2007-06-26, 08:33
Moderator
vfs avatar
Har raderat lite trams/Mod
Citera
2007-06-26, 09:16
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Einar
Efter att ha skådat matchen på plats kan jag bara konstatera att jag inte är lika givmild med omdömen som dig Otto Flick. Vill inte beskriva matchen i termer som "klart bäst", "fantastisk", "bra... men saknade udd framåt".
Visst Dembo var minst dålig ihop med mittbackarna i uruselt DIF, gick tre passninger rätt i rad någon gång?

Bra väder även om blåsten ställde till det lite ibland...

Tillika snedresenär till Örebro kan intyga att superlativen borde kanske sparas till en annan match, men precis som L-E skriver var Dembo, mittbackarna och faktiskt även Tauer godkända. Alla andra är underkända, men nämnvärt är att Amoah gjorde vissa rätt och Jones ryckte upp sig något i andra. I övrigt var det ett kompakt mörker.

Det som vi skriver hem till mamma om är det fina vädret vi hade. En fråga; hur kan drygt 11.000 åskådare vara så tysta? DIF-klacken sög rejält och där stod jag ...
Citera
2007-06-26, 09:56
Medlem
East Clintwoods avatar
Herr gnällbältestränare Patrick Walker klagar över en utebliven straff i första halvlek. Den såg jag på mycket nära håll från läktaren och domaren stod ännu närmare. Det var absolut inget att grina över.

Däremot var det en situation i andra halvlek då man tydligt såg att domaren funderade länge och väl innan han friade. Själv stod jag då drygt 100 meter därifrån och har ingen aning om vad som hände. Men man kan undra varför Walker väljer dels den situation då domaren tog ett klockrent beslut, dels då han själv medger att han inte såg den situationen och dessutom underlåter att nämna den situation i andra halvlek som i mångas ögon faktiskt skulle kunna ha varit en straffsituation?

Man blir inte klok på gnällbältare.
Citera
2007-06-26, 12:02
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
Herr gnällbältestränare Patrick Walker klagar över en utebliven straff i första halvlek. Den såg jag på mycket nära håll från läktaren och domaren stod ännu närmare. Det var absolut inget att grina över.

Däremot var det en situation i andra halvlek då man tydligt såg att domaren funderade länge och väl innan han friade. Själv stod jag då drygt 100 meter därifrån och har ingen aning om vad som hände. Men man kan undra varför Walker väljer dels den situation då domaren tog ett klockrent beslut, dels då han själv medger att han inte såg den situationen och dessutom underlåter att nämna den situation i andra halvlek som i mångas ögon faktiskt skulle kunna ha varit en straffsituation?

Man blir inte klok på gnällbältare.

Om du menar situationen med Näfver så tycker jag, även expertkommentatorn på Comhem, att det är straff. Den andra situationen, som jag bara läst om, med Gerzic missade jag tyvärr på grund av blöjbyte (nej, inte på mig själv).
Citera
2007-06-26, 12:47
Medlem

Kommer bli myckert svårt att ens nå Europaspel nästa år. Varför kan vi inte få igång ett kantspel? Varför kan vi inte rulla boll? Varför är Pavey så dålig?
Är vi verkligen så sönderlästa?
Citera
2007-06-26, 12:58
Medlem
Goblins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppimpen

Kommer bli myckert svårt att ens nå Europaspel nästa år. Varför kan vi inte få igång ett kantspel? Varför kan vi inte rulla boll? Varför är Pavey så dålig?
Är vi verkligen så sönderlästa?

Varför kan vi inte passa rätt? Varför kan vi inte ta emot ett pass? Varför kan vi knappt gå in i en närkamp? Fan vad vi suger nu ...
Citera
2007-06-26, 13:00
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goblin
Varför kan vi inte passa rätt? Varför kan vi inte ta emot ett pass? Varför kan vi knappt gå in i en närkamp? Fan vad vi suger nu ...
Vad vad det jag sa vad var det jag sa?
(angående min kritik mot allsvenskans klass)
Citera
2007-06-26, 13:09
Medlem
Goblins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay

Har jag bestridit detta eller var det ett allmänt uttalande? Klart som fan att AS suger.
Citera
2007-06-26, 13:09
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Fan vilken revolutionär du är, det har ju ingen annan sagt.
Citera
2007-06-26, 13:58
Medlem
ubersantas avatar
MFF-KFF idag, att gå eller inte...

Kan ju bli kul med Skoog och Dixon från start. Å andra sidan...

Känns inte roligt att se MFF spela 2007. Har kanske varit 30 sevärda minuter under hela säsongen hittills. "Norra Centra Ultra" kommer nog vara en man kort idag.
Citera
2007-06-26, 14:00
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goblin
Har jag bestridit detta eller var det ett allmänt uttalande? Klart som fan att AS suger.
Folk har ju hoppat på mig tidigare då jag luftat kritik om Allsvenskan.
Citera
2007-06-26, 14:08
Bannlyst
hmmm

Aik är ett skitlag med en tränare som är överskattad! Förra året gick dom på hunger och motivation plus det faktum att dom var svårlästa. Nu fubnkar inget och dom är där dom ska vara. Elfsborg vinner som jag sagt hela tiden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in