2007-07-04, 13:33
Medlem
Möppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
IFK hade ju chansen att spela in tre poäng på det du anser är fuskplan när de mötte Elfsborg. Varför tog de den inte? Enda svaret är förstås att laget är för dåligt och att skylla på underlaget lär knappast hjälpa. Spelar man på en arena som tar 40 000 pers och det är 3/4 lediga platser under matcherna är det klart att den måste finansieras på andra sätt och då prioriterades helt enkelt Monster Trucks. Det är inte de andra klubbarnas problem.

Klart, jag tycker nog med de är roligare och titta på monster bilar än IFK och GAIS, men det är synd att de andra allsvenska lagen ska bli lidande för för deras bristande spel och svikande publikintresse...
Citera
2007-07-04, 13:37
Medlem
Möppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wong
Nej, Elfsborg har alltid en skitplan av plast där spelet blir annorlunda. Andra lag har iaf en riktig plan ~2/3 av året. Sen att politiker och eventmuppar i göteborg gör allt för att fucka upp den enda tillgängliga planen är bara tragiskt. Men men, allt det är draget förut. En "plast-vs-riktigt-gräs"-debatt känns inte direkt fräsch.

Angående matchen igår tyckte jag AIK spelade stundtals riktigt bra. Var ju spel mot ett mål första 25-30 och vi hade fler målchanser efter 10 minuter än vi haft på hela säsongen. Trist att se Khari så malplacerad och vilsen, det är inte hans fel att han får slita på en kant. Och som vanligt blir vi riktigt bra först när Tjerna kommer in. Ny roll som super-sub där?

Óbolo kan bli riktigt nyttig, men jag avvaktar lite till efter dubbelmötet med IF Plast nu innan en första utvärdering.

Förstår väl om era spelare är för sega för Borås Arenas underlag, föredrar iaf snabb fotboll på marken.. Spännande dubbelmöte nu!
Citera
2007-07-04, 15:20
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
IFK hade ju chansen att spela in tre poäng på det du anser är fuskplan när de mötte Elfsborg. Varför tog de den inte? Enda svaret är förstås att laget är för dåligt och att skylla på underlaget lär knappast hjälpa. Spelar man på en arena som tar 40 000 pers och det är 3/4 lediga platser under matcherna är det klart att den måste finansieras på andra sätt och då prioriterades helt enkelt Monster Trucks. Det är inte de andra klubbarnas problem.

Vad snackar du för skit?

IFK mötte inte Elfsborg när Ullevi såg som värst ut, att det sen såg värre ut än vad det var och Haglund började gnälla för att Elfsborg inte vann är en annan sak.

Nya Ullevi är ju kommunens arena och skulle tro att den är ganska betald vid det här laget så frågan om vad som prioriteras är ju ganska underlig. Problemet som gjorde mattan gul var ju det att man inte han få bort all jord och grus under den helgen då vi hade temperaturer närmare 25-30 grader i Göteborg.

Dessutom Möppen så är Elfsborg plastgräs inte bra, det är något som tillochmed IFE supportrar kan hålla med om.
Citera
2007-07-04, 15:49
Medlem
Möppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Vad snackar du för skit?

IFK mötte inte Elfsborg när Ullevi såg som värst ut, att det sen såg värre ut än vad det var och Haglund började gnälla för att Elfsborg inte vann är en annan sak.

Nya Ullevi är ju kommunens arena och skulle tro att den är ganska betald vid det här laget så frågan om vad som prioriteras är ju ganska underlig. Problemet som gjorde mattan gul var ju det att man inte han få bort all jord och grus under den helgen då vi hade temperaturer närmare 25-30 grader i Göteborg.

Dessutom Möppen så är Elfsborg plastgräs inte bra, det är något som tillochmed IFE supportrar kan hålla med om.

Visst "gräset" på Borås Arena är kanske inte de bästa, men jag fattar inte varför man gnäller när man ser hur planerna ser ut på övriga arenor på vår och höst (anklagar inte alla naturgräsplaner för detta). I Borås kan man ju se fotboll spelas. Ska man spela på ojämna skit-naturgräsplaner så blir de ju gärna långbollar och flipper-karaktär på spelet, och hur kul är de?
Hade självklart velat se en fin naturgräsplan i Borås, men eftersom det skulle va problem med att lösa de så tycker jag Elfsborg har mycket bra alternativ.
Citera
2007-07-04, 16:34
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Möppen
Visst "gräset" på Borås Arena är kanske inte de bästa, men jag fattar inte varför man gnäller när man ser hur planerna ser ut på övriga arenor på vår och höst (anklagar inte alla naturgräsplaner för detta). I Borås kan man ju se fotboll spelas. Ska man spela på ojämna skit-naturgräsplaner så blir de ju gärna långbollar och flipper-karaktär på spelet, och hur kul är de?
Hade självklart velat se en fin naturgräsplan i Borås, men eftersom det skulle va problem med att lösa de så tycker jag Elfsborg har mycket bra alternativ.

Du fattar verkligen ingenting, fotboll ska spelas på gräs.
Känsla handlar det om, inget annat.

Elfsborg hade inte så mycket att säga till om vad gäller underlaget
på Borås arena. Kommunen ville ha konstgräs av ekonomiska
orsaker. Så är det bara.
Citera
2007-07-04, 16:48
Medlem
Fy fan, jag är fortfarande helt deprimerad från förlusten i måndags, gått och analyserat matchen sen slutsignalen i princip och varje gång domaren blåser av så har vi fortfarande förlorat

Att dominera en match så totalt utan att kunna göra ett enda spelmål är så fruktansvärt genomuselt så det finns inga som helst ursäkter, knappt ens förklaringar. Malmö var något utav det sämsta jag sett på motsatt planhalva Blåvitt på flera år, maken till håglöshet står nog inte att finna.

Dixon var planens överlägsne gigant.
Rörde Toivonen ens bollen under matchen?
Selakovic trummar på i gamla fotspår och sumpar kanonlägen.
Gustav och Jakob gör en otroligt mogen insats bägge två.
Mourad såg lätt ut, kan det verkligen stämma?

Jag har redan brutit ihop så det är väl nu då som man skall komma igen kanske?
Citera
2007-07-04, 16:53
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Fy fan, jag är fortfarande helt deprimerad från förlusten i måndags, gått och analyserat matchen sen slutsignalen i princip och varje gång domaren blåser av så har vi fortfarande förlorat

Att dominera en match så totalt utan att kunna göra ett enda spelmål är så fruktansvärt genomuselt så det finns inga som helst ursäkter, knappt ens förklaringar. Malmö var något utav det sämsta jag sett på motsatt planhalva Blåvitt på flera år, maken till håglöshet står nog inte att finna.

Dixon var planens överlägsne gigant.
Rörde Toivonen ens bollen under matchen?
Selakovic trummar på i gamla fotspår och sumpar kanonlägen.
Gustav och Jakob gör en otroligt mogen insats bägge två.
Mourad såg lätt ut, kan det verkligen stämma?

Jag har redan brutit ihop så det är väl nu då som man skall komma igen kanske?

Oerhört tung match men det faktum att vårt unga lag var betydligt bättre än "Real Malmö" känns ändå fint. Nu är det Gefle i cupen i morgon och då ska det bli seger
Citera
2007-07-04, 16:56
Medlem
Möppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Du fattar verkligen ingenting, fotboll ska spelas på gräs.
Känsla handlar det om, inget annat.

Elfsborg hade inte så mycket att säga till om vad gäller underlaget
på Borås arena. Kommunen ville ha konstgräs av ekonomiska
orsaker. Så är det bara.

Undrar om dom hade den här diskussionen när dom byggde inomhushallar i hockey med.. Med konst-is
Bara inse att de är framtiden! Bra för utvecklingen också tror jag. Kan ju lira året runt!
Citera
2007-07-04, 17:00
Moderator
vfs avatar
Citat:
Undrar om dom hade den här diskussionen när dom byggde inomhushallar i hockey med.. Med konst-is

En milsvid skillnad, is är fruset vatten.

Citat:
Bara inse att de är framtiden! Bra för utvecklingen också tror jag. Kan ju lira året runt!

Jo säkert, nämn ett par stora fotbollsnationer vars nationella ligor
uteslutande spelar på plastgräs.
Citera
2007-07-04, 18:18
Medlem
feldgraus avatar
Citat:

Hade hockeyn utvecklat ett plastmaterial som efterliknar isens egenskaper hade du varit i närheten av en vettig jämförelse. Nu är du bara ute och cyklar förjävligt mycket... Fruset vatten är fruset vatten, oavsett om det är fruset på tack vare "naturlig kyla" eller om det är fruset tack vare "konstkyla".

/feldgrau
Citera
2007-07-04, 18:18
Medlem
Nowhere Hills avatar
Aik som så många gnagare redan nämner var långt ifrån bra i vissa perioder av gårdagens match, ändå en del grejer att glädjas åt.....
Obolo kommer att göra fler mål denna säsong,make no mistake,blir den första att nå 10 mål på en allsvensksäsong i aik tröja sen dicken lidman tror jag, 9 till då Obbe,tuta kör !
Gabbe Özkan påminnde oss igen att han är en blivande landslagsman.
Att NEJ gav fylle thylle den respekten han förtjänade, att NEJ dessutom kan minnsan passa en boll till sina egna mittfältskollegor istället för motståndarnas mittfält,en riktigt bra back debut, den här värvningen kan komma att bli ytterst signifikant.
Att domaren missade en solklar straff till Tff
Att nästan 17,000 dök opp för att se ett hittils relativt blekt gnaget (denna säsong) kämpa emot dragplåstret TFF...bedömer själv att publiksiffran löfts med cirka 2,500 till 3,000 pga argentinarna...känns som läge för över 20,000 nästa hemma mot elfsborg,särskilt om vi lyckas i borås först.
Att allsvenskan är fortfarande jämn och hittils kan man bara sålla bort B.P., ÖSK,TFF och Hammarby som guldkandidater.
Citera
2007-07-04, 18:21
Medlem
feldgraus avatar
Och angående konstgräs förresten. Varför är det bara supportrar till lag som spelar på konstgräs, som förespråkar och gillar konstgräs? Jag förstår ärligt talat inte det. Hade IFK spelat på konstgräs hade jag inte suttit och försvarat det. Fotboll ska spelas på riktigt gräs. Jag hade "gillat läget", men knappast käftat emot när andra klagar på plasten.

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in