2007-06-27, 22:43
Medlem
Trentors avatar
Visst var IFK bra i andra men att ens jämföra det med Hammarbys spel är en hädelse. Det var länge sedan jag såg ett allsvenskt lag spela ett så tekniskt och skickligt kortpassningsspel mot ett ändå förhållandevis aggresivt motstånd. IFK hade sina långbollar och var i ärlighetens namn värda ett till mål men jag tar förutom de tre poängen med mig första halvlek från matchen och det räcker gott och väl.
Citera
2007-06-27, 23:19
Medlem
zunken0s avatar
Albin Ekdal

Kom att tänka på den hårfagre ynglingen i Brommapojkarna. Vad har hänt med honom egentligen? Skadad, eller helt enkelt petad?

Var ju någon vecka i början av allsvenskan som man inte kunde slå upp en tidning utan att behöva läsa om "Den unge Albin Ekdal"..
Citera
2007-06-27, 23:21
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zunken0
Kom att tänka på den hårfagre ynglingen i Brommapojkarna. Vad har hänt med honom egentligen? Skadad, eller helt enkelt petad?

Var ju någon vecka i början av allsvenskan som man inte kunde slå upp en tidning utan att behöva läsa om "Den unge Albin Ekdal"..

Fick inte han körtelfeber eller nåt sånt där? Då är man ju ur balans i ett halvår eller så.
Citera
2007-06-27, 23:28
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Har bara sett målen på Sportnytt men det slog mig hur enormt passiv Bengan var på alla målen. Visserligen har han väl aldrig kunnat slänga sig men i normala fall brukar han väl i alla fall försöka springa ikapp bollarna? Börjar åldern ta ut sin rätt?
Citera
2007-06-27, 23:35
Medlem
benzins avatar
Trots att jag inte är bajare måste jag erkänna att de spelade grymt bra i första halvlek, skön stämning på söderstadion trots regnet dessutom!

Sen i andra när dom byter ut Petter mot nån (Nhkleko?) tror jag han hette låste sig spelet helt och de börjar backa hem.
För övrigt var den där Nhleko helt värdelös, bjässe på 100 kilo som inte har någon fart under fötterna överhuvud taget, när han förlorade bollen orkade han inte jaga ifatt den utan slog ut med armarna och stog stilla.

Undrar vart hammarby får alla sina kassa anfallare ifrån.
Citera
2007-06-27, 23:35
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EMN
Kul skrivet. Han såg ut att lida av elefantsjukan efter vissa matcher när man kollade på hans fötter. Han fick bisarrt mycket smällar, vilket egentligen inte var så konstigt då han regerade ensam i två år.

Mongo-Kim har alltid varit en av svensk fotbolls gnälligaste träben och nollor.

Elefantsjukan...snarare verkade han vara resultatet av en korsning med minst en strakbent elefant inblandad, det såg man när han skulle försöka "accelerera". Det var bl a därför han fick så pass mycket stryk, han kom alltid sent in i och ut ur alla situationer med sitt lama lunkande.
Citera
2007-06-27, 23:36
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Har bara sett målen på Sportnytt men det slog mig hur enormt passiv Bengan var på alla målen. Visserligen har han väl aldrig kunnat slänga sig men i normala fall brukar han väl i alla fall försöka springa ikapp bollarna? Börjar åldern ta ut sin rätt?

Kort svar: ja.

/feldgrau
Citera
2007-06-27, 23:40
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benzin
Trots att jag inte är bajare måste jag erkänna att de spelade grymt bra i första halvlek, skön stämning på söderstadion trots regnet dessutom!

Sen i andra när dom byter ut Petter mot nån (Nhkleko?) tror jag han hette låste sig spelet helt och de börjar backa hem.
För övrigt var den där Nhleko helt värdelös, bjässe på 100 kilo som inte har någon fart under fötterna överhuvud taget, när han förlorade bollen orkade han inte jaga ifatt den utan slog ut med armarna och stog stilla.

Undrar vart hammarby får alla sina kassa anfallare ifrån.

Nhleko ska komma bakifrån till höga djupa bollar inom skottsektorn, i alla andra spelmoment är han värdelös. Han duger knappt ens till att skymma sikten för försvararna med. Och varför i helvete ska han ha upp bollen två meter i luften på varje mottagning, när han själv är sämst på plan när det gäller att hantera den på nedväg? Stort felköp.
Citera
2007-06-27, 23:44
Medlem
phils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Fick inte han körtelfeber eller nåt sånt där? Då är man ju ur balans i ett halvår eller så.
Jo det stämmer:
http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,69655918_537__,00.html
Citera
2007-06-27, 23:45
Medlem
zunken0s avatar
Citat:

Å fan. Ja körtelfeber är ingenting och leka med. Känner en som la av med fotbollen efter att ha gått körtelfeber. Han orkade inte komma tillbaka. Är man målmedveten ska det dock inte vara några problem..
Citera
2007-06-27, 23:46
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zunken0
Å fan. Ja körtelfeber är ingenting och leka med. Känner en som la av med fotbollen efter att ha gått körtelfeber. Han orkade inte komma tillbaka. Är man målmedveten ska det dock inte vara några problem..

Lite synd om BP. Vore trist om de sumpade sin första allsvenska säsong pga. det.

Men men, så kan det gå.
Citera
2007-06-27, 23:51
Medlem
csts avatar
Citat:
Lite synd om BP. Vore trist om de sumpade sin första allsvenska säsong pga. det.

Men men, så kan det gå.
Jag tror inte att ett fotbollslag stor och faller men en kille född 1989 som gjorde allsvensk debut i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in