2007-07-23, 12:28
Medlem
Mad Fer Its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Möppen
Ska inte svära på att han tappa nån gubbe, Alex fyllde ju på och han spelar på vänsterkanten.. men förvånande öppet var det på Tauers kant då. Men sen gjorde han de väldigt bra. Brukar han vara bra eller var detta ett undantag, knappt hört talas om honom innan nämligen.

Nu vet jag inte vad en Boråsisk hockeyfrilla är, men om du syftar på pannbandsligan så vetifan om inte Tauer ser värre ut ändå

Bra o bra vettifan egentligen... Som sagt är han rätt bra i offensiven, brister däremot i defensiven, allt för ofta för att han ska vara given enligt mig, men som det ser ut på backfronten har vi inget vassare tyvärr.

Men han är juh jävligt cool trots allt, våran Beckenbauer http://webshop.dif.se/Product/Product.aspx?id=1000062025
Citera
2007-07-23, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad Fer It
Bra o bra vettifan egentligen... Som sagt är han rätt bra i offensiven, brister däremot i defensiven, allt för ofta för att han ska vara given enligt mig, men som det ser ut på backfronten har vi inget vassare tyvärr.

Men han är juh jävligt cool trots allt, våran Beckenbauer http://webshop.dif.se/Product/Product.aspx?id=1000062025

Varifrån kommer Beckenbauer liknelsen ifrån egentligen?
Citera
2007-07-23, 13:00
Medlem
Mad Fer Its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Varifrån kommer Beckenbauer liknelsen ifrån egentligen?

Mig veterlgen är det bara ett rim " Janne Tauer - Beckenbauer "

Någon linelse i spelet finns det, tyvärr, inte.
Citera
2007-07-23, 13:14
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:

Blåvitt måste värva en tysk, det vore grymt....
Citera
2007-07-23, 14:24
Medlem
Möppens avatar
Ja fram för mer tyskar i allsvenskan. Hur coolt är de med en finne från rovaniemi en duttande vindrickare från södra frankrike. Keene och england är väl mesta fräcka vi har.. men inte lika coolt som Beckenbauer.

Rudi Völler de hade varit något... lite gammal dock.
Citera
2007-07-23, 14:31
Medlem
Citat:
Mig veterlgen är det bara ett rim " Janne Tauer - Beckenbauer "

Någon linelse i spelet finns det, tyvärr, inte.

Ok det var inte mer än så alltså, det var faktiskt skönt att höra
Citera
2007-07-23, 15:07
Medlem
Mad Fer Its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Ok det var inte mer än så alltså, det var faktiskt skönt att höra

Haha

-----

På tal om ämnet, hur många tyskar har lirat i allsvenskan genom åren?
Citera
2007-07-23, 15:44
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Haha

-----

På tal om ämnet, hur många tyskar har lirat i allsvenskan genom åren?

Jag vet att AIK har haft en tysk i mål, han köptes ifrån Werder Bremen Dieter Burdenski. Han var 37 år när han debuterade för AIK, alltså den äldsta debutanten i AIK någonsin, det gäller väl också i Allsvenskan.

Han spelade en enda match i AIK mot Hammarby, matchen slutade 0-0. Detta var år 1988.

Sedan så har vi en annan Rolf Hözler som spelade i AIK åren 1970-71. Där det blev endast fem matcher. Dock så kom denne Rolf till Sverige som åttaåring.

Förmodligen så finns det andra tyskar i andra klubbar också.
Citera
2007-07-23, 15:53
Medlem
Hur är 2:a Bundesliga jämfört med allsvenskan då? Inför schyssta skatteregler för tyskar så får allsvenskan i praktiken bli andraligan för tyska spelare och tysk fotboll.
Citera
2007-07-23, 15:57
Medlem
Bobby Gillespies avatar
Att Tauer med allsvenska ytterbacksmått mätt skulle vara extra bra i offensiven är för mig en osanning. Nu har jag visserligen inte sett DIF:s alla matcher i år, men av det jag har sett så har han varit en rejäl säkerhetsrisk/rundningsmärke med ideliga chansbrytningar, otaliga missar i markeringen och tjongande höjdbollar utan adress. Visst väger han upp en del av detta med fighterhjärta och lungor att följa med i offensiven, men väl uppe på offensiv planhalva blir det ofta fel till följd av den bristfälliga tekniken.
Citera
2007-07-23, 16:08
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Gillespie
Att Tauer med allsvenska ytterbacksmått mätt skulle vara extra bra i offensiven är för mig en osanning. Nu har jag visserligen inte sett DIF:s alla matcher i år, men av det jag har sett så har han varit en rejäl säkerhetsrisk/rundningsmärke med ideliga chansbrytningar, otaliga missar i markeringen och tjongande höjdbollar utan adress. Visst väger han upp en del av detta med fighterhjärta och lungor att följa med i offensiven, men väl uppe på offensiv planhalva blir det ofta fel till följd av den bristfälliga tekniken.

Har man sett alla hemmamatcher så har man även märkt att detta inte är någon av DIF's bästa säsonger under 2000-talet.
Det som har varit påtalande har varit att Johannesson och Kuivasto stått och drillat boll mellan varandra väldigt lojt för att passa Tauer som i de flesta lägena har 2-3 sekunder på sig att göra något av bollen. Det han oftast gör är att spela en pastej på löpande forwards då våra mittfältare har varit under all kritik att möta boll denna säsong (något som förhoppningsvis vänder nu när Aki börjar komma in mer och mer).
Därför så ser det ofta taffligt ut att Tauer levererar pastejer till dr Jones som alltför ofta får bollen för långt ifrån sig. Dock tycker jag inte detta ska skyllas för mycket på just Tauer då backlinjen och mittfältet försätter honom i den situationen så han inte har något annat val.
Citera
2007-07-23, 18:11
Medlem
von Hindenburgs avatar
BP-Trelleborg ikväll.

BP har spelat upp sig på slutet och kan bli farliga för Trelleborg. Skåningarna å sin sida ska nog undvika att ta stryk av BP för då blir det en jobbig sensommar och höst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in