2007-06-11, 16:54
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
DIF:

0-0 mot Halmstad 2006-04-17. Drygt 14 månader sen alltså. Eller 33 matcher om jag räknade rätt.

borde det inte vara 31? Ber om ursäkt om jag har fel
Citera
2007-06-11, 18:42
Medlem
the head honchos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
att hemmaarenan är nationalarenan med spelet på plan att göra?
Typ att man får spela tre gånger så många hemmamatcher som sina motståndare.
Citera
2007-06-11, 20:57
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the head honcho
Typ att man får spela tre gånger så många hemmamatcher som sina motståndare.

39 hemmamatcher för AIK. Det var inte illa.

Förövrigt. Tack Com hem för pay-tv. Den nicken var inte så djävla dum när man börjat att misströsta.
Citera
2007-06-11, 21:37
Medlem
Nina Hartleys avatar
Niklas Skoog!
Citera
2007-06-11, 21:39
Medlem
Giggis avatar
Vilken comeback! Niklas Skoog på plan efter nästan ett års speluppehåll! Kul att se!

Men vad fan gör Ola Toivonen på plan? Inte en djävel glad iaf!
Citera
2007-06-11, 21:39
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
borde det inte vara 31? Ber om ursäkt om jag har fel

http://www.dif.se/sidor/match/statistikdatabas.asp?action=search&opponent=0&from year=0&frommonth=0&fromday=0&toyear=0&tomonth=0&to day=0&homeaway=0&result=0&arena=0&sammanhang=1&spe lare=0&submit2=+++S%F6k+++

Hmm, nej 32 var visst det rätta antalet.
Citera
2007-06-11, 21:43
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggi
Vilken comeback! Niklas Skoog på plan efter nästan ett års speluppehåll! Kul att se!

Men vad fan gör Ola Toivonen på plan? Inte en djävel glad iaf!

I princip 2 års uppehåll då han knappt spelade 90 minuter förra året.

Toivonen blandar och ger. Han gör ett par löpningar med boll som får Henry att likna en rullstolsbunden, men sedan när det kommer till avslut så blir det inte lika bra.
Citera
2007-06-11, 21:55
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley

Toivonen blandar och ger. Han gör ett par löpningar med boll som får Henry att likna en rullstolsbunden, men sedan när det kommer till avslut så blir det inte lika bra.

Jag har inte sett matchen, var det så dåligt som man befarar?
Citera
2007-06-11, 21:57
Medlem
Giggis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley

Förvisso, men han hade ju ett par inhopp iaf, det var mest det jag tänkte på!

Inte bra alls skulle jag vilja påstå. Det är knappt att de få löpningarna han gör bra hjälper!

Däremot blir jag mer och mer glad för Anders Andersson! Kul!
Citera
2007-06-11, 22:15
Medlem
Nowhere Hills avatar
Konstig match det där på Råsunda igår, den sol inducerade dåsigheten som upplevdes på östra förre avspark verkade snabbt finna sig i spelarnas psyken och skärpa.
Kari var en färgklick, vet inte om man ska läsa in för mycket "Viera" i hans framskjutna roll, han och Wilton verkade inte riktigt vara på det klara med vems yta var vems. Wilton gör mål och kämpar emellanåts, men det saknas viss intelligens över en del av hans spel emellanåts, lite sydamerikanskt tänkande runt arbetstempot emellanåts också. Lat alltså.
Mendes har trots en svettig insats igår jag sett nog av nu.
Noterbart med Khari var viljan att löpa hem när det gällde, han utstrålar ibland den spelintelligensen som behövs i det här laget.
Volymen på buropen från östra vid matchslutet var betydligt högre än det som har hörts på ett längre tag, en barometer på att det är verkligen resultat som gäller om det ska bli något annat än en mittenplacering och en tidig utgång från U.C.
Jag väljer att fortsätta tro stenhårt på RN och NN, förra säsongens spel var stundtals av en mycket hög standard, kapaciteten finns.....
Citera
2007-06-11, 22:56
Bannlyst
Stabil TFF-seger hemma mot Gefle. Matchen slutade 3-2 men kunde lika gärna slutat 7-4. TFF hade det mesta av spelet och de vassaste chanserna även om Gefle hade ett par farliga bollar orsakade av klumpiga TFF:are som fipplade med bollen. Gefle var tydligt märkta av Makondeles och Bapupas frånvaro, det gick trögt att ställa om och anfallen stannade ofta upp eftersom ingen följde med. Samma visa var det i TFF vars backlinje nästan var helt ny för dagen. Ärkenötet Christian Fegler i mål hade som vanligt tvål i nävarna och drullade betänkligt med bollen. Han får ta på sig båda målen och hade turen på sin sida vid ytterliggare ett par tillfällen. Härligt att Mensah fick göra två mål, det behövde han för sitt självförtroende. Synd att han inte fick göra ett hattrick, han hade en handfull fina chanser på slutet när Gefle tjurrusade för en kvittering och det var rena löparbanan på Gefles planhalva. På det hela taget en trevlig och målrik match där ingen TFF:are varnades, där vi gjorde tre strutar framåt, där Mensah fick visa att han är en riktigt vass forward och där tre poäng bärgas genom en arbetsseger.

Den enda riktigt stora besvikelsen var publiken. Ett antal företag hade gått samman och köpt upp alla ståplatserna vilket innebar att det var fritt inträde på alla ståplatser på sponsorernas bekostnad. Det var måndagskväll, ljummen luft och inte ett moln på himlen. Ändå orkade inte mer än 2.600 släpa sig dit. Skandal. Vill inte de korkade bönderna ha ett fotbollslag i högstaserien? Varför är det så förbannat svårt att locka folk till Vångavallen trots gratis inträde och ljummen sommarkväll? Okej att Gefle kanske inte är något AC Milan men ändå... Åtminstone 3.500 borde ha tagit sig dit med tanke på förutsättningarna. Förbannade sockerövar...

// Roger P.
Citera
2007-06-11, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Ärkenötet Christian Fegler i mål hade som vanligt tvål i nävarna och drullade betänkligt med bollen. Han får ta på sig båda målen och hade turen på sin sida vid ytterliggare ett par tillfällen.

Oroväckande för TFF att Fritz troligen missar resten av säsongen pga korsbandsskada då...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in