2007-07-14, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darth Yoda
Nu är de i alla fall vidare till tredje omgången. Där blir det dock stopp mot Utrecht.
Det är också precis bakom Portugal och Holland som jag tycker allsvenskan skall kunna ligga. Dröjer nog inte känge innan polska, ukrainska och ryska förstaligan går om de jag nämnt heller så holländska kanske kommer tappa en del i framtiden men nu har de väldigt starka lag.

Förra året åkte Kalmar ut mot Twente i tredje. Såg förresten att Cork slog ut MFF i första 2004.
Citera
2007-07-15, 11:49
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Jag har inte sett TV-bilderna utan såg bara situationen IRL rakt framifrån (från västra stå) och där såg det ut som en sågning.

// Roger P.

Det var faktiskt en klockren brytning. Såg det på sporten och när kameran bakom målet zoomade in så såg man det.

Förövrigt börjar det bli tröttsamt med artiklar som beskriver gnagets "kris". Laget är ett mediokert mitten/botten-lag, och att fansen ställer höga krav är bara vanlig AIK-hybris. Förra årets andraplats var ren djävla bonntur där precis allt (nästan) gick lagets väg.
Citera
2007-07-15, 11:52
Medlem
Agent|Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Såg förresten att Cork slog ut MFF i första 2004.

Dom slog även ut djurgården 2005.
Citera
2007-07-15, 16:54
Medlem
Mycket skönt med tre poäng borta mot Trelle. Gött att även GAIS kan vinna matcher där vi inste spelar på topp. Riktigt bra och hemresan va skön. Hoppas på ytterligare tre pinnar mot Halmstad, alla mot tåget!
Citera
2007-07-15, 18:13
Medlem
Möppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Var riktigt kaxigt att se Norling snacka med fansen efter en förlust. Svenska fotbollsförbundet borde leta fram ett hederspris omedelbart till såväl tränare som fans.

Kaxigt? Jag hoppas verkligen du är ironisk. De va ta mej fan de töntigaste jag sett!! Norling är ju bara rädd och AIKs fans är så jävla naiva som tror att de har ett lag som ska vara med och slåss i toppen..
Näe ge unge herr Norling en chans, tror han är en framtida stortränare.
Citera
2007-07-15, 18:19
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Möppen
Kaxigt? Jag hoppas verkligen du är ironisk. De va ta mej fan de töntigaste jag sett!! Norling är ju bara rädd och AIKs fans är så jävla naiva som tror att de har ett lag som ska vara med och slåss i toppen..

Har Norling fått sparken?
Nej dåså.
Det märks att du är en jantemänniska där krav är något du inte är bekant med. Medelmåttiga människa.
Citera
2007-07-15, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Möppen
Nej, det är bara du och Elfsborg som är naiva med att ha en uttalad målsättning att vara svenskarnas "andralag". Allsvenskan är inte stor nog för två favoritlag och det låter dumt att slösa bort sitt enda mandat med att anförtro sig till tråklaget Elfsborg.
Citera
2007-07-15, 19:03
Medlem
Bengan var inte frack i dagens match
Citera
2007-07-15, 19:12
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Bengan var inte frack i dagens match

Bengan har inte varit det sen typ 2005. Dags att pensionera honom
Citera
2007-07-15, 19:13
Moderator
vfs avatar
Jävla skitmatch, oavgjort igen mot danskarna. Blåvitt skulle
ha vunnit. Nu har tåget gått, igen.

Berg visar iofs klass och är väl uppe i 10 strutar nu.
Vad har Henke?

Bengan dags för pension kanske?

hata Heif........
Citera
2007-07-15, 19:15
Medlem
Otto Flicks avatar
Kommentatorerna hyllade IFK Göteborg väldeliga i första halvlek och visst var man bra defensivt och klart mycket bättre än Helsingborg men superlativen kändes ändå lite överdrivna.

Andra halvlek kan nog fungera som ett skolboksexempel på hur man inte skall försvara en ledning. Kändes faktiskt som att det var närmre 3-2 till HIF på slutet. Trodde ändå att IFK skulle vinna detta på förhand med tanke på hur svag centrallinje Helsingborg ställde upp med (Rönningberg, Skulason, Landgren).

Noterar på Alltid Blåvitt att Bengan får mycket skräp för poängtappet och visst gör han bort sig på andra målet men han är inte ensamt ansvarig för den uteblivna segern. Göteborg vek ned sig och slutade spela helt enkelt.
Citera
2007-07-15, 19:18
Medlem
erikbes avatar
Kändes som när jag spelar FM med blåvitt och leder med 2-0. Dvs allt rasar varje gång hur jag än gör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in