eftersom han varje gång han bytts in (brukar vara i 80:e minuten i hemmamatcherna) skruvar upp tempot på hela anfallet. Han är snabb, skjuter bra, löper smart och placerar sig där bollen kommer. Dessutom ser han lustig ut eftersom han är liten och mager med pagefrisyr. http://www.trelleborgsff.se/images/spelare/2007/senoglu_o.jpg
Varför ska du ta Helsingborg och Henke i försvar? Att blåsa straff för Henke där var horribelt dåligt. Svenska domare får ta och kamma till sig!
0-0?
0-5!
Försvarar inte Henke och Helsingborg, menar att i ert lag finns de en som snart kommer att fixa till sig en straff så snart han filmar lite bättre. Då får vi se vad du säger om våra svenska domare.