2007-06-26, 14:15
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbe74
Aik är ett skitlag med en tränare som är överskattad! Förra året gick dom på hunger och motivation plus det faktum att dom var svårlästa. Nu fubnkar inget och dom är där dom ska vara. Elfsborg vinner som jag sagt hela tiden!

Jobbar du på Expressen?
Citera
2007-06-26, 14:34
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Jobbar du på Expressen?
Ba-zing!

F.ö. som GAIS:are är det lite kul att det favorittippade mäCktiga AIK fortfarande ligger under oss.
Svensk sportjournalistik är fan sämst.
Citera
2007-06-26, 15:11
Bannlyst
Jävlar vad svårt det blir att besegra Malmö FF borta idag när Bagarn är skadad. Jag tror på ett målsnålt resultat på den regntunga Stadion ikväll.
Men äntligen ska man i alla fall få se sitt Kalmar FF live för första gången i år.
Bagarn kommer dock saknas med sin förtroendeingivande insats som mittback.
Jag tippar 1-1 men hoppas på seger så Kalmar verkligen hänger på i toppen.
Att man sedan kan reta sin malmöitiska sambo är bara grädde på moset!
Citera
2007-06-26, 15:32
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Folk har ju hoppat på mig tidigare då jag luftat kritik om Allsvenskan.
Det är ingen som tror att spelkvaliteten är i paritet med La Liga eller Serie A, alla är fullt medvetna om det bristande kunande som existerar i Allsvenskan. Därför blir det väldigt tröttsamt när folk år efter år dyker upp och slänger ur sig one-liners som: "Allsvenskan är så dåligt", "Det finns ingen anledning att följa allsvenskan eftersom kvaliteten är så låg" etc. Att dessa personer inte har har några egna förslag, utöver ett par självklara punkter, hur Allsvenskan ska föbättras gör inte saken bättre.
Citera
2007-06-26, 15:35
Medlem
erikbes avatar
När var allsvenskan som bäst?

Knappast när IFK regerade som mest på 90-talet, då hade ju både Ljungskile och Oddevold lag i allsvenskan
Citera
2007-06-26, 15:41
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeerMeUpScotty
Ba-zing!

F.ö. som GAIS:are är det lite kul att det favorittippade mäCktiga AIK fortfarande ligger under oss.
Svensk sportjournalistik är fan sämst.

Det kan jag hålla med om, men i grund och botten är AIK ett oändligt mycket bättre lag än Gais. Att AIK just nu är lika kassa som skräckåren 03-04 och ändå spelar jämt med er är ett bevis på detta. Bara att 'fejsa' att det blir fokus på att hänga kvar, därför blir man lite orolig när spelarna verkar tro att det ska lossna huxflux och 3-poängarna ska rasa in. Samma mentalitet rådde -04.

Nästa år - då jävlar.
Citera
2007-06-26, 15:47
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Det är ingen som tror att spelkvaliteten är i paritet med La Liga eller Serie A, alla är fullt medvetna om det bristande kunande som existerar i Allsvenskan. Därför blir det väldigt tröttsamt när folk år efter år dyker upp och slänger ur sig one-liners som: "Allsvenskan är så dåligt", "Det finns ingen anledning att följa allsvenskan eftersom kvaliteten är så låg" etc. Att dessa personer inte har har några egna förslag, utöver ett par självklara punkter, hur Allsvenskan ska föbättras gör inte saken bättre.
Och inlägg som ditt har vi kritiker också sett till leda när ni per automatik alltid tycks tro att vi ska jämföra med La Liga eller Serie A. Men när allsvenska lag knappt längre går vidare mot lag som spelar i MINDRE ligor än allsvenskan säger väl en hel del. Så inlägg som du skrev är ju verkligen att dumförklara sig själv.
Citera
2007-06-26, 16:07
Medlem
Citat:
Aik är ett skitlag med en tränare som är överskattad! Förra året gick dom på hunger och motivation plus det faktum att dom var svårlästa. Nu fubnkar inget och dom är där dom ska vara. Elfsborg vinner som jag sagt hela tiden!

Kommer inte du från Surahammar, blivit bortgjord av en homosexuell nöjesprofil inför ögonen på varenda FB:are och skriver som en treåring?
Citera
2007-06-26, 17:00
Medlem
Citat:
Elfsborg vinner som jag sagt hela tiden!
Dålig allsvenska = Mycket Elfsborgvinster.
Citera
2007-06-26, 17:44
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sajkobeer
Jävlar vad svårt det blir att besegra Malmö FF borta idag när Bagarn är skadad. Jag tror på ett målsnålt resultat på den regntunga Stadion ikväll.
Men äntligen ska man i alla fall få se sitt Kalmar FF live för första gången i år.
Bagarn kommer dock saknas med sin förtroendeingivande insats som mittback.
Jag tippar 1-1 men hoppas på seger så Kalmar verkligen hänger på i toppen.
Att man sedan kan reta sin malmöitiska sambo är bara grädde på moset!

OBS! Glöm inte matchstarten som är 20.00! OBS! Tog själv förgivet att den började 19.00.

MFF ser ut att ställa upp med en 4-4-2 uppställning idag, återstår att se om det ger önskade effekt. Mer mål och bättre spel under en stor del av matchen, hoppas jag i alla fall på. Som sades tidigare Skoog och Dixon från start.
Citera
2007-06-26, 17:45
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Och inlägg som ditt har vi kritiker också sett till leda när ni per automatik alltid tycks tro att vi ska jämföra med La Liga eller Serie A. Men när allsvenska lag knappt längre går vidare mot lag som spelar i MINDRE ligor än allsvenskan säger väl en hel del. Så inlägg som du skrev är ju verkligen att dumförklara sig själv.
Folk har inte hoppat på dig för att du kritiserat allsvenskans spelkvalitet, om du inte missat det så diskuteras det stup i kvarten här på flashback, exempelvis startade Feldgrau en bra tråd i ämnet innan i våras. Anledningen till att folk hoppar på dig är att du verkar helt oinsatt och okunnig om svensk klubbfotboll, ja fotboll generellt om jag ska vara ärlig. Inlägg efter inlägg sitter folk och skriver om problemen och förslag på hur det ska bli bättre, men av någon aneldning verkar du tro dig vara någon ensam rebell som ensam ser problemen emedan den stora massa bara sitter som idioter och tror allt är bra.

Du och Vagabonden borde starta en blogg tillsammans.
Citera
2007-06-26, 18:18
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Folk har inte hoppat på dig för att du kritiserat allsvenskans spelkvalitet, om du inte missat det så diskuteras det stup i kvarten här på flashback, exempelvis startade Feldgrau en bra tråd i ämnet innan i våras. Anledningen till att folk hoppar på dig är att du verkar helt oinsatt och okunnig om svensk klubbfotboll, ja fotboll generellt om jag ska vara ärlig. Inlägg efter inlägg sitter folk och skriver om problemen och förslag på hur det ska bli bättre, men av någon aneldning verkar du tro dig vara någon ensam rebell som ensam ser problemen emedan den stora massa bara sitter som idioter och tror allt är bra.

Du och Vagabonden borde starta en blogg tillsammans.
Men varför skrev du och i stort sett utgick från att jag vill att vi ska kunna hävda oss med La Liga och Serie A då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in