2007-08-19, 23:59
Medlem
Shuyins avatar
Nyss hemkommen ifrån Örebro, riktigt skön resa.

AIK var överallt i första (särskilt Tjerna) det var den bästa halvleken vi presterat i år måste jag säga. Tre mål liksom. Wiltons mål var jävligt snyggt också.

Skönt att ligga femma efter allt som varit, jag tror inte på guld men är absolut hoppfull på Europa spel nästa år igen, det skulle vara jättekul, chanserna ökar om IFK vinner Svenska Cupen också.

Kalmar kommer dala, stor humor att de torskar 5-0 igen.

Heja AIK!
Citera
2007-08-20, 01:13
Medlem
the head honchos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Och head poncho levererar med briljans igen. Killen alla ignorerade i skolan för han luktade illa och var allmänt konstig. Inte så konstig så att det renderade i nått positivt, utan bara så konstig att han samlar på burkar med sin Domuskasse. Ja, han bor inte i Stockholm.
Ifall du vill snacka skit så kan du ta det i PM, den som sa det han var det som eller vad brukar dina kompisar säga?

OnT: Nu börjar det bli riktigt hett där i toppen. 3 lag på 32p samt IFK, Aik och MFF rätt så tätt bakom. KFF och HeIF borde man nog kunna räkna bort dock och Bajens sista drömmar dog idag.
Citera
2007-08-20, 01:45
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Säkerkligen 4000. Hela AIK:s ståplats var full och överallt på långsidorna var det gnagare.
ÖSK snitt är c:a 6000 och det var c:a 10000 idag, därmed 4000 gnagare

ÖSK:s snitt är i verkligheten (alltså det ställe som bara ungefär 10 % av gnagarna befinner sig i) ca 8 800 vilket torde innebära att det bara var ca 1 200 gnagare på plats?

Att ett lag som Gefle bara är sex poäng från en Royal League-plats efter 18 omgångar säger för övrigt ganska mycket om hur jämn årets Allsvenska är.

/feldgrau
Citera
2007-08-20, 02:22
Medlem
Cruachans avatar
Nu får jag nog faktiskt säga att det blir riktigt spännande mellan AIK och Malmö. Båda lagen är på uppgång men AIK verkar faktiskt lite starkare just nu. Sen är Junior borta och även om han agerar stoppkloss ibland så leder han den interna skytteligan. Ska bli intressant och se om Åkeby kör Skoog eller om han är skitkool och vågar köra Ola som anfallare, det hade varit riktigt fräsigt. Malmö är dock riktigt starka på bortaplan så jag tror på ett kryss och att vagabonden därmed får se säsongen som ett misslyckande.

Kan inte Bosse Larsson göra comeback.
Citera
2007-08-20, 08:33
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
ÖSK:s snitt är i verkligheten (alltså det ställe som bara ungefär 10 % av gnagarna befinner sig i) ca 8 800 vilket torde innebära att det bara var ca 1 200 gnagare på plats?

Att ett lag som Gefle bara är sex poäng från en Royal League-plats efter 18 omgångar säger för övrigt ganska mycket om hur jämn årets Allsvenska är.

/feldgrau

1200 AIK:are låter rimligare än 4000. De hade i alla fall fyllt östra stå men den är liten. Sen fanns det en hel del gnagare utplacerade lite överallt också. Kul att några hade kul på Behrn arena iaf...
Citera
2007-08-20, 09:33
Medlem
Neurons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
1200 AIK:are låter rimligare än 4000. De hade i alla fall fyllt östra stå men den är liten. Sen fanns det en hel del gnagare utplacerade lite överallt också. Kul att några hade kul på Behrn arena iaf...

1200 känns inte ett dugg rimligt. När matchen var slut och laget skulle tackas stod de gnagare som fanns på långsidorna kvar, och jag skulle uppskatta det till att kanske en femtedel till en sjättedel av sittplats var gnagare. Dessutom hade vi hela östra kortsidan. Minst 3000 skulle jag säga...
Citera
2007-08-20, 10:28
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neuron
1200 känns inte ett dugg rimligt. När matchen var slut och laget skulle tackas stod de gnagare som fanns på långsidorna kvar, och jag skulle uppskatta det till att kanske en femtedel till en sjättedel av sittplats var gnagare. Dessutom hade vi hela östra kortsidan. Minst 3000 skulle jag säga...

Mycket möjligt att du har rätt. Jag gick i halvtid så jag såg inte det du beskriver.
Citera
2007-08-20, 14:44
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Så när AIK'are väljer att inte gå på matcher på arenor de inte gillar så är det pinsamt, men när djurgårdarna väljer bort att gå på matcher på Råsunda så heter det "bojkott"...??

Kappvändandet är illa nog, men självbedrägeri??

Men herregud!

Mot BP var det bortamatch för er, precis som när ni mötte oss i cupen. Dessutom enstaka matcher. 2004 valde styrelsen att spela alla våra hemmamatcher på råsunda, du ser ingen skillnad? Har god lust att dra till med "jävla krossmongo"...
Citera
2007-08-20, 14:56
Medlem
Walker kickad från ÖSK!

Det kanske var fler än Halilovic som han var i konflikt med?
Citera
2007-08-20, 15:50
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Walker kickad från ÖSK!

Det kanske var fler än Halilovic som han var i konflikt med?

Inte en sekund för tidigt! Ryktena gör gällande att det var väldigt dålig stämning generellt i truppen. Alldeles för hårda glidtacklingar på träningarna, gnäll osv. Walker har inte brytt sig om detta och varit jävligt dålig på att kommunicera med truppen. Dessutom anser många att han gör fel som hela tiden slänger in sina egna ungar när de inte är bättre än någon annan. Rykten som sagt...

Hoppas bara att vi hittar någon ny tränare som kan ta tag i det här så det ordnar sig...
Citera
2007-08-20, 16:19
Medlem
Bapuba

Varför får han fortfarande spela? Att han fått sitt straff i Sverige betyder ju inte att det är moraliskt att låta han spela då våra straffpåföljder inte är verklighetsförankrade. Visst, vissa kanske inte bryr sig för han pucklat på hustrun i Afrika likaväl men hellre det än att Sverige är en fristad för hustrumisshandlare.
Citera
2007-08-20, 16:30
Medlem
TrhYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Varför får han fortfarande spela? Att han fått sitt straff i Sverige betyder ju inte att det är moraliskt att låta han spela då våra straffpåföljder inte är verklighetsförankrade. Visst, vissa kanske inte bryr sig för han pucklat på hustrun i Afrika likaväl men hellre det än att Sverige är en fristad för hustrumisshandlare.
Finns det någon relevans öht vad han gör på sin fritid?
Förebild hit och dit? Bullshit!

För övrigt kanske du som påstår att AIK är ditt lag, tala tyst i dessa frågor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in