2007-07-31, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Jasså?
Ganska förståerligt dock.
Mhmm. Inte ens Roy Keane skulle vilja glidtackla där.
Visserligen är inte "konstgräset" från 1990 på den riktiga planen en höjdare heller. Förekommer iaf garanterat inga filmningar om man inte vill riskera brännskador

Nåväl... Nog med OT. Go on with the thread...
Citera
2007-07-31, 22:48
Medlem
feldgraus avatar
Skönt med en seger. Jävligt skönt, får jag faktiskt säga.

Angående publiksiffran. Jaha? Jag trodde att det hade diskuterats tillräckligt många gånger för att folk skulle ha insett. Göteborgare är oerhört kräsna av sig. Det är inte samma kräsenhet som gör att folk kallas "medgångare", det är den där kräsenheten att man väljer att bara gå och kolla på de "intressanta" matcherna. Förmodligen härstammar denna irriterande åkomma från 80- och 90-talet när man spelade mot europeiska storlag ett antal gånger per år.

Annars har publiksiffran varit högre på varenda hemmamatch i år jämfört med motsvarande hemmamatch förra året. Om Örebro är motsvarigheten till Öster eller Häcken så ökar vi i den matchen också.

/feldgrau
Citera
2007-07-31, 23:08
Medlem
Ruskigt skönt med 3 poäng idag, så mycket mer finns väl inte att säga om den rätt mediokra tillställning man bjöds på idag.

Kul att Seb H var nära på att få göra mål också, hade ju inte varit oväntat direkt

Och nästa dumjävel som anmärker på publiksiffrorna och vill ha en "förklaring" borde bannas för det är en debatt som har förts här (och på hundratals andra forum) fram och tillbaks i flera år nu. Sök eller håll käften.
Citera
2007-07-31, 23:35
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
Du slipper nog ställa dig i skamvrån, för enligt både Himmelriket och Sydsvenskan, kommer Labbe börja från start och således Ola på bänken. I övrigt ser startelvan ut som vanligt. Fast personligen hade hellre sätt Molins eller Ola (om han är i speldugligt skick efter hjärnskakningen) istället för Yksel på kanten.

Skall jag vara ärlig ser jag hellre dig på kanten än Yksel...
Citera
2007-08-01, 00:10
Medlem
Vicious_s avatar
Det känns så jävla tungt att vara ÖSKare nu.
Hemma mot Bajen känns som en måstematch.
Citera
2007-08-01, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious_
Det känns så jävla tungt att vara ÖSKare nu.
Hemma mot Bajen känns som en måstematch.

När hade ni ÖSK supportrar det inte tungt?
Citera
2007-08-01, 00:24
Medlem
Vicious_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
När hade ni ÖSK supportrar det inte tungt?
I höstas, när vi gick upp

sedan har det pekat rakt neråt
Citera
2007-08-01, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious_
I höstas, när vi gick upp

sedan har det pekat rakt neråt

Ok, trodde nog att ni alltsom oftast hade en rätt tung tillvaro faktiskt.
Citera
2007-08-01, 00:57
Medlem
Crookens avatar
Sella gjorde mål, och denna gången var han inte ens helt fri mitt framför ett öppet mål. Kanske är det som behövs.

Vinst, gött!
Citera
2007-08-01, 02:33
Medlem
Cygones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Ok, trodde nog att ni alltsom oftast hade en rätt tung tillvaro faktiskt.

Det är deras gnällande som får en att tro det annars. Ok, OT-slag under bältet.

Störande att IFK inte tappade poäng idag. Jag hade hoppats få skriva av dem från toppstriden (kom inte alla överens om för en stund sedan att HBK,IFE,DIF,KFF endast och endast de var guldkandidaterna?)

Fast som DIF:are ska man väl inte klaga på den här omgångens resultat riktigt än.

3p mot GAIS på måndag vore välbehövligt, för guldstrid och som revansch för den horribla insatsen på Stadion tidigare i år.
Citera
2007-08-01, 07:49
Medlem
CS-bögens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Skönt med en seger. Jävligt skönt, får jag faktiskt säga.

Angående publiksiffran. Jaha? Jag trodde att det hade diskuterats tillräckligt många gånger för att folk skulle ha insett. Göteborgare är oerhört kräsna av sig. Det är inte samma kräsenhet som gör att folk kallas "medgångare", det är den där kräsenheten att man väljer att bara gå och kolla på de "intressanta" matcherna. Förmodligen härstammar denna irriterande åkomma från 80- och 90-talet när man spelade mot europeiska storlag ett antal gånger per år.

Annars har publiksiffran varit högre på varenda hemmamatch i år jämfört med motsvarande hemmamatch förra året. Om Örebro är motsvarigheten till Öster eller Häcken så ökar vi i den matchen också.

/feldgrau

Så när DIF inte fyller ut Stadion så är dom medgångare, men när ni drar 7k till en match så "väljer folk att stanna hemma"?
Det är samma sak för mig i alla fall.

Och innan du nämner det, ja jag vet att Elfsborg hade 6-7 tusen i snitt på Ryavallen och att vi har jävligt många medgångare i våra led.
Citera
2007-08-01, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS-bögen
Så när DIF inte fyller ut Stadion så är dom medgångare, men när ni drar 7k till en match så "väljer folk att stanna hemma"?
Det är samma sak för mig i alla fall.

Och innan du nämner det, ja jag vet att Elfsborg hade 6-7 tusen i snitt på Ryavallen och att vi har jävligt många medgångare i våra led.

Skillnaden på våran marginalpublik och tex er är att våran likaväl kan stanna hemma när vi möter Örebro, Öster, Trelleborg,Gefle eller något annat "tråklag" oavsett om vi ligger 1:a eller 14:e i tabellen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in