2007-05-28, 23:46
Medlem
East Clintwoods avatar
Lillebror vet nu sin plats efter förra årets tvenne debacle.
Vi vann.
Välförtjänt.
Och vi ber inte om ursäkt.
Citera
2007-05-28, 23:51
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Jävligt bra spel i 30 minuter. Dif agerade som ett division två lag och låg i knäet på jättebabyn, men utan Burgic så har AIK ingen spets när Figuiredo inte är på humör.

Sedan så tappar vi huvudet under armen sista kvarten, bjuder in dem. Och de kan ligga lågt hela andra halvlek. Surt sa räven, men om vi spelar som vi gjorde första 30 så vinner vi SM-guld.

Konstig känsla, jag är besviken men ändå inte. Jag har förvisso lugnat ned mig en aning nu..

Stor humor, min herre. Ni gjorde ett mål (totalt oförtjänt med tanke på matchinledningen), hade en plankträff och en nick över.

I övrigt var ni totalt och ytterligt värdelösa i nittiofyra minuter. Solna agerade som det lag man brukar agera - varken mer eller mindre.

Och, slutligen, tvålen i svartgult - vet han skillnaden mellan avblåst och fördel av boll?
Citera
2007-05-28, 23:55
Medlem
Muskedunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa

Bland det suraste jag läst, någonsin. Mys nu riktigt och tänk på hur Ulf ligger hemma sömnlös och gnisslar tänder av hat, ilska och avund.

Jag som trodde att Ulf faktiskt hade någon form av objektiva glasögon på sig, men iofs, det är ju med GP-mått mätt.

Undrar egentligen hur gais, som borde ha 10% av alla fotbollsintresserade göteborgares sympatier kan få in så många personer på största tidningens sportredaktion. Sjukt egentligen.
Citera
2007-05-28, 23:55
Medlem
Relays avatar
Återigen så finns det Plebejer som inte fattar att det skadar klubben när man tänder bengaliska eldar. har dom ingen koll alls på insläppet?
Citera
2007-05-28, 23:57
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muskedunder
Jag som trodde att Ulf faktiskt hade någon form av objektiva glasögon på sig, men iofs, det är ju med GP-mått mätt.

Undrar egentligen hur gais, som borde ha 10% av alla fotbollsintresserade göteborgares sympatier kan få in så många personer på största tidningens sportredaktion. Sjukt egentligen.
Såg fotbollsmåndagen på fyran och påmindes smärtsamt om vilken Kalle Anka liga Allsvenskan blivit tyvärr. Skönt att det bara är cirka 3 veckor till Copa America börjar.
Citera
2007-05-29, 00:00
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Såg fotbollsmåndagen på fyran och påmindes smärtsamt om vilken Kalle Anka liga Allsvenskan blivit tyvärr. Skönt att det bara är cirka 3 veckor till Copa America börjar.

Skriv inte tråden som handlar om "Kalle Anka-ligan" då.
Citera
2007-05-29, 00:00
Medlem
cecels avatar
usch jobbig vändning
Citera
2007-05-29, 00:02
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Återigen så finns det Plebejer som inte fattar att det skadar klubben när man tänder bengaliska eldar. har dom ingen koll alls på insläppet?

Några tusenlappar i böter är inget som påverkar klubben. Sköts det så snyggt som AIK skötte det idag, så lovar jag dig att spelarna snart kommer betala böterna själva så peppade de blir.

Många spelare i Malmö, och främst de med sydländska rötter har flera gånger berättat för oss supportrar hur taggade de blir av bengalljuset under de mörka höstmatcherna.
Citera
2007-05-29, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
Stor humor, min herre. Ni gjorde ett mål (totalt oförtjänt med tanke på matchinledningen), hade en plankträff och en nick över.

I övrigt var ni totalt och ytterligt värdelösa i nittiofyra minuter. Solna agerade som det lag man brukar agera - varken mer eller mindre.

Och, slutligen, tvålen i svartgult - vet han skillnaden mellan avblåst och fördel av boll?

Erkänn att du var jävligt rädd för dom "ytterligt värdelösa" ett tag Mmmhh.

Om vi hade varit totalt värdelösa hade jag varit bitter. Det känns som en OK förlust endå när jag hämtat mig lite.

Hasse Backe summerade AIK-DIF bra tycker jag. Fast även han kan väl ha en dålig dag på jobbet...
Citera
2007-05-29, 00:13
Medlem
Relays avatar
edit
Citera
2007-05-29, 00:13
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Jag såg minsann inga bengaler brinna i den tyska Cupfinalen och stämningen var kanon ändå.

Nahe? Vad fan har det med saken att göra?
Citera
2007-05-29, 00:14
Medlem
von Hindenburgs avatar
Det var en välförtjänt seger för Djurgården. AIKs mål kändes omotiverat när det kom men i slutändan vann rätt lag.

Några reflektioner.

AIK hade uselt passningsspel. Man passade inte utan försökte saker själv, man sprang på samma bollar osv.

Jan Tauer har ingen bollkänsla. Jo, ibland är det bra med en rensning men varje gång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in